طرز تهیه کباب ترکی رستورانی

0

طرز تهیه کباب ترکی در فر ، طرز تهیه کباب ترکی سیخی ، طرز تهیه کباب ترکی گوشت ، طرز تهیه کباب ترکی با گوشت چرخ کرده ، عکس کباب ترکی خانگی ، چگونه در خانه کباب ترکی درست کنیم ، طرز تهیه کباب ترکی با دستگاه

طرز تهیه کباب ترکی رستورانی

کباب ترکی که به دونر کباب نیز معروف است نوعی ساندویچ خوشمزه و معروف در دنیا و یکی از غذاهای محبوب ترکیه است که در تهیه آن از گوشت گوساله، مرغ و بوقلمون استفاده می شود. کباب ترکی در رستوران ها با استفاده از دستگاه مخصوص تهیه می شود ولی این غذا را می توان در منزل نیز به راحتی تهیه کرد. ماده اصلی کباب ترکی گوشت است ولی در کنار آن از سبزیجاتی مانند قارچ، فلفل دلمه ای، و گوجه نیز استفاده می شود که خوشمزگی آن را دو چندان می کند. در این مطلب با طرز تهیه کباب ترکی با استفاده از گوشت گوساله آشنا خواهید شد.

مواد لازم کباب ترکی کباب ترکی طرز تهیه دونر کباب ترکی

این غذا مناسب برای ۴ نفر است، زمان آماده سازی مواد اولیه آن حدود ۱۰ دقیقه و زمان پخت حدودا ۲۰ دقیقه می باشد.

مواد لازم برای تهیه کباب ترکی با گوشت گوساله (دونر گوشت)

فیله گوساله ۵۰۰ گرم
روغن مایع ۵ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
آویشن ۱/۴ قاشق چایخوری
سیر له شده ۳ حبه
فلفل دلمه ای ۲ عدد
قارچ ۲۰۰ گرم
گوجه فرنگی ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترکی با گوشت گوساله (دونر گوشت)

  1. گوشت را پس از تمیز کردن و شستن در فریز قرار دهید تا نیمه منجمد شود و سپس آن را در جهت الیاف، برش های نازک بزنید.
  2. یکی از پیازها را پوست گرفته و رنده کنید، سپس پیاز رنده شده، روغن مایع، آویشن، سیر له شده، و فلفل را در ظرفی مخلوط کرده و برش های گوشت را داخل آن بریزید، ظرف را سلفون بکشید و دو تا سه ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مزه دار شود.
  3. پس از اینکه گوشت مزه دار شد آن را در یک ماهی تابه با کره سرخ کنید، گوشت در ابتدا آب می اندازد و سپس به روغن می افتد، در این مرحله می توانید نمک را به گوشت اضافه کنید.
  4. یکی از پیازها را خلالی نازک خرد کنید، پیاز  خلالی، فلفل دلمه ای نگینی، و قارچ ورقه ای را مانند مراحل تهیه دونر مرغ آماده کرده و با گوشت مخلوط کنید.
  5. داخل نان ساندویچی را با سس مایونز و خردل آغشته کرده و مواد را زیر نان قرار دهید، و با کاهو، خیار شور و گوجه فرنگی میل کنید.

مواد لازم کباب ترکی کباب ترکی طرز تهیه دونر کباب ترکی

نکات مهم در طبخ کباب ترکی

  • گوجه فرنگی را در صورت تمایل می توانید تفت دهید ولی با بقیه مواد مخلوط نکنید، چون آب می اندازد، می توانید آن را در مرحله آخر زیر نان قرار دهید.
  • نمک را در آخرین مرحله به گوشت اضافه کنید، یعنی زمانی که گوشت کاملا پخت و به روغن افتاد نمک اضافه کنید تا گوشت سفت نشود.
  • اگر می خواهید این کباب خوشمزه را با گوشت چرخ کرده درست کنید کافیست که گوشت چرخ کرده به خوبی تفت دهید، سپس نصف استکان آب اضافه کنید تا گوشت کاملا مغز پخت شود. پس از اینکه گوشت مغز پخت شد دیگر سبزیجات را اضافه می کنیم.
  •  در این مرحله سبزیجات را هم به همراه گوشت چرخ کرده تفت می دهیم تا کاملا نرم و سرخ شود. پس از اینکه کباب ترکی گوشت چرخ کرده آماده شد آنرا به همراه جعفری، پیاز خلالی و سس دلخواه داخل نان باگت یا روی نان پیتا بریزید و سرو کنید.
  •  اگر فر مخصوص تهیه کباب ترکی را در منزل دارید می توانید این کباب را به صورت حرفه ای تر درست کنید. برای این منظور گوشت مرغ یا گوشت قرمز را به صورت ورقه های بسیار نازک برش می زنیم و داخل سیخ دستگاه قرار می دهیم.
  •  در ادامه با کارد مخصوص برش کباب ترکی لبه های اضافی گوشت را برش می زنیم و انرا به صورت یکدست مرتب می کنیم. پس از اینکه به مقدار مورد نیاز گوشت یا مرغ روی سیخ دستگاه قرار دادیم، چند تکه دمبه هم بالای گوشت یا مرغ قرار می دهیم.
  •  در ادامه المنت یا شعله دستگاه را روشن می کنیم و صبر می کنیم تا کباب در حال گردش به صورت یکدست کباب شود. پس از اینکه روی کباب برشته شد انرا با کارد برش می زنیم و به همراه سبزیجات سرخ شده سرو می کنیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ