اینستا و واتساپ کی وصل میشه (دی ۱۴۰۱)

24

اینستا و واتساپ کی وصل میشه ، اینستا و واتساپ کی وصل میشود ، اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشود ، اینستاگرام و واتساپ کی وصل میشه ، واتساپ و اینستا کی وصل میشود ، کی اینستا وصل میشه

اینستا و واتساپ کی وصل میشه آذر ۱۴۰۱

خبر ۲۶ آذر ۱۴۰۱

شرط جدید عضو کارگروه فیلترینگ برای ادامه فعالیت اینستاگرام: ابتدا باید خسارت بدهند

مهدی باقری نمایند مجلس در گفت‌وگو با ایسنا همچنین معتقد است اینستاگرام و واتساپ برای آمدن به ایران اول باید خسارت بدهند: «اگر این دو نرم‌افزار متنبه شده باشند و بخواهند به کشور بیایند و به صورت قانونی در کشور ما فعالیت کنند، ابتدا باید تمام خسارات را پرداخت کنند؛ چراکه آن‌ها در اتفاقات اخیر هم مشارکت و هم معاونت داشتند و باید طبق قوانین بین‌المللی خسارت بدهند.»

باقری همچنین تأکید کرد که مردم محدودیتی برای استفاده از اینترنت ندارند اما محدودیت‌هایی برای اینستاگرام و واتساپ که متعلق به آمریکا هستند، اعمال شده که از نظر او طبیعی است. این نماینده مجلس در ادامه نگاه اینستاگرام و واتساپ را براندازانه دانسته و گفتهاست: «در این شرایط کدام عاقلی در کدام حکومتی می‌پذیرد که فضا را به دو نرم‌افزار که برنامه‌شان براندازی و کشتار است، بدهد؟»

 

خبر ۲۲ آذر ۱۴۰۱

ادعای نماینده مجلس: اینستاگرام و واتس‌اپ به اجمال شرایط ایران را پذیرفته‌اند

«جواد نیک بین» عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران گفته است: «طبق گزارش‌هایی که داده شده احتمال زیاد اینستاگرام و واتس اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»

چهارشنبه ۱۶ آذر مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده بود با ارسال نامه‌ای به شرکت متا و در راس آن «مارک زاکربرگ» ده روز به این شرکت مهلت داده تا نماینده رسمی در ایران معرفی کنند و قوانین کشور را بپذیرند.

مدتی پیش هم، «علی‌اصغر عنابستانی» نماینده سبزوار به رسانه‌ها گفته بود که «بعد از فیلترینگ اینستاگرام، برای ما پیام فرستادند که شرایط شما چیست؟ دوستان در وزارت ارتباطات پیگیر این موضوع هستند.» مدتی بعد این گفته توسط وزارت ارتباطات تکذیب شد. باید دید سرنوشت تایید و تکذیب ادعای جدید درباره پذیرش شرایط ایران توسط متا چه خواهد بود./ دیجیاتو

اینستا و واتساپ کی وصل میشه مهر ۱۴۰۱

۱۴ مهر ۱۴۰۱ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در پاسخ به اینکه محدودیت‌های اینترنت چه زمانی رفع می‌شود؟ گفت: تصمیم‌گیری درباره این موضوع با بنده نیست از وزیر کشور به عنوان رئیس شاک (شورای امنیت کشور) باید سوال کنید.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ارتباطات موضوع رفع محدودیت‌های اینترنت به عنوان متولی این حوزه  را پیگیری می‌کند، افزود: بله؛ ما دنبال می‌کنیم و در کنار آن ظرفیت‌های داخلی را تقویت می‌کنیم تا در دوره محدودیت کار مردم معطل نماند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اکنون قرار است به جای اینستاگرام چه پلتفرمی استفاده شود، ادامه داد: ظرفیت‌های داخلی موجود است./ منبع: خانه ملت

تصمیم جدید دولت برای پس از رفع محدودیت ها

بر اساس اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، زمان استفاده از بسته‌های اینترنت همراه پس از رفع محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مدت زمان استفاده از حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران تمدید می‌شود.

بر اساس این اطلاعیه در پی هماهنگی انجام شده با اپراتورهای تلفن همراه، از زمان عادی شدن شرایط و رفع محدودیت‌ها در دسترسی به اینترنت، حجم باقیمانده بسته‌های اینترنت کاربران، معادل زمان قطعی، تمدید می‌شود./ تسنیم

وصل شدن واتساپ وصل شدن اینستاگرام واتساپ

واتس آپ کی وصل میشود

صبح دیروز گفته شده بود فیلترینگ واتساپ برداشته شده و در ساعات اولیه تعدادی از کاربران توانسته بودند از تعدادی از اپراتورها به واتساپ دسترسی داشته باشند . اتفاقی که بر اساس باگ فیلترینگ بود و وزارت ارتباطات رفع محدودسازی واتساپ را رسما تکذیب کرد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات در پاسخ به دیجیاتو اعلام کرد هیچ دستوری جهت رفع فیلتر واتس‌اپ صادر نشده است.

برخلاف صبح امروز، اکنون امکان ارسال پیام متنی بدون فیلترشکن نیز بسیار محدود‌تر شده است. ظاهرا اتفاق امروز صبح حاصل «اختلال در سیستم فیلترینگ» بوده است.

فیلتر دائمی اینستاگرام و واتساپ

۱۶ مهر ۱۴۰۱ ماهنامه پیوست نوشت : وزیر ارتباطات گفت دو روز است که محدودیتی درباره اینترنت نداریم؛ فقط پلتفرم‌ها مسدود هستند، فعلا تصمیمی درباره اینستاگرام گرفته نشد، کسب و کارها روی پلتفرمی که قواعد کشور را رعایت نمی‌کنند نروند.
وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران اعلام کرد هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارتی که اپراتورهای همراه و ثابت از کاهش پهنای باند برایشان ایجاد شده فعلا ندارند اما برنامه‌هایی برای جبران خسارت خواهند داشت.

عیسی زارع‌پور در پاسخ به این سوال که قرار است برنامه ویژه‌ای برای همکاری با یاندکس داشته باشیم گفت: امکان ویژه‌ای برای یاندکس در نظر نگرفته‌ایم و هر پلتفرمی که قواعد ما را رعایت کند، می‌تواند فعالیت کند.

زارع پور تاکید کرد: اینستاگرام اگر به قواعد ما و خودش درباره تجارت اسلحه و دعوت به خشونت پایبند باشد، مشکلی برای فعالیت ندارد.زارع‌پور در پاسخ به این سوال که رئیسی گفته بود اینستاگرام رو نمی‌بندیم، اما بست، گفت وقتی پلتفرم قواعد رو رعایت نمی‌کند در سیاست‌ها تجدیدنظر می کنیم.

طبق گفته زارع پور دو روز است که محدودیتی درباره اینترنت در کشور نداریم و فقط همان پلتفرم‌ها مسدود هستند.زارع‌پور در پاسخ به این سوال که اینستاگرام دیگر برنمی‌گردد: گفت فعلا تصمیمی در این باره گرفته نشده است.وزیرارتباطات در پاسخ به این سوال که آیا قرار است روبیکا جایگزین اینستاگرام شود گفت: برنامه‌ای در این زمینه نداریم.زارع‌پور در نهایت توصیه کرد باز هم توصیه کرد کسب و کارها روی پلتفرمی که قواعد کشور را رعایت نمی‌کنند نروند.

تکذیب فیلتر شدن دائمی اینستاگرام و واتساپ

در حالی که بسیاری از رسانه ها در تاریخ ۱۶ مهر ۱۴۰۱ به نقل از عیسی زارع پور خبر از فیلترینگ دائم اینستاگرام و واتساپ داده اند ، او در گفت و گو با ایرنا این خبر را تکذیب کرده و گفته است برنامه ای برای فیلترینگ این پلتفرم نداشته و ندارد. اینستاگرام پلتفرمی است که سید ابراهیم رئیسی در برنامه های انتخاباتی اش از آن برای کسب و کار مردم حمایت کرده بود.
عیسی زارع پور در مصاحبه روز (۱۶ مهر ۱۴۰۱) خود به ایرنا گفته است:« از کسب و کارهای آسیب دیده اینترنتی حمایت می کنیم.» او این طور که خبرگزاری رسمی دولت از قولش نوشته ، گفته است:« تهیه و تدوین بسته حمایتی برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، داریم و برنامه‌ای برای فیلترینگ اینستاگرام نداشتیم و نداریم.» در پی محدودیت‌هایی که در خصوص اینترنت ایجاد شده بود، بسیاری از کسب و کارهایی که در بستر اینترنت فعالیت می‌کردند، دچار مشکل شدند.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در حاشیه مراسم افتتاح سایت مرکز کنترل، عملیات و بهره‌برداری از ماهوارهای سنجشی ایران به نام «خیام» در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایرنا، درباره جبران خسارت وارده به کسب و کارها، گفت:« تعامل خوبی با وزارت امور اقتصادی و دارایی در این خصوص ایجاد شده است.ما یک برنامه برای کسب و کارهایی که به پلتفرم‌هایی داخلی مهاجرت کنند، در نظر گرفته‌ایم و با کمک وزارت اقتصاد یک بسته حمایتی مانند معافیت مالیاتی و تسهیلاتی از این قبیل، برای آنها پیش‌بینی شده است.»

وزیر ارتباطات در خصوص اخباری که در مورد برخی کسب و کار از جمله دیجی‌کالا منتشر شده است، نیز گفت:« این مسائل را باید حل کنیم.»

زارع‌پور همچنین در خصوص فیلترینگ اینستاگرام، اعلام کرد:«چنین برنامه‌ای نداشتیم و نداریم.» این درحالی است که دیگر رسانه ها از قول وزیر ارتباطات نوشته اند او گفته اینستاگرام و واتساپ تنها پلتفرم هایی هستند که محدودیت های شان ادامه پیدا کرده و این دو پلتفرم چون قوانین جمهوری اسلامی را نمی پذیرند بستر مناسبی برای کسب و کار نیستند. جمله ای که معنایش را فیلترینگ دائم این دو پلتفرم دانسته اند اما حالا خبرگزاری دولت این خبر را از قول وزیر تکذیب کرده است و به نظر می رسد دولت قصد ندارد در شرایط فعلی به شایعه فیلتر دائم اینستاگرام که زندگی جمع زیادی از مردم به آن گره خورده دامن بزند.

این خبر بروز رسانی میشود …

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 24 )
  1. خسته شدیم!!!! می گوید

    خبببب واتس اپ کِی وصل میشه؟؟؟؟؟ آخه واتس اپ ک چیزی ندارهههههعع الله اکبببرررررر عجب گیری کردیماااااااا

  2. محمد می گوید

    با قطع اینترنت و واتساپ میخوان مملکت رو نگه دارن ؟
    مگه اینجا کره شمالیه آخه؟
    مگه نمیگید مردم دوستون دارن و پشت انقلاب و حکومت هستن.
    دیگه چرا به خاطر یه عده ناچیز اختشاشگر روزی مردم رو قطع میکنید

    1. حکیمه می گوید

      واقعا الان نتمون سوخت میشه

  3. Dd می گوید

    مردمو روانی کردین وصل کنید برنامه هارو دیگه چند وقته کارمون خوابیده اه

    1. یتیم بی کار می گوید

      مملکتی که نگه داشتنش ترس از فضای مجازیه و دوتا برنامه مجازی فقط برا خنده خوبه ب مفت نمی ارزه وصل کنید اینارو شماها چقدر ترسویید که از دوتاربرنامه مجازی ام میترسیددخخخخخخخ وصل کنید ملت زندگی شون کارشون با اینستاگرام خسته مون کردید کی تمام میشید میشه اه

      1. ساجده می گوید

        خاک توسرشون والا مردمو بیشتراز خودشون دورمیکنن بااین کارا

  4. A می گوید

    بیچاره شدیم من تمام درآمدم از پیج اینستا و کانال تلگرام بود. حتی پول ندارم وای فای بخرم مث بقیه وصل شم. اجاره خونه ام مونده درمونده شدیم. تمام برنامه هام حتی نسخه گوشیم هشدار بروزرسانی میده. ینی قراره با گوشی ساده باشیم؟ ینی چی ک باید اونا با قوانین شما باشن خودخواهانه اس. اینستا ک خودش با خشونت و اسلحه مخالفه. بعدم تو اینستا فقط فیلمای اعتراضات بود ک خشونتی نداش. گناه ماها چیه. همون پیامرسان های خودتونم کار نمیکنه. آخه کدوم کشور احمقی گوگل پلی رو هم فیلتر میکنه.انقد فضای مجازی میترسونتتون؟ مگه اول انقلاب اینترنتی بود مردم ریختن شعار دادن مغازه ها و خیابونا رو آتیش کشیدن تا انقلاب روی کار بیاد.پای حرف مردم بشینید خب … کمی راه بیاین

  5. رفع فیلتر وات ساپ و اینستا می گوید

    هروقت تونستید مثه وات ساپ و اینستا بسازین اون وقت فیلتر کنید دیگه شورشو دراوردین ملت دیوانه شدن از دست شماها همه کار و کاسبیشون خوابید سرگرمی ما همینا بود که اونم گرفتین کی پاسخگوعه پس

  6. مهدی رزاقی می گوید

    یه مشت بیسواد و عرب و زور گو اومدن ایران و فکر میکنن همینجور میتونن ادامه بدن ولی ی روزی تموم میشه این دوران ..

    1. یه شهروند می گوید

      چا ربطی عربا داره الان کدوم کشوره عربی تمام برنامه هاش فیلتره کی میخوایین دست از این رفتاراتون بردارین

    2. محمدرضا می گوید

      کاش عرب بودن مثل دوبی و عربستان سعودی
      اینا گدا هستن گدا هم که به جایی برسه وای به حال ثروت یک کشور میشه (به قومیت ناسزا نگو )

  7. ساجده می گوید

    توروخدا واتساپ واینستا رو وصل کنین اینجوری مردم بیشتر عصبی میشن واز دولت بیزارمیشن

    1. امیر محمد می گوید

      وصل کنید. به مولا نظام بااین چیزا نابود نمیشه این کارا فقط باعث میشه کار کساد بشه من کارگرخیاط زمانی کار دارم که تولید کننده تبلیغ کنه وپوشاکشو بفروشه منم مشغول بشم وروزی دربیارم.دیگه ۳۰ سال پیش نیست مردم به اینستا وواتساپ وابسته شدن.وصل کنید.هیچ اتفاقی نمیفته…یه عده فریب خورده بودن که اونا هم رفتن تو لونه موش.

  8. هه می گوید

    وصل کنید این وامونده رو اه تا کی واتساپ و اینستا نریم فیلترشکنم که اصلا باز نمیشه دو سه هفته اس فیلترشکنم نمیاد

  9. زهرا می گوید

    … وصل کنید اینستا وواتساپو

    1. امیر حسین زارعی می گوید

      وصل کنید دیگههههه وصل کنید ای خدا به دادمون برس ای خدا قربون دستای نوارنیت حداقل تو دعای مارو قبول کن ایؤ أن ناس این چه امتحانی است یا جد سید مرتضی علی ۷ماهه که واتساپ و اینستاگرام قطعه ای خدا التماست میکنم اینا که التماس منو قبول نمیکنن حداقل تو التماسمو قبول کن به دست و پات میوفتم،دارم دیوانه میشم ای خداااااااا

  10. سارا می گوید

    وصل کنید شاید تاابد اوضا اروم نشه اینجوری که نمیشه هیچ کس به خاطر وصل شدن اینستا گرام و واتساپ حاضر نمی شه گه دست از خرابکاری یا شورش برداره دولت خودش رو مسخره کرده واقعا هرچی هم که بشه نباید برنامه ها قطع بشه

  11. اسرا شیرعلیزاده می گوید

    لطفاً اینیستا را وصل کنید اگه میخواهید واتساپ را وصل نکنید ولی اینیستا را وصل کنید الان که اینستا نیست نتم میسوزه

  12. آرزو می گوید

    دولت مردان و همه کسانی که تصمیم گیرنده هستند باید به جذب حداکثری جوان‌ها به هدف‌ها و راه خودشون فکر و عمل کنند.
    جوانی که کسب درآمدش از طریق اینستاگرام بوده، کسب و کاری که ارتباط مشتریان و همکارانش با واتساپ بوده واقعا انگیزه‌ای برای حمایت نخواهند داشت.
    هیچ آدم عاقلی با چند تا برنامه کشور و امنیت و آرامشش رو زیر پا نمیذاره، آقا اصلا چرا اون روی سکه رو نمی‌بینید؟ همونطور که شما میگین دشمنان از طریق اینستاگرام مردم رو به شورش دعوت میکنن، خب شما هم به وحدت و گره گشایی از کار مردم در این فضاها اقدام کنین.
    به نظرم کار دولت خودخواهیه.. نه به اینکه اینستاگرام، منبع درآمد خیلی از جوان‌ها رو تعطیل کردین، نه به اون که اراذل و اوباشی که آرامش مردم و جامعه رو بهم زدن رو خیلیاشون رو بخشیدین!!! اون موقع که می‌بخشیدین و آزادشون میکردین به جوان‌هایی که داشتن نون درمیاوردن از طریق همین اینستایی که این اراذل باعث فیلتر شدنش شدن، فکر کردین؟؟؟ نه والله فکر نکردین..

  13. عسل می گوید

    راست میگن مردوم وصل کنید این بی صاحاب رو خسته شدیم بخدا ای فیلتر بریز ای قطع میشه با قطعی اینترنت اب غذا بهتون میرسه وصل کنید مارو ازین بیشتر خسته نکنید

  14. Shakiba می گوید

    حداقل شهرهایی که اعتراضات نبود و نیستش رو وصل کنید لطفا

  15. ساری می گوید

    … دیوانه می خواد برنامه های داخلی به درد نخور مثل روبیکا و سروش رو به جای واتساپ و اینستاگرام به مردم تحمیل کنن من که از برنامه های سروش و روبیکا و غیرو متنفرم و استفاده نمی کنم باگشت ارشاد مسخرشون دختر مردم رو کشتن بعدشم طلبکارن از مردم برعکسه همچیز تو ایران

    1. حسین می گوید

      کاش مردم بجای التماس از این … ها
      میفهمیدن باید برای گرفتن حقشون بجنگن…
      چه فایده ای داره وصل کنن هی دم به دقه یه بامبولی سرمردم پیاده کنن…
      میخواین تا اخر عمر همینطور عذاب بکشین؟؟؟؟؟
      یه بار برای همیشه ایستادگی کنین

  16. ناشناس می گوید

    حسین من جای تو بودم ساکت میشدم بخاطر امثال تو این اتفاقات میوفته یکسری بی عقل مثل تو میان اعتراض همین میشخ دیگه