ابشار نیاگارا کجاست و در کدام کشور است +عکس

0

ابشار نیاگارا کجاست ، آبشار نیاگارا در کدام کشور است ، نیاگارا در کدام شهر کاناداست

آبشار نیاگارا کجاست و در کدام کشور است ؟

آبشارهای نیاگارا (به انگلیسی: Niagara Falls) به مجموعهٔ سه آبشار گفته می‌شود که در مرز آمریکا و کانادا در استان انتاریو از قلمروی کانادا و در ایالت نیویورک از قلمرو آمریکا جای دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رود نیاگارا قرار دارد.

نیاگارا جاهای دیدنی کانادا آبشار نیاگارا

این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی جای دارند که بوسیلهٔ جزیرهٔ بز یا گوت آیلند از هم جدا شده‌اند. آبشار کوچکتر یا همان نقاب عروس هم در سوی آمریکایی این مجموعه آبشار است که از دیگر آبشارها بوسیلهٔ جزیرهٔ لونا جدا شده‌است. مرز بین‌المللی دو کشور در اصل از سال ۱۸۱۹ از میان آبشار نعل اسبی می‌گذرد اما این مرز به دلیل فرسایش زمین و ساخت و سازها مورد مناقشه است.

نیاگارا جاهای دیدنی کانادا آبشار نیاگارا

این آبشار بر روی رود نیاگارا اوشیب جای دارد و آب دریاچهٔ ایری را زهکشی می‌کند و به دریاچهٔ انتاریو می‌ریزد. این آبشارها روی هم رفته بالاترین سرعت جریان در میان تمام آبشارهای جهان را دارند. بلندی این آبشار بیش از ۵۰ متر (۱۶۵ پا) است. آبشار نعل اسبی با توجه به ارتفاع سقوط آب و شدت جریان، قوی‌ترین آبشار در آمریکای شمالی است. در زمان پُرآبی بیش از ۱۶۸ هزار مترمکعب و در حالت عادی نزدیک به ۱۱۰ هزار مترمکعب آب در دقیقه از این آبشار سرازیر می‌شود.

این مجموعه آبشار در ۲۷ کیلومتری (۱۷ مایلی) شمال و شمال غرب بوفالو و ۱۲۱ کیلومتری (۷۵ مایلی) جنوب و جنوب شرق تورنتو، میان دو شهر دوقلوی نیاگارا فالز (انتاریو) و نیاگارا فالز (نیویورک) قرار دارد.

آبشار نعل اسب

آبشار نعل اسبی که به آبشار کانادایی نیز معروف می‌باشد آبشاری در رودخانه نیاگارا می‌باشد. دو سوم آبشار در استان انتاریو در کشور کانادا و یک سوم آن در ایالت نیویورک در آمریکا واقع شده‌است.

نیاگارا جاهای دیدنی کانادا آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران درآمد

​عکس منتشر شده از نورپردازی آبشار نیاگارا به رنگ پرچم ایران بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.

گفتنی است، آبشار نیاگارا شب گذشته (شنبه) به مدت ۲۲ دقیقه به رنگ پرچم ایران نورپردازی شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ