آیا واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر میشود امروز

1

آیا اینستاگرام رفع فیلتر میشود ، آیا واتساپ رفع فیلتر میشود ، ایا اینستاگرام رفع فیلتر می شود امروز ۱۴۰۱ ، ایا اینستا رفع فیلتر می شود ، ایا واتس آپ رفع فیلتر می شود امروز ، آیا instagram و whatsapp رفع فیلترینگ می شوند

آیا واتساپ و اینستاگرام رفع فیلتر میشود امروز

اینستاگرام و واتس‌اپ دو پلتفرم اول مورد استفاده کسب و کارها در سالهای اخیر هستند. بنابر گزارش های منتشر شده اینستاگرام بستر تامین زندگی ۹ میلیون ایرانی است که بازاری بین ۱۸ تا ۳۲ هزارمیلیارد تومان در کشور دارد. واتس‌اپ نیز پیام رسان اول ایرانیان است که سهم آن از کل کاربران اینترنت ایران به بیش از ۷۱ درصد می‌رسد.

اما، تجربه فیلتیرینگ در ایران می گویند که پلتفرم های فیلترشده، دیگر رفع فیلترینگ نمی شود. مانند تلگرام، که هر چند بعد از اعتراضات دی ماه ۹۶، مدتی رفع فیلتر شد اما در اردیبهشت ماه ۹۷ برای همیشه فیلتر شد.

شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام اعلام شد

از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۱ و با توجه به شرایط کشور تصمیم به فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام گرفته شد و حال امروز شرایط رفع فیلتر واتساپ و اینستاگرام اعلام شده است.

یکی از اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای در ارتباط با شرایط ادامه فعالیت واتساپ و اینستاگرام در ایران گفته که این دو سرویس محبوب و پرکاربرد در صورتی که شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند، برای ادامه فعالیت در ایران مشکلی نخواهند داشت.

این یکی از اساسی‌ترین اصول طرح صیانت بود که بر اساس قرار بود شرکت‌هایی چون متا (مالک اینستاگرام و واتساپ) برای ادامه فعالیت در ایران ضمن پذیرش شرایط جمهوری اسلامی، در کشور ما یک نمایندگی داشته باشند.

واتساپ رفع فیلتر واتساپ رفع فیلتر اینستاگرام

فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام چگونه تمام می شود ؟

مهدی باقری، عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه رایانه‌ای ضمن اعلام اینکه در حال حاضر درباره ادامه‌دار بودن محدودیت‌های اعمال شده برای دسترسی به واتساپ و اینستاگرام تصمیمی اتخاذ نشده است گفته که در صورتی که این دو سرویس شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند، برای ادامه فعالیت در ایران مانعی ندارند.

او ضمن صحبت‌های خود تاکید کرد که بارها از اینستاگرام و واتساپ درخواست شده تا با جمهوری اسلامی همکاری کنند اما این دو شبکه اجتماعی این شرایط را نپذیرفته‌اند. باقری معتقد است در صورت همکاری این دو سرویس با جمهوری اسلامی، از وقوع چنین وقایعی جلوگیری به عمل می‌آمده است.

باقری درباره سرنوشت اینستاگرام و واتساپ تاکید کرده که اگر اینستاگرام و واتساپ با جمهوری اسلامی به توافقی برای همکاری برسند، شرایط جمهوری اسلامی را بپذیرند و مسئولیت‌پذیر باشند، فعالیت‌شان در ایران بلامانع خواهد بود.

منبع : خبرآنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سارا می گوید

    آخه مگه ..شون رو خر گاز گرفته که همکاری کنند؟از غیر ممکن ها شرایط نسازید برای تبدیل شدن به کره شمالی دایناسورهای عصر ژوراسیک.برید بینید به بقیه مملکت و تمام.