تفاوت های طرح توجیهی شهرسازی با سایر طرح های امکان سنجی فنی

0

مقدمه

طرح توجیهی شهرسازی به عنوان یکی از مهم ترین طرح های موجود در شهرسازی و ایجاد تغییرات مختلف شناخته می شود. در زمینه امکان سنجی فنی می توان حالت های بسیار زیادی را مشاهده نمود. به صورت کلی امکان سنجی های مختلف برای حالت های گوناگون به کار گرفته می شوند. امکان سنجی طرح توجیهی شهرسازی یکی از معروف ترین امکان سنجی های موجود می باشد. برای استفاده از این امکان سنجی ها باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشت. تهیه یک طرح توجیهی در هر زمینه ای کاملا تخصصی می باشد. باید در نظر داشت که تفاوت های زیادی میان امکان سنجی فنی و طرح توجیهی شهرسازی وجود دارد. به صورت کلی این دو مقوله از جهات مختلف بایکدیگر تفاوت هایی را دارند.

برای اینکه از این طرح ها به خوبی استفاده کنید باید با مهندسین مشاور بسیار خبره و کاربلد در ارتباط باشید. تهیه هریک از این امکان سنجی ها برای ایجاد تغییرات مختلف بسیار دشوار است. باید تمامی این طرح ها در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسند. برای اینکه با کمترین چالش ممکن این مجوز ها را دریافت کنید باید از مجموعه هفت شهر آریا برای تهیه این امکان سنجی ها کمک بگیرید. توجه داشته باشید که برای تهیه هر نوع امکان سنجی از جمله فنی، اقتصادی و … باید از افرادی خاص کمک گرفت. تفاوت های میان طرح توجیهی شهرسازی و امکان سنجی فنی را می توان در موارد بسیار زیادی بیان کرد.

بسیاری از افراد تفاوت های میان این دو طرح را نمی دانند و به اشتباه دیگری را انتخاب می کند. انتخاب اشتباه باعث می شود تا شما هزینه های اضافی را متقبل شوید. برای تشخیص تفاوت های موجود در این دو طرح می توان موارد و ویژگی های مختلفی را بیان نمود. اگر به ویژگی های هریک به خوبی توجه کنید قطعا در تشخیص نیز دچار اشتباه نخواهید شد. طرح توجیهی شهرسازی با طرح امکان سنجی فنی در جزئیات و بند های مختلف تفاوت هایی را دارد. در کمیسیون ماده پنج بر اساس شاخص های خاصی طرح ها را بررسی می کنند. اگر طرح شما شاخص های لازم را نداشته باشد به سرعت رد خواهد شد.

طرح توجیهی شهرسازی طرح امکان سنجی شهرسازی طرح امکان سنجیطرح توجیهی شهرسازی

تفاوت های طرح توجیهی شهرسازی با امکان سنجی فنی

در طرح توجیهی شهرسازی مشخصات به صورت مفصل توضیح داده می شود. در امکان سنجی فنی به صورت کلی ابتدا شرح اقدامات و خدمات را بیان می کنند و به جزئیات توجه زیادی نمی شود. از نظر پیش بینی های مالی و اقتصادی می توان شباهت های بسیار زیادی را مشاهده نمود. در این طرح ها برای پیشبرد اهداف و نتایج از قسمت اقتصادی بسیار با اهمیت می باشد. در این دو نوع طرح می توان در قسمت اقتصادی نیز تفاوت هایی را مشاهده نمود. در یک طرح توجیهی خوب تمامی نسبت های مالی و پیش بینی های مختلف تا چند سال آینده به خوبی ارائه می شوند. در امکان سنجی فنی این موضوع به صورت دقیق اجرا نشده و به کلیات اکتفا می کنند.

تمامی این موارد بسته به نوع و ابعاد طرح قابل تغییر می باشد. در برخی از اوقات باید یک طرح را از هر دو منظر به صورت کلی مورد بررسی قرار داد. در طرح توجیهی تمامی بخش های بازاریابی و سازمانی به صورت مفصل شرح داده می شوند. در مورد امکان سنجی فنی بازار یابی به صورت کلی کمتر مورد توجه قرار دارد. باید توجه داشت که کیفیت موجود در این دو بخش به صورت گسترده ای با یکدیگر در ارتباط می باشند. در طرح توجیهی وظایف و نقش های موجود نیز تعیین می شوند. برای ایجاد تغییرات مختلف باید در طرح توجیهی شهرسازی بخش های مختلف را مد نظر قرار داد.

در امکان سنجی فنی بیشتر بر روی قسمت های اجرا و تحقیق تمرکز شده است. ریسک های موجود در یک طرح را می توان در امکان سنجی به خوبی مشاهده نمود. در طرح توجیهی قسمت های مختلف به صورت کلی بیان شده و بیشتر به سمت ارائه تغییرات جهت گیری می کنند. طرح توجیهی را تنها یکبار ارائه داده و دیگر نیازی به ارائه و دریافت مجوز دوباره نمی باشد. امکان سنجی فنی را در حالت های مختلف بیان کرده و در مراحل مختلف نیز ممکن است نیاز باشد تغییراتی را نیز اعمال کرد. در امکان سنجی فنی افراد باید تمامی کلیات یک طرح را در نظر گرفته و خواسته های خود را بیان کنند.

طرح توجیهی شهرسازی طرح امکان سنجی شهرسازی طرح امکان سنجیتفاوت های اساسی و مهم

کاربرد های طرح توجیهی شهرسازی و امکان سنجی فنی

به صوت کلی طرح توجیهی شهرسازی را می توان در حالت ها و مناطق گوناگون پیاده سازی کرد. باید دقت داشت که در امکان سنجی فنی مناطق نیز بررسی می شوند. باید برای ایجاد طرح توجیهی بهترین افراد و مهندسان مشاور شهرسازی را در اختیار داشت. شرکت های بسیار زیادی وجود دارند که در این زمینه می توانند به شما کمک کرده و تفاوت های این دو نوع طرح را تشخیص دهند. برای اینکه بهترین کیفیت را از مهندسان موجود دریافت کنید می توانید از هفت شهر آریا کمک بگیرید.

هفت شهر آریا در ارائه طرح های توجیهی شهرسازی و همچنین امکان سنجی های فنی بسیار سرآمد بوده و با رزومه ای بسیار عالی خدمات را ارائه می کند. برای اینکه از این خدمات در کمترین زمان ممکن استفاده کنید می توانید با این شرکت در ارتباط باشید. مهندسان مشاور تمامی تغییرات مد نظر شما را اعمال کرده و با توجه به قانون بهترین طرح را پیاده می کنند. اخذ مجوز های مختلف تماما بستگی به این طرح ها دارد.

طرح توجیهی شهرسازی طرح امکان سنجی شهرسازی طرح امکان سنجیکاربرد های متنوع

جمع بندی

در کلام آخر می توان گفت که استفاده از این طرح ها با توجه به تفاوت های موجود برای پروژه های گوناگون امکان پذیر می باشد. با تمامی تفاوت های موجود اگر از یک مجموعه قوی استفاده کنید قطعا بسیار راحت مجوز های لازم را کسب خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ