کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود

0

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود  ، کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت می شود ، کمبود کدام ویتامین موجب لک صورت میشود ، ایا کمبود ویتامین باعث لک صورت میشود

کمبود کدام ویتامین باعث به وجود آمدن لک صورت می شود

لک های صورت ممکن است به دلیل کمبود برخی از ویتامین ها در بدن، به وجود بیایند. از جمله مهم ترین ویتامین هایی که موجب ایجاد لک صورت می شوند، به شرح زیر هستند:

⦁ کمبود ویتامین ب ۱۲:

کمبود ویتامین ب ۱۲ موجب بروز لکه لکه های متعدد و آکنه هایی بر روی پوست می شوند، البته این لک ها بیشتر در پوست های تیره تر ظاهر می شوند. با مصرف منظم این ویتامین امکان درمان و از بین رفتن لک های پوستی وجود دارد.

⦁ کمبود ویتامین C:

مصرف ویتامین C می تواند مانع از تولید ملانین در پوست شود و این موضوع می تواند تاثیر بسیار زیادی را در محو شدن لکه های تیره صورت داشته باشد. به همین خاطر برای جلوگیری از بروز لک توصیه می شود که از ویتامین C به صورت خوراکی و یا موضعی استفاده کنید.

لک صورت کمبود ویتامین زیبایی پوست صورت

⦁ کمبود ویتامین A:

کمبود ویتامین آ در بدن موجب بروز لک ها به صورت گسترده می شود. همین طور این لک ها ممکن است به صورت برجستگی هایی مانند پوست مرغی بر روی پوست ظاهر شوند.
⦁ کمبود اسید فولیک: کمبود اسید فولیک در بدن موجب بروز برخی لک ها بر روی پوست می شوند. برای از بین بردن و درمان این لکه های پوستی نیاز به مصرف منظم اسید فولیک می باشد.

⦁ کمبود ویتامین E:

با استفاده از ویتامین ایی می توان به محو شدن لکه های پوستی کمک کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ