نحوه ثبت شرکت سهامی خاص و مراحل و شرایط آن در سال ۱۴۰۱

0

نداشتن اطلاعات کافی از نکات و شرایط کار در ثبت شرکت سهامی خاص باعث می شود که هم مراحل ثبت طولانی تر شود و هم هزینه های اضافی متحمل شوید . ما قصد داریم در ادامه به مراحل ، شرایط ، مدارک لازم و هزینه های این امر بپردازیم تا آن چه را که شما نیاز دارید بدانید در اختیارتان قرار دهیم .

شرکت سهامی خاص به چه نوع شرکتی می گویند؟

شرکت های سهامی به دو نوع شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام تقسیم می شود که  هر کدام شرایط و مراحل مخصوص به خود را دارد.
در این مقاله می خواهیم با نحوه ثبت شرکت سهامی خاص و هراطلاعاتی که برای ثبت آن نیاز دارید آشنا شویم.

در این نوع شرکت سرمایه اصلی توسط افرادی که آن را تاسیس می کنند تامین می شود و در واقع نیاز به شرکاء زیادی ندارد و به همین دلیل بسیاری از کسانی که قصد ثبت شرکت را دارند گرایش به ثبت شرکت سهامی خاص دارند. از جمله متقاضیان این نوع شرکت می توان به شرکت هایی که در بورس فعالیت دارند و یا شرکت های وابسته به دولت  ، شرکت های تولیدی و یافعال در زمینهای نفتی و پتروشیمی اشاره کرد.

ثبت ونک ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت

شرایط ثبت شرکت سهامی خاص

برای ثبت شرکت سهامی خاص باید حداقل سه سهامدار اولیه  و دو نفر بازرس وجود داشته باشد تعداد مدیران باید حداقل سه نفر باشد.
حداقل سرمایه اولیه برای تاسیس شرکت سهامی خاص صد هزار تومان می باشد.  که باید حداقل ۳۵ درصد از سرمایه اولیه شرکت را در هنگام ثبت در حسابی با نام خود شرکت داشته باشید.

بر اساس قانون  تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی و غیر ایرانی در صورتی که صلاحیت لازم را داشته باشند می توانند شرکت تاسیس کنند .
نداشتن سوء پیشینه  و نداشتن شغل دولتی ازدیگر از شرایط لازمه است .

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

بعد از آنکه سهامداران شرکت انتخاب و تعیین شدند باید موضوع فعالیت  شرکت در زمان تاسیس مشخص شود . بعد از این مرحله باید نامی برای شرکت انتخاب شود به یاد داشته باشید که این مرحله بسیار در روند آینده شرکت موثر است نام انتخابی باید بر اساس قوانینی که برای آن در سازمان ثبت شرکت ها تعیین شده است انتخاب گردد این نام باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

  • فارسی باشد.به این مفهوم که ریشه فارسی داشته باشد
  • هر کدام از بخشهای اسم سه سیلابی باید به تنهایی هم معنی دار باشند
  • از لحاظ معنا و مفهوم درست و مناسب باشد
  • با فرهنگ کشورمان متناسب باشد
  • نام نباید تکراری باشد و یا پیش از این به عنوان نام شرکتی ثبت نشده باشد

مقاله مرتبط :
ثبت شرکت با مسئولیت محدود

چندین نام را کاندید می کنید و در نهایت بهترین آنها انخاب می شود .
در همین ابتدای امر باید میزان سرمایه شرکت را مشخص کنید و مدارک لازم و خواسته شده برای ثبت شرکت سهامی خاص را در   سامانه سازمان ثبت شرکتها اپلود کنید.

ثبت ونک ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت

کارشناسان آن سازمان مدارک را بررسی و در دبیر خانه ثبت می کنند در صورتی که مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد  و همه مدارک را به درستی اپلود کرده باشید از طریق ایمیل و یا پیامک به شما اطلاع داده خواهد شد و اطلاعات شما ثبت می گردد . بعد از این تاییدیه شما باید اصل مدارک را از طریق پست به سازمان ثبت شرکتها ارسال کنید  و اگر این مدارک توسط کارشناسان مربوطه تایید شود برای شما پیش نویسی از آگهی ثبت می فرستند .

پس از این مراحل باید هزینه های لازم را بپردازید سپس مدارک شما قسمت ثبت دفاتر تحویل داده می شود تا باقی مراحل اداری تکمیل گردد.

مدارک لازم برای ثبت شرکت سهامی خاص

  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضاء شرکت شامل مدیران ، بازرسان ، موسسین و سهامداران شرکت.
  • فیش واریز شده سی و پنج درصد از سرمایه اولیه شرکت در حسابی که با نام خود شرکت باز شده است
  • پنج نام پیشنهادی سه سیلابی برای ارائه به سازمان ثبت شرکتها ، از بین آنها مناسبترین نام ، نام اصلی شرکت خواهد بود.
  • تکمیل اطلاعاتی مانند لیست اعضای شرکت و سهامداران آن ، آدرس مکان دقیق شرکت و آدرس محل زندگی افراد و کد پستی آن ها ، سرمایه اصلی شرکت ، سمت هرکدام از اعضا ، درصد سهام و سهم هر کدام از آن ها.
  • گرفتن تاییدیه از بازرسان مبنی بر این که آن ها نسبت فامیلی با مدیران شرکت نداشته باشند
  • گرفتن تاییده ای مبنی بر این که مدیران شرکت مجوز فعالیت های تجاری دارند و هیچگونه محدودیت قانونی برای آنها وجود ندارد.

ثبت ونک ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت

نکاتی که لازم است مطرح کنیم:

  • پس از آن که شرکت شما ثبت شد و پس از آن که آگهی تاسیس آن در روزنامه کثیرالانتشار رسمی به چاپ رسید شما می توانید مبلغی را که به عنوان سرمایه در حساب شرکت واریز کرده اید را برداشت و یا در صورت تمایل افزایش دهید.
  • اگر در بین مدیران شرکت و یا سهامداران شخص حقوقی باشد لازم است اقداماتی در این خصوص انجام دهید. اگر این فرد ایرانی است باید کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی نماینده او و کپی آخرین روزنامه رسمی در مدارک موجود باشد
  • اگر این شخص حقوقی خارجی است باید اصل و کپی ترجمه وکالت نامه برای وکیل آن شرکت خارجی موجود باشد.

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

شما می توانید در جهت کاهش هزینه ها خودتان تمام مراحل ثبت شرکت سهامی خاص را انجام دهید و یا این که از کارشناسان ما بخواهید تا تمام این مراحل را با دقت و در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهند.

اگر بخواهید شخصا این کار را انجام دهید باید به سامانه ثبت شرکت ها مراجه و در قسمت ثبت شرکت سهامی خاص فرمهای را تکمیل نموده و هزینه های دفتری و دولتی و هزینه های مربوط به ثبت آگهی را پرداخت کنید. در سال ۱۴۰۱ این مبلغ مقدار کمی می شود چیزی در حدود سیصد هزار تومان البته یادآور می شویم که طولانی تر بودن موضوع شرکت و بالا بودن سرمایه اولیه باعث بیشتر شدن حق ثبت و آگهی روزنامه می شود.

ثبت ونک ثبت شرکت سهامی خاص ثبت شرکت

ثبت شرکت سهامی خاص چه مدت زمان می برد؟

در صورتی که ثبت شرکت خود را به ما بسپارید از زمانی که مدارک شما تکمیل می شود و به ما تحویل می دهید بازه پانزده الی بیست روزه کاری زمان می برد . البته این محدوده زمانی ممکن بنا به دلایلی کمتر و یا بیشتر گردد.

ما توصیه می کنیم که قدر وقت خود را بدانید و سعی کنید که بر روی کارها تخصصی خود تمرکز کنید . ما تمامی مراحل ثبتی را در کمترین زمان ممکن برای شما انجام خواهیم داد. چنان چه در این زمینه و یا هر مورد ثبتی دیگر سوال داشتید می توانید از کارشناسان ما در این زمینه سوال کنید همکاران ما به صورت رایگان به شما مشاوره خواهند داد .
www.vanak.org
www.vanak.ir
تلفن تماس: ۰۲۱۸۷۷۹۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ