چرا کتونی سفید بعد از شستن زرد میشه – روش های شستن کتونی سفید

0

پاکیزه و تمیز نگه داشتن کتونی هم ظاهر شما را به به عنوان فردی باسلیقه به خوبی حفظ می کند و هم عملحس بهتری به خودتان منتقل میکند . اگر بهترین و گرانترین کفش از معتبرترین برند هم خریده باشید ولی کثیف باشد، دیدگاه خوبی از دیگران دریافت نمی کنید. حتی حس خوب ورزش کردن با داشتن کفش هایی تمیز دوچندان خواهد شد. با اطلاعات کامل از نحوه شستن کفش هایتان، مطمئن شوید که کفش ها در بهترین حالت ممکن، عمر طولانی تری خواهند داشت.

نحوه شستن کتانی سفید

برای شست شوی کتونی های سفید ابتدا در یک ظرف آب نیم گرم و مواد مایع لباسشویی ملایم ریخته و با یک دستمال پارچه ای یا یک مسواک یا برس که موهای نرم دار، لکه ها را به آرامی پاک کنید. نوار دور کفش را هم خوب تمیز کنید و قسمت هایی که کثیف تر است از کمی فشار دست کمک بگیرید.
پارچه را چندین بار در آب گرم بشویید و مجددا بر روی کفش بکشید، تا کاملا لکه ها از روی کفش پاک شود. در صورت لزوم، این کار را چندین بار تکرار کنید. اگر از برس استفاده می کنید نباید آن را محکم بر روی کفش بکشید چون ممکن است بافت رویه کفش خراب شود. در بین برندها، کتونی نایک nike رنگ سفید از محبوبیت بیشتری در بین خریداران برخوردار است.
با یک پارچه تمیز و خشک کف های اضافی را از روی کفش بردارید و آن را کاملا تمیز کنید. سپس در فضای داخلی و در دمای اتاق به دور از نور مستقیم آفتاب بگذارید تا خشک شود. دو تکه پارچه حوله ای خشک درون کفش ها قرار دهید تا بعد از خشک شدن، کفش ها از فرم نیوفتند.

شستن کتانی سفید با ماشین لباسشویی

اگر در روز مسافت های زیادی را طی میکنین که با توجه به آلودگی های وسیع شهر باعث میشود کفش شما زیاد کٍیف شود و مجبورید که وقت زیادی را برای شستن آنها صرف کنید ، ما به شما توصیه می‌کنیم که حتما روش شستن کفش در ماشین لباسشویی را استفاده کنید

کتونی های وسایلی هستند که از اهمیت بالایی برخوردار هستند و بنا به دلایل مختلف ممکن است که کثیف شوند علی الخصوص که رنگ آن ها سفید باشد

اگر می‌خواهید همیشه کتونی های سفید و تر و تمیزی داشته باشید، ما به شما روشی را یاد می‌دهیم که بتوانید همه را حیرت زده کنید، مهم نیست که کفش‌های شما کاملا کثیف شده باشند و بعد از فوتبال و دویدن در زمین چمن حسابی سبزه و گل و شل به آنها چسبیده است. شما می‌توانید با آموزش و یادگیری شستن کتونی سفید خود در ماشین لباسشویی دوباره آنها را مثل روز اولشان نو و تمیز کنید. کتونی ونس یکی از محبوب ترین برندهای کفش است که به‌سادگی قابل شستشو می‌باشد، از این جهت خرید کتونی ونس برای افرادی که روزانه سرکار میروند بسیار محبوبیت دارد.

ماده شوینده‌ای که برای شستن کفش‌ها در داخل ماشین لباسشویی استفاده می‌کنید، تفاوت خاصی با مواد شوینده معمولی ندارد و برای این کار می‌توانید از همان مواد شوینده معمولی خودتان و یا شامپو استفاده کنید. اگر علاوه بر کفش چیزهای دیگری را هم برای شسته شدن به داخل ماشین لباسشویی انداخته‌اید، به ماده شوینده بیشتری نیاز پیدا خواهید کرد در غیر این صورت نیازی به استفاده از مواد شوینده فراوان نیست زیرا استفاده بیش از حد مواد شوینده باعث ایجاد کف می‌شود که از شسته شدن مناسب کفش و کتونی اسپرت سفید شما جلوگیری می‌کند علاوه بر اینکه احتمال دارد که لباس‌ها و وسایل دیگری که در داخل ماشین انداخته اید رنگ پس بدهد . پس حتما کتونی یفید خود را باسایر لباس های روشن داخل ماشین بیندازین .

علت زرد شدن کتونی سفید بعد از شستن

گاهی برایتان پیش آمده که زمانی که کتونی های سفید خود را چه با دست و چه در زمانی که داخل ماشین لباسشویی می اندازین پس از خشک شدن زیره آن زرد شده است . علت این مسئله استفاده از مواد ( پی یو ) در زیره کفش هست این زیره ها با توجه به این که از مواد نامرغوب ساخته شده اند پس از اینکه در معرض نور خورشید قرار می گیرند یا مدت زمان طولانی در معرض هوا قرار داده می شوند رنگ آن ها به زردی تمایل پیدا میکند. از دلایل مهم در زرد شدن رویه کفش نیز میتوان به باقی ماند مواد شوینده روی کتونی اشاره کرد که در نتیجه آن واکنشی شیمیایی بر اثر قرار گرفتن در زیر نور خورشید در آن به وجود می آید. این واکنش شیمیایی می تواند رنگ کتونی زرد کند .

شستن کتانی جیر سفید

کتونی های که جنس رویه آنها جیر و یا اشبالت هساتند با توجه به این که آب را به سادگی جذب میکند و کثیف میشود، فوت و فن خودش را دارد. در ادامه به نحوه شست و شوی این کتونی ها میپردازیم

تکه ای پارچه ای نرم سرکه سفید پاک کن صورتی دستمال حوله ای برسهای مخصوص پارچه های جیر را آماده میکنیم .

پارچه نرم را بدون آن که خیس کنیم روی کتونی گذاشته تا رطوبت از کفش گرفته شود. سپس با پاک کن، روی لکه ها بکشید. (این مرحله با فشار کم باید انجام شود)

دستمال حوله ای را مقداری خیس کرده و روی لکه ها بگذارید و فشار دهید. (به هیچ عنوان دستمال را روی سطح کتونی نکشید چون امکان دارد لکه پخش شود)

سپس پارچه نرم را در سرکه سفید فرو ببرید و با فشار نرم روی لکه ها بکشید. سپس اجازه دهید کفش خشک شود. بعد از این مرحله میتوانید با برس مخصوص جیر، روی سطح خارجی کفش بکشید تا حالت مخملی کفش، بازگردد .

جمع بندی این مطلب که:

کتانی سفید را با چه چیزی تمیز کنیم

بیشتر کسانی که کفش سفید نمیخرن، بهانه های زود کثیف شدن این کتونی ها رو میارن. ما در این مقاله راهکار های بسیار خوبی را برای تمیز کردن کتونی های سفید به شما معرفی کردیم که بتوانید با خیالی آسوده و بدون در نظر گرفتن کثیف شدن آن ها اقدام به خرید کفش های سفید بگیرید. طبق تحقیقات کفش سفید جذابیت رو ۱۰۰ برابر میکنه . فروشگاه لوزی به یکی از بزرگترین و کامل ترین مرجع کتونی کشور با بیش از ۵۰۰ مدل از کتونی های سفید امکان انتخابی مناسب را برای شما فراهم کرده است .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ