شهر آبدانان کجاست و در کدام استان است +نقشه

0

شهر آبدانان در کدام استان است ، شهرستان آبدانان در کدام استان است ، شهر آبدانان جزو کدام استان است ، شهرستان آبدانان برای کدام استان است ، شهرستان آبدانان از توابع کدام استان است ، نقشه آبدانان

شهرستان آبدانان جزو کدام استان است

شهرستان آبدانان با مرکزیت آبدانان در استان ایلام و در غرب ایران واقع در جنوب ایلام واقع شده‌ است.

که از غرب و شمال به شهرستان دهلران و بخش زرین آباد و شهرستان ملکشاهی از جنوب به استان خوزستان از شرق به شهرستان دره شهر منتهی میشود. از نظر جغرافیایی این شهرستان در میان دو کوه کبیر کوه و دینارکوه قرار گرفته است.

پایگاه پدافند هوایی ارتش در مرکز شهر آبدانان قرار دارد. شهرستان آبدانان از بخشهای مرکزی، سرابباغ و کلات تشکیل شده‌است. شمال و جنوب شهرستان درای جغرافیای کوهستانی است و بیشتر طبیعت آن پوشیده از جنگل بلوط می‌باشد اما بخشهای جنوبی به صورت دشت بوده و دارای خاک حاصلخیز برای کشاورزی می‌باشند. به‌طور متوسط شهرستان از نظر آب و هوایی نسبتاً معتدل است.

دهستان های شهرستان آبدانان

“آبدانان “باتصویب هیئت دولت درسال ۱۳۷۴ به‌طور رسمی به شهرستان ارتقاء یافت. شهرستان آبدانان چهارمین شهرستان پرجمعیت استان ایلام است و ۲۸۶ امین شهرستان ایران از نظر جمعیت است. این شهرستان دارای سه بخش و شش دهستان است:

  • دهستانهای بخش مرکزی:
    • دهستان ماسبی

شهرک هزارانی

    • دهستان جابرانصار

نقاط شهری: آبدانان

  • دهستانهای بخش سراب‌باغ:
    • دهستان سراب باغ
    • دهستان سراب باغ

نقاط شهری: سراب‌باغ

  • دهستانهای بخش کلات:
    • دهستان آب‌انار
    • دهستان مورموری

نقاط شهری: مورموری

شهرستان آبدانان اخبار آبدانان

موقعیت جغرافیایی شهرستان آبدانان

از شمال شرقی با شهرستان دره شهر، از شمال با شهرستان ملکشاهی و بخش میمه دهلران، از غرب و جنوب با شهرستان دهلران و از جنوب شرقی با شهرستان اندیمشک همسایه‌است.

شهر آبدانان کجاست

آبدانان (به کردی: ئاودانان) مرکز شهرستان آبدانان از شهرهای تابعه استان ایلام در ایران است. آبدانان در میان رشته کوه‌های زاگرس واقع شده‌است. شهرستان آبدانان چهارمین شهرستان پرجمعیت استان ایلام است.

موقعیت جغرافیایی شهر آبدانان

آبدانان از شمال شرقی باشهرستان دره شهر، از شمال با بخش میمه شهرستان دهلران، از غرب با شهرستان دهلران و از جنوب با شهرستان اندیمشک همسایه‌است. پروژه حفاری تونل شهرستان آبدانان با نام تونل «کبیر کوه» که ۵۳۰۰ متر طول دارد دومین تونل طولانی کشور است که تاکنون ۳۰۰۰ متر از این تونل حفاری شده‌است. این پروژه از سال ۱۳۸۹ه‍.ش کلید خورده‌است. این تونل یکی از بزرگترین طرح‌های تونل‌سازی کشور است که ساخت آن برای استان ایلام و شهرستان‌های حوزه جنوبی استان بخصوص شهرستان آبدانان از طرح‌های مهم و اثرگذار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ