دکمه a/c در زمستان چه کاربردی دارد (دکمه A/C ماشین)

0

کاربرد دکمه a/c ، دکمه a/c در زمستان ، دکمه ac برای بخاری ، کاربرد دکمه گردش هوا در ماشین ، دکمه a/c در پراید چیست ، دکمه a/c پژو ۴۰۵ ، کاربرد دکمه ac در بخاری ، کاربرد دکمه ac در بخاری

دکمه a/c چیست و در خودرو چه کاربردی دارد

این دکمه هنگام روشن کردن کولر خودرو به کار می آید ولی به غیر از این مورد، دکمه AC کاربردهای دیگری نیز دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاربرد دکمه AC در ماشین پرداخته ایم.

وقتی هوا گرم می شود و زمان روشن کردن سیستم تهویه هوای خودرو فرا می رسد، دکمه‌ای به نام A/C یا همان Air Conditioning وجود دارد که ممکن است ندانید این دکمه چه کاربردی دارد و باید چگونه از آن استفاده کنید. آیا تا به حال دکمه‌ای را در ماشین خود دیده‌اید که روی آن AC نوشته شده است؟ این دکمه روشن کردن تهویه مطبوع ماشین است.

اگرچه برخی از رانندگان می دانند که به چه چیزی دکمه AC می گویند، اما بسیاری از افراد دیگر نمی دانند که این دکمه چیست. اگر تا به حال فکر کرده اید “دکمه AC” در ماشین چه کاربردی دارد و چرا وجود دارد، در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

دکمه گردش هوا در ماشین تهویه مطبوع خودرو آموزش آپشن های ماشین

کاربرد دکمه AC در ماشین

سیستم های تهویه مطبوع، دمای هوای داخل اتاق ماشین را ثابت نگه می دارند. در سیستم تهویه مطبوع دستی، شما با استفاده از دکمه AC انتخاب می کنید که می خواهید هوای اتاق خودرو خنک تر یا گرم تر شود. همچنین شما می توانید سرعت دمنده و توزیع هوا را به صورت دستی تعیین کنید.

سیستم تهویه مطبوع ماشین با خنک کردن هوای تهویه شده با گاز مبرد کار می کند که سپس در داخل خودرو گردش پیدا می کند تا خنک شود و در عین حال به فیلتر کردن گرده‌ها، آلاینده‌ها و باکتری ها نیز کمک می کند.

همچنین لازم به توضیخ است که سیستم کنترل هوا در خودرو به شما اجازه می دهد تا با استفاده از سنسورهای اضافی و یک کامپیوتر، دمای کابین را تنظیم کنید تا امکان مدیریت دقیق تری بر دمای کابین فراهم شود.

کاربرد دکمه گردش هوا در ماشین

کنترل خودکار هوا با کنترل خودکار سرعت فن و گردش هوا، کنترل الکترونیکی دما، جریان هوا و توزیع هوا در داخل خودرو را فراهم می کند.

کاربرد دکمه AC در زمستان چیست

بسیاری از ما فکر می کنیم که دکمه A/C فقط در طول تابستان قابل استفاده است ولی در اصل اینطور نیست! دکمه A/C برای استفاده در تابستان و زمستان طراحی شده است. بنابراین صرف نظر از اینکه می خواهید اتاق ماشین خود را گرم یا خنک کنید، استفاده از دکمه A/C کاملاً بی خطر است.

هنگامی که دکمه A/C همراه با هوای خنک فعال می شود، هوا را مجبور به عبور از کمپرسور کولر ماشین و کندانسور می کند که به خنک شدن هوا و حذف رطوبت اضافی کمک می کند. این دکمه همچنین به جلوگیری از بخار گرفتن شیشه های ماشین شما جلوگیری می کند.

هنگامی که از دکمه AC با هوای گرم یا همان بخاری ماشین استفاده می کنید، هوا از کمپرسور و از روی هسته بخاری عبور می کند که منجر به هوای خشک و گرم می شود. دقیقاً همان چیزی است که برای گرم کردن فضای داخلی خودروی خود نیاز دارید.

به بیان ساده، دکمه AC هم در تابستان و هم در زمستان کاربرد دارد چراکه با فشردن این دکمه سیستم تهویه مطبوع فعال می شود و هوا را چه سرد و چه گرم از طریق کمپرسور ماشین وارد می کند که رطوبت اضافی را از بین می برد و هوای خشک را به داخل اتاق ماشین شما می رساند و در نتیجه رطوبت کمتری ایجاد می کند.

نکات مهمی که باید درباره سیستم تهویه مطبوع خودرو بدانید

  • یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که این تصور غلط وجود دارد که ادعا می کند کارکردن سیستم تهویه مطبوع در حالت چرخش مجدد باعث تخلیه اکسیژن تازه داخل اتاق خودرو می شود و سرنشینان را خواب آلود و بی حال می کند. این موضوع درست نیست، حتی اگر حالت تهویه مطبوع ماشین شما روی هوای تازه تنظیم نشده باشد، ماشین دائماً هوای تازه را در مقادیر کم دریافت می کند.
  • چیزی که هنگام استفاده از حالت هوای تازه باید به آن توجه داشته باشید این است که هر بوی بیرونی دقیقاً از طریق سیستم تهویه مطبوع شما مکیده می شود و به داخل اتاق ماشین دمیده می شود. این بدان معنی است که دود اگزوز و بوهای سایر وسایل نقلیه و… بسیار قوی تر از حالت چرخش مجدد به داخل اتاق خودرو می آید. حالت چرخش مجدد ماشین شما را در برابر این بوها مصون نمی کند، اما شدت آن را کاهش می دهد.
  • همه خودروها دکمه چرخش مجدد ندارند. بسیاری از وسایل نقلیه مدرن مجهز به فناوری هستند که به طور خودکار چرخش مجدد را روشن یا خاموش می کند. این همه حدس و گمان را از تلاش برای فهمیدن اینکه کدام حالت و چه زمانی باید استفاده کنید را از بین می برد. بنابراین اگر دکمه چرخش مجدد را بر در داخل خودروی خود نمی بینید، جای نگرانی نیست.

معرفی دکمه های تهویه مطبوع ماشین

دکمه گردش هوا در ماشین تهویه مطبوع خودرو آموزش آپشن های ماشین
دکمه های تهویه هوای خودرو A/C
  • شماره (۱): کولر گازی را با این قرقره (دکمه AC در ماشین)روشن می کند و برای هوای گرم به خط قرمز و برای سرما به خط آبی می چرخاند و با آن دمای مناسب را انتخاب می کند در تابستان راننده یک درجه بالا را انتخاب می کند. دما و در زمستان بالعکس.تفاوت هوای بیرون و تهویه مطبوع شش درجه است، دما روی صفحه نمایش داده می شود و این دکمه نیز به طور خودکار کمپرسور را کار می کند.
  • شماره (۲): قدرت هوای خروجی از دریچه های هوا را کنترل می کند، سمت راست برای افزایش قدرت و سمت چپ برای کاهش قدرت و این بستگی به ترجیحات و راحتی راننده دارد.
  • شماره (۳): هدایت هوا یا یک مکان خاص از طریق این نشانگر انجام می شود، بنابراین راننده ممکن است قسمت خاصی مانند سر یا پا را خنک کند.
  • شماره (۴): دکمه رطوبت، مهم است زیرا رطوبت خودرو را در حد مناسبی قرار می دهد، زیرا افزایش آن باعث متراکم شدن بخار بر روی شیشه ها و شیشه ها در زمستان می شود که در تابستان نیز دمای هوا را افزایش می دهد و این دکمه همچنین دارای عملکردهای دیگری مانند از بین بردن بوهای نامطبوع و محافظت از خودرو در برابر کپک زدن.
  • شماره (۵): برای گردش هوای داخل خودرو و جلوگیری از ورود هوای بیرون استفاده می شود.
  • شماره (۶): حداکثر توان موتور را فعال کنید.
  • شماره (۷): دکمه ای که با توجه به هوش مصنوعی، توزیع هوا، قدرت و جهت آن را به طور خودکار به خودرو واگذار می کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ