دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک

0

دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک را می‌توان جزو یکی از سبک‌هایی دانست که بیشتر افراد با آن نسبت آشنا هستند و می‌توانند آن را تا حد زیادی نسبت به دیگر سبک‌ها تشخیص دهند. زیرا همه افراد می‌دانند که مبل‌ سلطنتی یا همان مبل استیل و آنتیک با رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، کرمی، زرشکی، وسایل چوبی و چرمی، پرده‌های مخملی و… همگی سبک کلاسیک محسوب می‌شوند.

در واقع سبک کلاسیک نوعی شکوه و اصالت دارد که در نگاه اول توجه هر بیننده را به خود جلب می‌کند. از طرفی دیگر می‌توان گفت سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین سبک‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی است که ابتدا از اروپا و سپس در تمام دنیا شهرت پیدا کرد. برای اینکه بیشتر با دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک آشنا شوید با ما همراه باشید تا به بررسی آن بپردازیم.

مبلمان دکوراسیون خانه دکوراسیون

روش‌های طراحی و دکوراسیون کلاسیک

هنگامی که قصد طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک را دارید ابتدا باید زیرشاخه کلاسیک را تعیین کنید. سبک کلاسیک زیرشاخه‌هایی مانند فرانسوی و ویکتوریایی دارد. اما برخی از افراد سبک کلاسیک مدرن یا نئوکلاسیک را ترجیح می‌دهند. در نتیجه قدم اول در خرید و انتخاب وسایل منزل برای چیدمان دکوراسیون کلاسیک، انتخاب نوع و زیرشاخه کلاسیک است. پس از آن باید یک تم رنگی مناسب که هارمونی بیشتری با وسایل منزل داشته باشد و آن را به تعادل برساند انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تمامی وسایل باید توازن مشخصی با یکدیگر داشته باشند. ازجمله متریال‌هایی که در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک کلاسیک به کار می‌روند می‌توان به سنگ و بتن اشاره کرد.

ویژگی‌های دکوراسیون کلاسیک

ازجمله ویژگی‌های سبک کلاسیک می‌توان به ترکیب‌بندی متقارن، استفاده از دکوراسیون لوکس، مواد طبیعی گران‌قیمت و… اشاره کرد. در واقع استفاده از وسایل گران‌قیمت و لوکس یکی از عناصر بسیار مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک است. به عنوان مثال برای کفپوش می‌توانید سنگ مرمر با طراحی کلاسیک را انتخاب کنید. برای انتخاب مبل کلاسیک معمولا از مبل‌های چرم یا مخمل استفاده می‌شود. به طور کلی طراحی پرزرق‌وبرق در سبک کلاسیک اهمیت بسیار زیادی دارد.

متریال‌های مناسب در دکوراسیون کلاسیک

یکی از معروف‌ترین متریال‌های به کار برده شده در دکوراسیون داخلی کلاسیک، چوب است که در تمامی بخش‌ها مانند میز و صندلی، کابینت آشپزخانه و مجسمه‌ها از آن استفاده می‌شود. از طرفی دیگر برای جنس پرده‌ها از کتان، پنبه و ابریشم با طرح‌های ساده و یا سنتی استفاده می‌شود. برای اکسسوری‌ها از فلزاتی مانند مس، نقره و حتی طلا استفاده می‌شود. برای دیوارها و کف پوش سبک کلاسیک، سنگ‌های مرمر کاربرد زیادی دارند.

مبلمان دکوراسیون خانه دکوراسیون

رنگ‌های مرسوم در دکوراسیون داخلی کلاسیک

در دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک از پالت‌های رنگی خاصی استفاده می‌شود تا این دکوراسیون بیش از پیش مورد توجه واقع شود. از جمله رنگ‌های مناسب برای طراحی دکوراسیون می‌توان به آبی درباری، قهوه‌ای، کرم، طلایی، سبز زمردی و… اشاره کرد. نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که رنگ‌های متضاد در دکوراسیون کلاسیک خیلی مورد توجه واقع نمی‌شوند و باعث از بین رفتن زیبایی فضا می‌شوند. تنها رنگ‌های متضادی که می‌توانند برای این سبک از طراحی به کار برده شوند سیاه و سفید هستند.

مبلمان در طراحی داخلی کلاسیک

مبل کلاسیک ویژگی‌های خاص خود را دارد و در تولید و طراحی آن از چوب‌های مرغوب استفاده می‌شود. همچنین پارچه‌هایی که برای این مبل‌ها به کار می‌رود معمولاً از جنس ابریشم هستند. البته مبل‌های چرم هم در سبک کلاسیک طرفداران خود را دارند. مبل کلاسیک از نظر طراحی تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. در طراحی این نوع مبلمان به جزئیات توجه زیادی می‌شود. در واقع هدف این است که مبلمان با عظمت و زیبایی خاصی به مخاطبان تعریف شود. اگر به دنبال فروشگاهی هستید که بتوانید مبلمان مورد نظر خود را خریداری کنید با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم به معرفی یک فروشگاه معتبر در این زمینه بپردازیم.

فروشگاه مونیکا چوب

فروشگاه مونیکا چوب یکی از فروشگاه‌های معتبر در ایران است که در زمینه تولید و فروش انواع مبلمان منزل و اداری فعالیت می‌کند. بنابراین اگر قصد خرید مبل کلاسیک با بهترین قیمت را دارید می‌توانید به این فروشگاه مراجعه کرده و انواع طرح‌ها و رنگ‌های این مبلمان را مشاهده کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که سبک کلاسیک دارای قدمت طولانی در زمینه طراحی و معماری دکوراسیون داخلی است؛ بنابراین طرفداران زیادی دارد. این سبک در ایران نیز بسیار به کار برده می‌شود و یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین سبک‌ها در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی است. در این مقاله درباره دکوراسیون داخلی منزل به سبک کلاسیک صحبت کردیم و تمامی اکسسوری‌ها، رنگ‌ها و هر آنچه را که نیاز دارید تا سبک کلاسیک موردنظر خود را در منزل اجرا کنید برای شما گفته شد. این سبک همیشه یادآور قدرت و شکوهمندی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ