چرا حقوق فرهنگیان واریز نشده علت تاخیر چیست؟

1

چرا حقوق فرهنگیان واریز نشده ، چرا حقوق اسفند ماه فرهنگیان واریز نشده ، چرا حقوق فرهنگیان واریز نمیشه ، چرا حقوق معلمان واریز نشده ، چرا حقوق فرهنگیان واریز نمیشه ، چرا حقوق فرهنگیان هنوز واریز نشده ، ایا حقوق این ماه فرهنگیان واریز شد

علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند فرهنگیان چیست

بنابر اعلام این دسته از فرهنگیان کشورمان، امروز آخرین روز اسفند است اما هنوز حقوق فرهنگیان واریز نشده این در حالی است که آنها در آستانه شب عید ۱۴۰۲ مخارج مختلف و سنگینی دارند.

فرهنگیان در تماس با ما، از واریز نشدن حقوق اسفند ۱۴۰۱ و معوقات رتبه‌بندی در آخرین ساعات سال ۱۴۰۱ گله داشتند؛ معاون سازمان برنامه و بودجه در این رابطه گفت: حقوق معلمان عزیز امروز ۲۹ اسفند از طریق خزانه‌داری کل در حال پرداخت است.

از روز گذشته تعداد زیادی از فرهنگیان در تماس با ما اعلام کردند که در آخرین لحظات سال ۱۴۰۱ هنوز حقوق اسفند و معوقات رتبه‌بندی برای آنها واریز نشده است!

علت عدم واریز حقوق فرهنگیان

توضیحات سازمان برنامه و بودجه 

مسئولان معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تا این لحظه درباره دلایل این موضوع و مشکلات احتمالی پاسخگو نبوده‌اند.

با این حال، علی احمدی؛ معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی تسنیم درباره علت تاخیر در پرداخت حقوق اسفند ماه فرهنگیان گفت: آموزش و پرورش هنوز لیست حقوق را بارگذاری  نکرده است البته پول در خزانه وجود دارد اما برای مبالغ بالاتر طبق قانون نمی‌توان کاری کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز حقوق اسفند ماه پرداخت می‌شود، گفت: مشکل قانونی این است که آموزش و پرورش بالاتر از سقف قانون بودجه سال ۱۴۰۱ درخواست دارد که خزانه نمی‌تواند اقدام کند!

احمدی درباره پرداخت معوقات رتبه بندی بیان کرد: اگر مشکل قانونی حل شود می‌توانند معوقات رتبه‌بندی را پرداخت کنند.

چرا حقوق اسفند معلمان دیر پرداخت شد؟

ظهر روز ۲۹ اسفند بالاخره وزارت آموزش و پرورش به طور رسمی نسبت به عدم پرداخت حقوق معلمان واکنش نشان داد و دلیل این موضوع را اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ذکر کرد.

وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ضمن تبریک ایام و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همه همکاران فرهنگی گرامی، از تأخیر پیش آمده در پرداخت حقوق اسفند ماه، صمیمانه از همکاران دلسوز و خانواده محترمشان پوزش می‌طلبیم. خدمتگزاران شما در وزارت آموزش و پرورش در طول یک سال گذشته برای دفاع از حقوق همکاران و اجرای کامل قانون رتبه بندی به عنوان یکی از ارکان مقرر در سند تحول بنیادین از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌اند.

توقع و انتظار این بود که سازمان‌های پشتیبان و تأمین کننده منابع در اجرای این قانون همراهی به مراتب بهتری با نظام تعلیم و تربیت می داشتند؛ لیکن باتوجه به اختلاف مبانی محاسبه فوق العاده رتبه‌بندی و بار مالی مربوطه با سازمان برنامه و بودجه کشور ، حقوق اسفند به‌صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود.

بدیهی است، نظر به هماهنگی به عمل آمده و حمایت های رئیس جمهور محترم در فرمایشات روز گذشته هیأت محترم وزیران، در خصوص پرداخت تفاوت مزایای رتبه‌بندی همکاران عزیز طی روزهای آتی تصمیم‌گیری و اقدام خواهد شد.

توضیحات آقای وزیر در خبر ساعت ۲۱ شب ۲۹ اسفند درباره حقوق اسفند معلمان

وزیر آموزش و پرورش ساعت ۲۱ شب ۲۹ اسفند به شبکه یک رفت و گفت: تأخیر در پرداخت حقوق به این دلیل بود که ما مطالبات رتبه‌بندی را همزمان با حقوق پرداخت کنیم. در مبنای محاسبه یک اختلافی به وجود آمد که بخشی به قانون و بخشی به اعتبار بر می‌گردد.

نوری افزود: این مشکل قبل از چهارشنبه ایجاد شد که در روز چهارشنبه در هیأت دولت مطرح شد. رئیس‌جمهور دستور اکید داشت و معاون اول رئیس جمهور پیگیری کرد اما در طول این مدت به توافق نرسیدیم و لذا حقوق اسفند را مانند گذشته پرداخت کردیم.

وی اضافه کرد: در این حقوق اختلالی به وجود آمد و معوقات از همکاران کسر شده بود که بلافاصله پیگیری کردیم و الحمدالله با دستور رئیس  جمهور و دلسوزان هیأت دولت پیگیری کردند الان که من آمدم فایلش را آماده می‌کنند که از اینجا به بانک مرکزی می روم تا ان‌شاءالله پرداخت حقوق فرهنگیان کامل شود.

شماره تلفن برای پیگیری مشکلات حقوق فرهنگیان

حقوق معلمان پرداخت شد اما هنوز برخی از فرهنگیان به رقم حقوقشان حتی منهای رتبه‌بندی، گلایه‌مند هستند؛ وزیر آموزش و پرورش در این خصوص با بیان اینکه میزانی از حقوق فرهنگیان کسر شده بود، گفت: کسری حقوق به حساب فرهنگیان برگشت و برای آنها واریز شد.

نوری اضافه کرد: اگر فرهنگیان درباره حقوق اسفندشان مشکلاتی دارند حتما با شماره‌های ۰۲۱۸۸۸۹۴۰۷۵ و ۰۲۱۸۲۲۸۷۰۸۵ تماس بگیرند و ما در خدمتشان هستیم؛ ممکن است ابهامی باشد یا اینکه واریزی برای برای همکار انجام نشده باشد.

بر این اساس اگر هنوز فرهنگیان به حقوقشان البته به جز محاسبه رتبه‌بندی واقعی، گلایه‌مند هستند می‌توانند از طریق شماره تلفنی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده است، پیگیری کنند البته موضوع رتبه‌بندی ماجرای دیگری است که قرار است با پیگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزارت آموزش و پرورش به سرانجام برسد.

چرا حقوق آبان فرهنگیان واریز نشده

امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ حقوق و مزایای رتبه بندی معلمان واریز می‌شود

صادق ستاری فرد سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با عذرخواهی از فرهنگیان به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق آبان، اظهار کرد: با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش، دفتر رئیس‌جمهور و با موافقت سازمان برنامه و بودجه، حقوق و مزایای رتبه‌بندی معلمان، امروز واریز می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه تخصیص اعتبار را داده و خزانه در حال واریز مبالغ است، ادامه داد: احکام اولیه معلمان مشمول صادر شده است که رتبه یک یعنی «آموزشیار معلم» برای آنها لحاظ شده است و مزایای آن به همراه معوقات ۸ ماهه آن، امروز به همراه حقوق آبان به حساب معلمان واریز می شود

ستاری فرد با بیان اینکه فرایند تعیین رتبه معلمان و صدور احکام قطعی آنها در جریان است، گفت: معلمانی که در فرایند نقل و انتقال بودند و احکام خود را دریافت نکردند، نگران نباشند، چرا که احکام آنها و کسانی که جامانده‌اند، در آذرماه صادر می‌شود و از مزایای رتبه‌بندی بهره مند خوهند شد.

موضوع رتبه‌بندی معلمان یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور بود که این وعده با صدور احکام و واریز مزایای رتبه‌بندی و معوقات، فرایند تحقق را طی می‌کند.

حقوق معلمان حقوق فرهنگیان اخبار فرهنگیان

اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان، شاید تا چهار ماه دیگر

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش:

طرح رتبه‌بندی معلمان بسیار زمان‌بر است، اما تلاش می‌کنیم در طول مدت سه تا چهار ماه این کار به سرانجام برسد./ ایسنا

حکم رتبه بندی برخی مشمولان، آذرماه صادر می گردد

زارعی، رئیس مرکز سنجش و پایش وزارت آموزش و پرورش: بازنشسته های ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و بعد از آن ،نومعلمان ، انتقالی ها و … مشمول رتبه بندی می شوند .
کسانی که این ماه حکم آنها صادر نشود، با حقوق آذر ماه پرداخت خواهد شد .

‌احکام جدید بسیاری از همکاران هنوز صادر نشده و وزیر آموزش و پرورش هم از احتمال صدور احکام بیش از نیمی از فرهنگیان در آذرماه خبر داده!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. المیرا عاشق پور می گوید

    سلام امروز روز طبیعت است و دو هفته از پرداخت حقوق اسفند گذشته است، اما همچنان حقوق اسفند کامل پرداخت نشده است.چرا؟