جزیره سفید یونان چه نام دارد؟ لیست تمامی جزایر

0

مجمع الجزایر یونان شامل بیش از ۶۰۰۰ جزیره جداگانه است، اما جزایری که قابلیت اسکان مردم را دارند و در آنها زندگی می کنند و به حدود ۲۰۰ جزیره می رسد. طبیعتاً تعدادی از جزایر یونان وجود دارند که از بقیه معروف ترند و همه آنها را می شناسند. تعداد زیادی از این جزایر هم دست نخورده و ناشناخته باقی مانده اند. یکی از معروف ترین جزایر یونان توسط فوران آتشفشان در هزاره دوم قبل از میلاد تشکیل شده است و پس از آن به تدریج با فعالیت های آتشفشانی متوالی شکل گرفته است.

نام این جزیره آسپرونیسی که در زبان یونانی به معنای جزیره سفید است. از همین رو به آسپرونیسی، جزیره سفید یونان هم می گویند. این جزیره از سنگ های سفید و زیبایی ساخته شده است و همین سبک معماری خاص گردشگران و توریستان زیادی را به جزیره سفید یونان می کشاند‌. در ادامه این مطلب با برخی از معروف ترین جزایر یونان آشنا می شویم. خوب است بدانید که قیمت تور یونان هم بسته به بازدید از هریک از این جزایر متفاوت خواهد بود و آشنایی با آنها خالی از لطف نیست.

مجمع‌الجزایر سیکلادس (Cyclades)

مجمع الجزایر سیکلادس درست در قلب دریای اژه واقع شده است. لقب محبوب‌ترین گروه جزایر یونان متعلق به سیکلادس است که جزایر معروفی مانند سانتورینی، میکونوس، پاروس و ناکسوس را در خود جای داده است.در این گروه ۲۴ جزیره اصلی وجود دارد که ۹ تای آنها زیر ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند.

ناکسوس از نظر وسعت بزرگترین جزیره در بین آنان است و پس از آن آندروس قرار دارد. ناکسوس را ملکه سیکلاد می نامند از نظر زیبایی و امکانات موجود در آن از سایر جزایر یونان در این مجمع الجزایر مقام بالاتری دارد.جزیره سیروس دارای بیشترین جمعیت و تعدادی شهر بزرگ از جمله ارموپلی است که پایتخت سیکلادها محسوب می شود. در مقایسه با سایر گروه های جزیره، سیکلادها از نظر اندازه کوچکترین هستند و فضای منحصر به فردی دارند. سانتورینی یکی از کوچک‌ ترین جزایر سیکلادس است که در عین حال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌ کند. ساختمان های سفید ، لهجه‌های رنگارنگ و سواحل زیبا، این مجمع الجزایر را به یکی از جذاب‌ترین جزایر یونان تبدیل کرده است.

مجمع الجزایر دودکانیز (Dodecanese)

مجمع الجزایر دودکانیز در رده بعدی جزایر یونان قرار دارد که در آن ۱۲ جزیره اصلی و ۷ جزیره کوچک واقع شده است. دودکانیز به “دوازده جزیره” هم معروف است. جزایر موجود در دودکانیز، مملو از استراحتگاه‌ ها، شهرهای فوق‌ العاده برای کاوش و سواحل و دریای آبی برای شنا هستند. جدا از جزایر توریستی همچون جزیره رودس، جزایر کوچک‌تر دودکانیز هم همگی محبوبیت ویژه ای دارند. Symi، Patmos و Leros همه از نظر اندازه کوچک هستند اما شهرت زیادی دارند. سیمی Symi جزیره ای کوچک در دودکانیز است که با فضای آرام و معماری شگفت آورش بازدیدکنندگان را بهت زده می کند.

به روی دامنه ی تپه های بالای بندر سیمی، قصرهایی ساخته شده با سنگ های ظریف وجود دارند که تصاویری شگفت انگیز را بوجود می آورند. از هر گوشه شهر، شما شاهد نمای خیره کننده ای به دریای اژه هستند. سواحل این جزیره، کوچک اما آرامش بخش هستند و امکانات گردشگری و محل اقامت های توریستی زیادی در آنها دیده می شود. لایپسوی و هالکی جزایر کوچک و دست نخورده ای هستند که با حس قوی جامعه محلی و زیبایی طبیعی آرامش بی حد و حصر برایتان رقم خواهند زد.

مجمع الجزایر ایونی (Ionian)

فهرست تمام جزایر ایونی – ۷ جزیره اصلی، ۹ جزیره کوچک

مجمع الجزایر یونی دارای ۷ جزیره اصلی و ۹ جزیره کوچک است. این جزایر یونان به خاطر مناظر سرسبز خود معروف هستند. سایه‌های فیروزه‌ای از میان آب دریای این جزایر می‌ گذرد که به‌ طور محسوسی با آبی‌ های عمیق دریای اژه متفاوت است. ۷ جزیره اصلی در ایونیا وجود دارد، از جمله زاکینتوس، کفالونیا و کورفو که همیشه محبوب بوده و از دیرباز مورد علاقه مسافران بریتانیایی هستند. اگرچه کفالونیا بزرگترین جزایر ایونی است و شهرها و روستاهای زیبای آن از شمال به جنوب گسترده شده اند، اما جزیره کورفو بیشترین جمعیت را دارد.

جزیره لفکادا هم روز به روز در بین گردشگران خارج از یونان محبوبیت بیشتری پیدا می کند. سواحل زیبا، فضای داخلی کوهستانی و شهرها و روستاهای زیبا و مجلل، آن را به یکی از بهترین جزایر برای بازدید در یونان تبدیل کرده است. الافونیسوس یکی از جزایر کوچک گروه ایونیا در سواحل پلوپونس است. ساحلش با شن‌ های نرم پودری آن در بین بازدیدکنندگان محبوب است و شهر اصلی عصرها به مرکز شلوغی و  فعالیت تبدیل می‌ شود.

مجمع الجزایر دریای اژه شمالی (Northern Aegean)

جزایر شمالی دریای اژه در سواحل غربی ترکیه و شمال یونان قرار دارند. ۹ جزیره اصلی، ۳ جزیره کوچک در این مجمع الجزایر وجود دارد و به طور متوسط، آنها بسیار بزرگتر و پرجمعیت تر از سایر گروه های جزیره هستند.

با این اوصاف، جزایر گردشگری بزرگی در این منطقه نیست. در واقع، هیچ فرودگاه بین‌المللی ندارند، فقط فرودگاه‌ های داخلی با پرواز به آتن و تسالونیکی در آن وجود دارد. لسوسLesvos بزرگترین جزیره دریای اژه شمالی و سومین جزیره بزرگ یونان پس از کرت و اویا است و در بین خانواده ها محبوب است. ایکاریا یکی از جزایر دست نخورده واقعی یونان است.

چمدان های خود را ببندید و به اینجا بروید تا زندگی آرام جزیره یونانی را تجربه کنید و قیمت تور یونان را هم می توانید استخراج کنید. سبک زندگی و رژیم غذایی سالم در این منطقه رعایت می شود و این بدین معنی است که مردم این جزیره عاشق خود و بفکر سلامتیشان هستند.

مجمع الجزایر سارونیک (Salamina)

سالامینا بزرگترین جزایر سارونیک است. درست در سواحل آتن و در فاصله کمی از پیره این جزایر یونان قرار دارند. کشتی سازی و اقتصاد صنعتی دلیل این است که این جزیره متراکم ترین جمعیت جزایر یونان را به خود اختصاص داده است. مجمع الجزایر سارونیک شامل ۶ جزیره اصلی و ۱ جزیره کوچک می شود. جزایر سارونیک به طور کلی بیشترین تراکم جمعیت را دارند.

بنابراین اگرچه جزایر کوچک هستند، افراد زیادی در آنجا زندگی می کنند. این جمعیت در طول تابستان افزایش می یابد، زیرا این مکان مورد علاقه خانواده های یونانی و گردشگران از آتن و پلوپونس هستند. جزیره سپتسس Spetses جزیره کوچک دیگری در شبه جزیره پلوپونس است که مناسب برای یک گریز راحت است. این جزیره بدون ماشین است، یک شهر اصلی زیبا و فضای پر جنب و جوش دارد.

مجمع الجزایر اسپوراد (Sporades)

اسپورادها کمترین جزایر مسکونی را در خود جای داده است و تنها در ۴ جزیره آن انسان ها ساکن هستند. اسکیاتوس کوچکترین جزیره آن است، اما بیشترین جمعیت را دارد. این جزیره ی زیبای کوچک یکی از بهترین جزایر یونان است. سواحل زیبایی فوق العاده، طبیعت بکر و فضای پرهیاهوی از ویژگی های آن است.

جزایر دیگر این منطقه جایگزینی آرام برای اسکیاتوس هستند. اسکوپلوس، جزیره ماما میا جزایری که بواسطه فیلم ها مشهور شدند هم در این مجمع الجزایر قرار دارند. با این حال هنوز آرام و بکر هستند و اگر در اسپورادها هستید حتما از این دو جزیره هم دیدن کنید.

جزیره کرت (Certe)

بزرگترین جزیره یونان با اختلاف زیادی محبوبترین و پرجمعیت ترین در بین جزایر یونان هم هست. کرت دوازدهمین جزیره بزرگ اروپا است، بنابراین بسیار بزرگ است و حدود ۵ ساعت طول می کشد تا از انتهای به ابتدای آن رانندگی کنید. سواحل کلاس جهانی، غذاهای لذیذ، مکان های باستانی و ارگ ها و شهرهای قدیمی در جزیره کرت در انتظار شما هستند! جزیره های زیادی در اطراف کرت وجود دارد. تقریباً همه آنها خالی از سکنه هستند و برخی از آنها به طور مرتب در طول سفرهای روزانه از بنادر خاص بازدید می شوند. کرت معمولا به تنهایی به عنوان یک مجمع الجزایر خوانده می شود.

جزیره اویا (Evia)

یکی از ناشناخته ترین جزایر یونان در مورد بازدیدکنندگان بین المللی جزیره اویا است. این جزیره از تمام طول آتیکا تا یونان مرکزی می‌گذرد، با این حال هنوز به اندازه نصف کرت است. اویا دومین جزیره بزرگ یونان است و توسط دو پل به سرزمین اصلی متصل می شود.اگرچه اغلب به آن اشاره نمی‌شود و به آن فکر نمی‌شود، اما هنگام توصیه به تازه‌واردها به یونان، مکانی عالی برای بازدید است. جزیره ایوا Evia چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد و حال و هوای عالی برای تعطیلات ارائه می دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ