شرایط ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو +لینک ثبت نام

0

شرایط ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو ، شرایط ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو آبان ۱۴۰۱ چگونه است ، شرایط ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو آذر ۱۴۰۱ ، نحوه ثبت نام خودروهای فرسوده در شرکت ایران خودرو

شرایط ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو

علیرضا احمدی سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سازمان راهداری با اشاره به اجرای مفاد بند ف تبصره ۷ بودجه سال ۱۴۰۱، اظهار کرد:‌ بر این اساس ۱۰ درصد از میزان فروش خودروهای تولید داخل به مالکان خودروهای فرسوده تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که مالکان خودروهای فرسوده پس از برنده شدن در قرعه کشی خودرو باید منتظر دریافت پیامک برای مراجعه به مرکز اسقاط خودرو باشند، افزود: در مرحله بعدی مالک خودرو فرسوده باید به مرکز اسقاط انتخاب شده مراجعه و درخواست مربوطه را ارائه کند.

وی تصریح کرد: در مرحله بعد نیز پذیرش خودرو برای اسقاط انجام شده و مالک خودرو فرسوده بایستی متن اقرارنامه پیوست را قبل از اسقاط خودرو امضا کند.

سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت بیان کرد: پس از امضا، اقرارنامه باید توسط مدیر مرکز اسقاط مهر و امضا شده و ثبت دبیرخانه شود. ۲ نسخه از این اقرارنامه تحویل مالک خودرو شده و یک نسخه نیز در مرکز اسقاط می‌ماند. در مرحله بعدی باید تصویر اقرارنامه در سامانه نوسازین بارگذاری شود.

احمدی یادآور شد: در مرحله بعدی ثبت پذیرش خودرو به عنوان حق العمل کار در صفحه شرکت خودروساز انجام می‌شود. در ادامه نیز مراحل قانونی اسقاط خودرو و بارگذاری اطلاعات خودروهای اسقاط شده تایید شده از سوی ناجا در سامانه نوسازین انجام خواهد شد. در مرحله بعدی تأییدیه اسقاط خودرو فرسوده ممهور به مهر مرکز اسقاط و فرم اقرارنامه و سایر مدارک و مستندات مورد درخواست تولیدکننده خودرو ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در نهایت نیز فرآیند قانونی واگذاری خودرو جدید وفق بخشنامه‌های خودروساز انجام می شود.

بر اساس این گزارش، احمدی اواخر ماه گذشته با اشاره به اختصاص سهمیه ۲۰ درصدی فروش تولید خودروسازان داخلی به مالکان خودروهای فرسوده، گفته بود: معیار فرسوده بودن یک خودرو بر اساس آیین نامه خارج کردن خودروهای فرسوده و قانون هوای پاک مرز سن فرسودگی است.

وی توضیح داد: این سن برای خودروهای مختلف، متفاوت است. مطابق ماده ۲ آیین نامه ماده ۸ قانون هوای پاک سن فرسودگی برای خودروهای شخصی (سواری و سواری کار) ۱۵ سال است.

وی ادامه داد: سن فرسودگی برای خودروهای عمومی بنزینی و دوگانه سوز ۸ سال، خودروهای عمومی پایه گازسوز ۱۰ سال، خودروهای عمومی برقی ۱۴ سال، وانت پایه‌ گازسوز ۱۴ سال، بنزینی دوگانه سوز دیزلی ۱۳ سال، اتوبوس درون شهری دیزلی ۸ سال، اتوبوس پایه‌ گازسوز ۱۰ سال، اتوبوس درون شهری برقی (بازسازی شده) ۲۰ سال، مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی ۸ سال و پایه گاز ۱۰ سال و برای برقی بازسازی شده ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اضافه کرد: سن فرسودگی اتوبوس برون شهری ۱۰ سال، کشنده، کامیون و کامیونت ۱۶ سال، موتورسیکلت بنزینی کابراتوری ۵ سال، انژکتوری ۶ سال و موتورسیکلت برقی ۱۲ سال است. برای سواری های دولتی سن فرسودگی ۱۳ سال است.

جایگزینی خودروی فرسوده ثبت نام خودرو فرسوده

ثبت نام خودرو فرسوده در نیمه دوم آبان ۱۴۰۱

با اعلام شرکت ایران خودرو، چهارمین مرحله فروش خودرو ویژه دارندگان خودروهای فرسوده، از روز پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. ثبت نام خودرو فرسوده به مدت ۴ روز ادامه داشته و نهایتا در پایان روز یکشنبه ۲۲ آبان ماه نیز به اتمام می رسد.

چهارمین فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ( ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی ) از طریق قرعه کشی – آبان ۱۴۰۱

شماره بخشنامه : ۵۰۶۴

تاریخ : ۱۸/۰۸/۱۴۰۱

“با عنایت به اهمیت سلامت متقاضیان محترم، تاکید می گردد امکان ثبت نام از طریق سایت esale.ikco.ir در منزل میسر است”

با سلام و احترام ؛

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان مشمول و حائز شرایط می رساند در راستای ابلاغ بند ف تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) ، برای مالکین خودروهای فرسوده که شرایط آن در سامانه فروش شرکت ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اعلام می گردد ، امکان ثبت نام یک دستگاه از محصولات ایران خودرو به قیمت مصوب و انعقاد قرارداد با ایران خودرو از طریق قرعه کشی برای متقاضیان فراهم شده است.

اطلاعات متقاضیان طرح مذکور از طریق سایت ایران خودرو به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارسال میگردد، و همچنین به اطلاع میرساند قرعه کشی این بخشنامه مشابه با بخشنامه های جاری فروش فوق العاده و پیش فروش انجام میشود تا پس از شناسایی متقاضیان حائز شرایط، امکان شرکت در قرعه کشی برای متقاضیان واجد شرایط، میسر گردد.

نکته ۱ : تشخیص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور میباشد.

نکته ۲ : اجرای فرآیند ثبت نام وقرعه کشی در سامانه ایران خودرو و تحت نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود .

نکته ۳ : شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آئین نامه های مرتبط (آئین نامه از رده خارج کردن خودروها فرسوده و آئین نامه موضوع ماده ۸ قانون هوای پاک و اصلاحات آن) میباشد که در سایت فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir بارگذاری شده است.

پاسخگویی در خصوص ابهامات احتمالی، توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت صورت میپذیرد.

نکته ۴ : قبل از احراز صلاحیت دارنده خودروی فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان واریز هیچگونه وجهی را به ایران خودرو نخواهد داشت .

نکته ۵ :حداکثر مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده بر اساس ضوابط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پس از برنده شدن در قرعه کشی، از سوی آن ستاد دو ماه تعیین شده است. بدیهی است در صورت هرگونه تأخیر ، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود .

نکته ۶ : متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی برنده شده باشند می بایست در مرکز اسقاط و قبل از اسقاط خودروی فرسوده با تنظیم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن را از خود سلب و ساقط نماید .

نکته ۷ : متقاضیان خودروی فرسوده که می خواهند وجه خودروی فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت نمایند نمی توانند در این طرح شرکت نمایند .

نکته ۸ : قیمت فروش محصولات توسط شرکت ایران خودرو معادل قیمت مصوب فروش در زمان واریز وجه میباشد. مجدداً تأکید میگردد متقاضیان پس از طی مراحل تأیید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده به این شرکت معرفی میگردند و پس از آن امکان واریز وجه میسر خواهد بود .

نکته ۹ : به اطلاع می رساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با سایر بخشنامه های فروش فوق العاده و پیش فروش انجام می شود و متقاضیان محترم فقط می توانند در یک بخشنامه ثبت نام نمایند.

نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطلاع بیشتر متقاضیان حائز شرایط، در محل رؤیت هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو

طرح فروش فوق العاده برخی مح صولات شرکت ایران خودرو ویژه قانون جایگزینی خودروهای فرسوده، (در صورت لزوم با روش قرعه کشی)، مطابق جدول انتهای بخشنامه از روز پنجشنبه مورخ ۱۹/۸۰/۱۴۰۱ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه

مرحله اول : متقاضی با مراجعه به سایت esale.ikco.ir نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام می نماید.

مرحله دوم : پس از انتخاب نوع ثبت نام توسط متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده و نسبت به ایجاد/ ویرایش پروفایل اقدام می نماید.

نکته : متقاضیان می توانند قبل از انتخاب خودرو و روش فروش نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام نمایند.

مرحله سوم : متقاضی محترم میبایست اطلاعات خودروی فرسوده را ثبت و تأیید نماید. پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح به عهده متقاضی میباشد.

مرحله چهارم : در پایان فرآیند ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو، به متقاضی (مالک خودروی فرسوده) کد پیگیری اختصاص داده میشود.

مرحله پنجم : در صورت لزوم، مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار میگردد.

مرحله ششم : اعلام منتخبین قرعه کشی (مالکین خودروهای فرسوده) ، ازطریق سایت فروش اینترنتی esale.ikco.ir و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی میگردد. متقاضی میبایست با ورود به سایت، از نتیجه قرعه کشی ” انتخاب یا عدم انتخاب ” مطلع گردد. (زمان قرعه کشی نیز متعاقبا اعلام می گردد.)

مرحله هفتم : شرایط خودروی فرسوده در سامانه فروش ایران خودرو اعلام و فرآیند اسقاط از طریق سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام خواهد شد. فرد منتخب و تأیید شده میبایست ظرف مهلت حداکثر دوماه، فرآیند اسقاط خودروی فرسوده خود را انجام داده و پس از ثبت تایید راهور در سیستم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی: esale.ikco.ir واریز نمایند. در صورت عدم واریز وجه، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی شده و تعیین تکلیف گواهی اسقاط صادر شده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام میگیرد.

نکته ۱ : در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار ( شرایط عمومی و اختصاصی ) در هرمرحله تا قبل از تحویل خودرو ، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میشود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد میگردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته ۲ : در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

شرایط عمومی بخشنامه ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو

۱. به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق میگیرد. در صورت ثبت نام، انتخاب و واریز وجه در این بخشنامه، در قرعه کشی بخشنامه همزمان و بخشنامه های بعدی، شرکت داده نمیشود.

۲. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع میباشد.

۳. شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.

۴. فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام نماید.

۵. مشتری متعهد می گردد حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل ویا حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت مراجعه نماید. در صورت عدم رعایت موارد فوق، گارانتی خودرو ابطال می گردد.در صورت انقضای مهلت تعیین شده و عدم مراجعه مشتری دوره گارانتی خودرو خاتمه یافته تلقی شده و هیچگونه حقی برای مشتری از این بابت نخواهد بود

۶. امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

۷. خودروی جایگزین قابل ارائه از طریق این بخشنامه از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود.

۸. امکان ثبت نام همزمان در سایر خودروسازان میسر نیست.

شرایط اختصاصی بخشنامه ثبت نام خودرو فرسوده ایران خودرو

۱. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.

۲. متقاضیان طرحهای فروش فوق العاده و یا پیش فروش جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی که در بخشنامه های قبلی منتخب شده و ثبت نام یا واریز وجه نموده اند ،امکان ثبت نام در این بخشنامه را ندارند .

۳. تحویل خودرو بر اساس اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و سایر ضوابط ابلاغی خواهد بود.

۴. انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در مرحله واریز وجه صورت خواهد گرفت.

۵. خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود و در صورت افزایش قیمت بیمه شخص ثالث، مشتری متعهد به پرداخت مابهالتفاوت میباشد.

۶. اعلام شرایط و اطلاعات خودروی فرسوده توسط متقاضی خواهد بود و صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً مشخصات خودروی فرسوده و مالکیت آن و کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده، کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم جایگزینی خودروی فرسوده و عدم شماره گذاری خودروی جایگزین برعهده متقاضی میباشد.

نکته : با توجه به دستورالعملهای صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و به روزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری(سخا)، در صورتیکه مشتری در سامانه مذکور فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یکسال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری محترم میبایست با مراجعه به سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir نسبت به به روزرسانی و یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام نموده و پس از تائید توسط اداره پست تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید. لازم به ذکر است تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، خودروی جایگزین شماره گذاری نمی گردد. همچنین علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو از ایشان دریافت خواهد شد.

۷. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، معادل ۳۶ درصد سالیانه (۳ درصد ماهانه)، خسارت تاخیر به صورت روز شمار از زمان واریز وجه بهای خودرو محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.در صورتیکه مشتری موفق به اسقاط خودروی فرسوده نشود، مسئولیتی در خصوص تحویل خودرو و یا سود تاخیر متوجه خودرو ساز نیست.

۸. امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت و میز کار (پنل کاربری) میسر بوده و لیکن پس از واریز وجه، مشتری به هیچ عنوان حق انصراف ندارد.

۹. سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ میباشد و تمامی پیامکهای ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت .

۱۰. این بخشنامه بر مبنای مجوز صادره در نامه شماره ۱۶۸۸۰۱/۶۰ مورخ ۱۱/۰۷/۱۴۰۱ تنظیم گردیده است.

نکته ۱ : در صورت افزایش مبلغ بیمه، مالیات و سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه التفاوت می باشد.

نکته ۲ : متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو صرفاً از طریق سایت فروش اینترنتی به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبت نام در سایتهای غیر معتبر و با آدرس مشابه، پرهیز نمایند. مرحله واریز وجه در سایت اینترنتی ایران خودرو و پس از اعلام اسامی برندگان خواهد بود.

زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir روز پنجشنبه ۱۹/۸۰/۱۴۰۱ می باشد

جدول فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو (ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی) از طریق قرعه کشی

شرح خودرو جایگزین رنگ های قابل عرضه قیمت مصوب فروش (ریال) موعد تحویل
سورن + (پلاس) سفید – مشکی – خاکستری متال – آبی کبود قیمت محصولات ماهانه بر روی
سایت فروش ایران خودرو اعلام
میگرددو تعیین قیمت خودروی
جایگزین در زمان واریز وجه
مشتری و پس از اسقاط خودروی
فرسوده و مجاز شدن مشتری
برای ثبت نام خواهد بود
۳ ماهه
( پس از
واریز وجه
نهایی)
پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P سفید – مشکی – خاکستری

چهارمین مرحله پیش فروش (ویژه جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی) از طریق قرعه کشی خودرو – آبان ۱۴۰۱

بدینوسیله به اطلاع عموم متقاضیان مشمول و حائز شرایط می رساند در راستای ابلاغ بند ف تبصره هفت قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (طرح جایگزینی خودروهای فرسوده)، برای مالکین خودروهای فرسوده که شرایط آن در سامانه فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اعلام می گردد ، امکان ثبت نام یک دستگاه از محصولات ایران خودرو با قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خودروی جایگزین فراهم شده است.

اطلاعات متقاضیان طرح مذکور از طریق سامانه فروش ایران خودرو به ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت ارسال میگردد، و همچنین به اطلاع میرساند قرعه کشی این بخشنامه مشابه با سایر بخشنامه های جاری فروش فوق العاده و پیش فروش، انجام میشود تا پس از شناسایی متقاضیان حائز شرایط، امکان شرکت در قرعه کشی برای متقاضیان واجد شرایط، میسر گردد.

نکته ۱ : تشخیص واجدین شرایط بر عهده ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور میباشد.

نکته ۲ : اجرای فرآیند ثبت نام وقرعه کشی در سامانه ایران خودرو و تحت نظارت وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان انجام می شود .

نکته ۳ : شرایط خودروهای فرسوده مطابق با آئین نامههای مرتبط (آئین نامه از رده خارج کردن خودروها فرسوده و آئین نامه موضوع ماده ۸ قانون هوای پاک و اصلاحات آن) میباشد که در سامانه فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir بارگذاری شده است. پاسخگویی در خصوص ابهامات احتمالی، توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت صورت میپذیرد.

نکته ۴ : قبل از احراز صلاحیت دارنده خودروی فرسوده از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و اعلام منتخبین قرعه کشی از سوی سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده، متقاضیان امکان واریز هیچگونه وجهی را به ایران خودرو نخواهد داشت .

نکته ۵ : حداکثر مهلت اجرای فرآیند اسقاط خودروی فرسوده بر اساس ضوابط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، پس از برنده شدن در قرعه کشی، از سوی آن ستاد دو ماه تعیین شده است. بدیهی است در صورت هرگونه تأخیر، عواقب آن بر عهده متقاضی خواهد بود .

نکته ۶ : متقاضیان واجد شرایطی که در قرعه کشی برنده شده باشند می بایست در مرکز اسقاط و قبل از اسقاط خودروی فرسوده با تنظیم اقرارنامه هرگونه ادعایی در خصوص نحوه استفاده از گواهی اسقاط صادر شده در سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و ارزش آن را از خود سلب و ساقط نماید .

نکته ۷ : متقاضیان خودروی فرسوده که می خواهند وجه خودروی فرسوده و یا ارزش لاشه و یا امتیازات گواهی اسقاط را از مرکز اسقاط دریافت نمایند نمی توانند در این طرح شرکت نمایند .

نکته ۸ : قیمت فروش محصولات توسط شرکت ایران خودرو در روش پیش فروش، معادل قیمت مصوب زمان تحویل مندرج در قرارداد خرید خودروی جایگزین میباشد. مجدداً تأکید میگردد متقاضیان پس از طی مراحل تأیید احراز شرایط از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و انتخاب از طریق قرعه کشی در سامانه فروش ایران خودرو و طی مراحل اسقاط خودروی فرسوده به این شرکت معرفی میگردند و پس از آن امکان ثبت نام و واریز وجه مرحله اول ثبت نام میسر خواهد بود .

نکته ۹ : به اطلاع می رساند ثبت نام این بخشنامه همزمان با سایر بخشنامه های فروش فوق العاده و پیش فروش انجام می شود و متقاضیان محترم فقط می توانند در یک بخشنامه ثبت نام نمایند.

نمایندگان محترم میبایست این بخشنامه را برای اطلاع بیشتر متقاضیان حائز شرایط، در محل رؤیت هموطنان قرار دهند.

تاریخ شروع و مهلت ثبت نام:

طرح پیش فروش (با موعد تحویل حداکثر ۱۲ ماهه) برخی محصولات شرکت ایران خودرو ویژه قانون جایگزینی خودروهای فرسوده ،(در صورت لزوم با روش قرعه کشی) مطابق جدول ذیل از روزپنجشنبه مورخ ۱۹/۰۸/۱۴۰۱ شروع و به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه:

مرحله اول : متقاضی با مراجعه به سایت فروش ایران خودرو به نشانی : esale.ikco.ir نسبت به انتخاب محصول مورد نظر خود اقدام می نماید.

مرحله دوم : پس از انتخاب نوع طرح توسط متقاضی به مرحله ثبت اطلاعات هویتی هدایت شده و نسبت به ایجاد/ویرایش پروفایل اقدام می نماید.

نکته: متقاضیان می توانند قبل از انتخاب خودرو و روش فروش نیز نسبت به ایجاد پروفایل در سایت مذکور اقدام نمایند.

مرحله سوم : متقاضی محترم میبایست اطلاعات خودروی فرسوده را ثبت و تأیید نماید. پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح به عهده متقاضی میباشد.

مرحله چهارم : در پایان فرآیند ثبت نام در سامانه فروش ایران خودرو، به متقاضی (مالک خودروی فرسوده) کد پیگیری اختصاص داده میشود.

مرحله پنجم : در صورت لزوم، مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار میگردد.

مرحله ششم : اعلام منتخبین قرعه کشی(مالکین خودروهای فرسوده)، ازطریق سایت فروش اینترنتی esale.ikco.ir و یا ارسال پیامک اطلاع رسانی میگردد. متقاضی میبایست با ورود به سایت، از نتیجه قرعه کشی ” انتخاب یا عدم انتخاب ” مطلع گردد. (زمان قرعه کشی نیز متعاقبا اعلام می گردد.)

مرحله هفتم : شرایط خودروی فرسوده در سامانه فروش ایران فروش خودرو اعلام و فرآیند اسقاط از طریق سامانه ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام خواهد شد. فرد منتخب و تأیید شده میبایست ظرف مهلت حداکثر دوماه، فرآیند اسقاط خودروی فرسوده خود را انجام داده و پس از ثبت تاییدراهور در سیستم ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت مبلغ علی الحساب پیش پرداخت خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی: esale.ikco.ir واریز نمایند. در صورت عدم واریز وجه،ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی شده و تعیین تکلیف گواهی اسقاط صادر شده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام میگیرد.

نکته: در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.

شرایط عمومی بخشنامه:

۱. به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق میگیرد. در صورت ثبت نام، انتخاب و واریز وجه در این بخشنامه، در قرعه کشی بخشنامه همزمان و بخشنامه های بعدی، شرکت داده نمیشود.

۲. قبل از قرعه کشی، متقاضی هیچگونه وجهی واریز نخواهد نمود.

۳. انتقال امتیاز و حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ( حتی به صورت وکالتی ) ممنوع میباشد.

۴. شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد.

۵. فرد انتخاب شده، میبایست در مرحله واریز وجه اولیه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کدپستی) اقدام نماید.

۶. متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید .

۷. مشتری متعهد می گردد حداکثر ظرف مدت ۵ ماه از تاریخ تحویل ویا حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر کارکرد خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی شرکت مراجعه نماید. در صورت عدم رعایت موارد فوق، گارانتی خودرو ابطال می گردد. در صورت انقضای مهلت تعیین شده و عدم مراجعه مشتری دوره گارانتی خودرو خاتمه یافته تلقی شده و هیچگونه حقی برای مشتری از این بابت نخواهد بود

۸. امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

۹. خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود.

۱۰. در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار (شرایط عمومی و اختصاصی) در هرمرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی میشود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد میگردد و هیچگونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

۱۱. صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی میباشد.

نکته: با توجه به دستورالعملهای صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و به روزرسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری(سخا)، در صورتیکه مشتری در سامانه مذکور فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یکسال از آخرین تاریخ به روزرسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری محترم میبایست با مراجعه به سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir نسبت به به روزرسانی و یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام نموده و پس از تائید توسط اداره پست تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل نماید. لازم به ذکر است تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نگردد و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، خودرو پلاک نمی گردد. همچنین علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو از ایشان دریافت خواهد شد.

شرایط اختصاصی بخشنامه:

۱. ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود.

۲. متقاضیان طرحهای فروش فوق العاده و یا پیش فروش جایگزینی خودروهای فرسوده غیر تاکسی که در بخشنامه های قبلی منتخب شده و ثبت نام یا واریز وجه نموده اند، امکان ثبت نام در این بخشنامه را ندارند .

۳. تحویل خودرو بر اساس اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و سایر ضوابط ابلاغی خواهد بود.

۴. انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در مرحله واریز پیش پرداخت علی الحساب صورت خواهد گرفت.

۵. خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود و در صورت افزایش قیمت بیمه شخص ثالث، مشتری متعهد به پرداخت مابهالتفاوت میباشد.

۶. اعلام شرایط و اطلاعات خودروی فرسوده توسط متقاضی خواهد بود و صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً مشخصات خودروی فرسوده و مالکیت آن و کد ملی،آدرس و کدپستی بر عهده متقاضی میباشد و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده، کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم جایگزینی خودروی فرسوده و عدم شماره گذاری خودروی جایگزین برعهده متقاضی میباشد.

۷. در صورت بروز هرگونه تاخیر احتمالی در تحویل خودرو برابر ضوابط مندرج در قرارداد، خسارت تاخیر به صورت روز شمار (۱۲درصد سالیانه) محاسبه و در بازه زمانی مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود.

۸. درصورت عدم تکمیل وجه دعوتنامه در بازه زمانی مجاز، نوبت مشتری به موعد دیگری موکول میگردد. نوع و قیمت خودرو قابل تحویل به این دسته از مشتریان در بخشنامه های آتی مشخص میگردد.

۹. در صورتی که پس از امضای قرارداد فی مابین با مشتری، بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استانداردهای اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی(آپشن) بر روی خودرو گردد و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، ضمن اطلاع رسانی مراتب مذکور، دعوتنامه تکمیل وجه با لحاظ ضوابط آییننامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو صادر خواهد شد.

۱۰. امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت و میز کار مشتری (پنل کاربری) میسر میباشد.

۱۱. سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ میباشد و تمامی پیامکهای ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.

۱۲. این بخشنامه بر مبنای مجوز صادره به شماره نامه شماره ۱۶۸۸۰۱/۶۰ مورخ ۱۱/۰۷/۱۴۰۱ تنظیم گردیده است.

قیمت خودرو و نحوه پرداخت :

قیمت خودرو مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود .پس از برگزاری قرعه کشی و اعلام اسامی منتخب و اسقاط خودرو، فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir و مطابق با جدول ذیل واریز می نماید. الباقی وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه های قانونی تعیین و دریافت میگردد.

جدول پیش فروش حداکثر ۱۲ ماهه طرح جایگزینی خودروی فرسوده در سامانه فروش ایران خودرو آبان ماه ۱۴۰۱

شرح خودرو جایگزین رنگ های قابل عرضه مبلغ پیش پرداخت علی الحساب (ریال) موعد تحویل
تارا دستی آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوسنقره ای ۱/۱۸۰/۰۰۰/۰۰۰ آبان ۱۴۰۲
تارا اتوماتیک آبی رویال – آبی کبود – خاکستری – مشکی آبنوسنقره ای ۱/۶۶۰/۰۰۰/۰۰۰
دنا پلاس توربو شارژ دستیبا گیربکس ۶ سرعته و فرمان برقی مشکی – سفید – خاکستری ۱/۴۴۵/۰۰۰/۰۰۰
* دنا + پلاس توربو شارژ اتوماتیک خاکستری – سفید- مشکی آبنوس – نقره ای – نقره ای تیتانیوم ۱/۵۹۵/۰۰۰/۰۰۰
رانا + (پلاس) خاکستری – سفید – مشکی – نقره ای ۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰

 

بدیهی است تحویل خودروی جایگزین مطابق زمان مندرج در شرایط جدول فوق می باشد و متقاضی با آگاهی کامل نسبت به این موضوع، نسبت به اسقاط خودروی فرسوده خود اقدام می نماید و ایران خودرو هیچگونه تعهدی برای تحویل خودرو تا قبل از زمان تحویل نخواهد داشت.

توجه : مبالغ پیش پرداخت در این بخشنامه، کمتر از پنجاه درصد قیمت فعلی خودرو می باشد .

* خودروی “دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک” دارای امتیاز ۵ ستاره کیفی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران می باشد.

نکته ۱ : امکان انتخاب رنگهای خاص (نقرهای تیتانیوم ،قهوهای کادرو) با پوشش نانو سرامیک برای خودروهای تارا دستی و تارا اتوماتیک در مرحله قبل از واریز وجه دعوتنامه، وجود خواهد داشت.

نکته ۲ : به اطلاع مشتریان محترم میرساند احتمال عرضه خودروی دنا پلاس توربوشارژ دستی واتوماتیک با موتور P7EF وجود خواهد داشت.

نکته ۳ : متقاضیان خرید محصولات ایران خودرو صرفاً از طریق سامانه فروش ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir اقدام نمایند و از ثبت نام در سایتهای غیر معتبر و با نشانی های مشابه، پرهیز نمایند. واریز وجه در سایت اینترنتی ایران خودرو و پس از اعلام اسامی برندگان خواهد بود.

نکته ۴ : در این بخشنامه احتمال عرضه خودرو های گروه تارا،با آپشن ها و تجهیزات جدید در موعد تحویل وجود خواهد داشت.

زمان فعال سازی این بخشنامه بر روی سایت esale.ikco.ir روزپنجشنبه مورخ ۱۹/۰۸/۱۴۰۱ میباشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ