اعمال ام داوود از کدام شبکه پخش میشود

0

اعمال ام داوود از کدام شبکه پخش میشود

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی گفت: مراسم پر فیض اعمال ام داوود امروز دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ در رواق امام خمینی(ره) با ترتیل‌خوانی قرآن کریم قاریان بین‌المللی حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و سپس مهدی سروری این دعای پرفیض را قرائت می کند.

حجت الاسلام شریعتی‌نژاد افزود: اعمال و قرائت دعای روح‌بخش ام داوود حرم مطهر رضوی به صورت زنده از شبکه‌های یک، خراسان رضوی و قرآن سیمای جمهوری اسلامی و درگاه اینترنتی رضوی تی وی نیز پخش می‌شود.

جدول پخش شبکه یک اعمال ام داوود

وی گفت:مراسم معنوی ام‌داوود در حرم مطهر رضوی با حضور مشتاقان اهل بیت(ع) و زائران و مجاوران حرم علی بن موسی الرضا(ع) در آخرین روز مراسم اعتکاف برگزار می‌شود که شرکت کنندگان همراه با معتکفان با قرائت آیاتی از قرآن کریم و راز و نیاز با معبود خود برای فرج امام عصر(عج) دعا می‌کنند.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی با بیان اینکه قرائت بیش از چهار جزء از قرآن از اعمال ام داوود محسوب می‌شود که قاریان برجسته اداره علوم قرآنی تلاوت می‌ کنند افزود: همچنین امروز وعاظ و مداحان کشوری نیز سخنرانی و ذکر مصیبت حضرت زینب(س) را در حرم مطهر امام رضا علیه السلام دارند.

پانزدهم ماه رجب، مصادف با سومین روز از ایام البیض، روز ویژه و مهمی برای بندگان مومن خدا است که هم‌صدا با معتکفین، در این روز اعمال «امّ داوود» را به جای می‌آورند.

از پرفضیلت‌ترین ایام رجب سیزدهم تا پانزدهم این ماه است که به ایام اعتکاف معروف است و معتکفان در این سه روز در مساجد به راز و نیاز با خدا مشغول می‌شوند و در روز پانزدهم بقیه‌ی مومنان به آنان پیوسته و اعمال «امّ داوود» را انجام می دهند.

ام‌ّداوود، همسر حسن مثنی و مادر رضائی امام صادق(ع) بود که کنیه‌ی او داوود بن حسن است که از نام فرزندش گرفته شده است و اسم او حبیبه یا فاطمه  است که اعمال ام‌داوود و دعای آن را از امام صادق(ع) نقل کرده کرده است.

ام‌داوود، این اعمال و دعا را برای رهایی فرزندش از زندان از امام صادق(ع) یادگرفت و نقل کرد که به‌گفته‌ی او پس از انجام اعمال ام‌داوود، داوود از زندان آزاد شد و به خانه برگشت.

داوود پسر ام‌داوود نیز در زمان خلافت منصور دوانیقی، اسیر شده و به عراق منتقل می‌شود و مادرش مدت‌ها از او بی‌خبر می‌ماند و برای آزادی‌اش بسیار دعا و و راز نیاز می‌کند اما خبری از او نمی‌شود.

امام صادق(ع) از او می‌پرسد که چرا دعای ام‌داوود را نمی‌خوانی؟ سپس از او می‌خواهد که ایام البیض را روزه بگیرد.

به‌ نقل از علمای شیعه مانند شیخ طوسی و سید بن طاووس و علامه مجلسی، دعای ام‌داوود در رفع گرفتاری‌ها و برآورده‌شدن حاجات بسیار مؤثر است و نحوه‌ی انجام آن در کتاب «مصباح المتهجد» شیخ طوسی چنین گفته شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ