آیا آنفلوانزا به آنتی بیوتیک نیاز دارد

1

ابراهیم قادری گفت: بیماری آنفولانزا نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد. به طور کلی بیماری فردی که دچار سرماخوردگی های فصلی یا همان آنفولانزا می شود، میکروبی نبوده و بیشتر از نوع ویروسی است که نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ندارد.

سلامت نیوز درمان آنفلوانزا آنتی بیوتیک

به گفته وی برای درمان بیماری آنفولانزا باید داروهای ضد ویروسی خاص خودش مصرف شود.

قادری ادامه داد:‌ در حال حاضر در سیستم بهداشتی و درمانی برای ۳۰۰ هزار بیمار دارو موجود است. این برای شرایطی است که بیماران در معرض خطر شدید بیماری قرار گرفته باشند. برای افراد عادی نیازی به مصرف داروهای ضد ویروسی خاص نیست و بیماران با خوردن مسکن و تب‌برها بهبود می یابند.

او افزود: همکاران ما به دلیل عوارض بیماران و برخی از مواقع به دلیل طولانی شدن مدت بیماری، تشخیص میکروبی بودن را می دهند و آنتی بیوتیک ها را تجویز می کنند. در کل سرماخوردگی های ویروسی نیازی به مصرف آنتی بیوتیک ندارند.

رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: تشخیص سرماخوردگی میکروبی با ویروسی از نظر بالینی سخت است؛ اما با توجه به در گردش بودن بیماری و اصرار والدین برای التیام زودتر کودکانشان، همکاران اقدام به تجویز آنتی بیوتیک می کنند. ضرورتی ندارد که همه مبتلایان این نوع داروها را مصرف کنند.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. صبا می گوید

    آره واقعا باید دوره مریضی بگذره انگار دارو اثر نمیذاره خیلی مریضی بدیه