مرز خسروی به کدام شهر عراق نزدیک است

0

مرز خسروی به کدام شهر عراق نزدیک است

مرز خسروی یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران است که در شهرستان قصر شیرین استان کرمانشاه واقع شده‌است و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است. شهرستان قصرشیرین با داشتن ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی می‌باشد که مرز رسمی پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و مرز خسروی با حوزه عربی کشور عراق هم‌مرز است.

جاده ۴۸ از ساوه تا مرز خسروی ادامه دارد که در گذشته در مسیر راه ابریشم بوده‌است.

مرز خسروی یکی از مرز‌های مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی – منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه ایران به کربلاست؛ این مرز تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، کاظمین ۲۰۳، کربلا ۳۰۰، سامرا ۳۲۶ و نجف ۳۸۰ کیلومتر فاصله دارد. خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین در غرب کرمانشاه قرار دارد.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهر‌های دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند.

زائرانی که از خسروی عازم عراق می‌شوند پیش از زیارت امام حسین (ع)، به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می‌کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

مرز خسروی

فاصله مرز خسروی تا شهرهای عراق

مرز خسروی تا خانقین :۱۰

مرز خسروی تا مقدادیه :۱۰۲

مرز خسروی تا بعقوبه :۱۳۰

مرز خسروی تا بغداد :۱۹۰

مرز خسروی تا کاظمین :۲۰۳

مرز خسروی تا طفلان مسلم :۲۸۱

مرز خسروی تا سید محمد:۲۹۱

مرز خسروی تا حله : ۳۰۵

مرز خسروی تا کربلا : ۳۱۵

مرز خسروی تا سامراء:۳۲۶

مرز خسروی تا کوت :۳۴۱

مرز خسروی تا نجف :۳۸۰

مرز خسروی تا دیوانیه :۳۹۵

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ