آخرین مهلت واریز پول به حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا

0

آخرین مهلت واریز پول به حساب وکالتی ایران خودرو و سایپا

خبر ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

سخنگوی وزارت صمت در خصوص بزرگترین طرح فروش خودروهای داخلی گفت: این طرح بدون قرعه‌کشی اجرایی می‌شود تا وعده وزارت صمت برای پایان دادن به قرعه‌کشی‌ها تا پایان امسال محقق شود.

امید قالیباف افزود: در این طرح به صورت تقریبی نصف قیمت هر خودرو به عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود خواهد شد که برای هر خودرو متفاوت خواهد بود. چنانچه تقاضا برای خودرویی از میزان عرضه آن خودرو بیشتر باشد، لیست انتظار تعریف می‌شود و نوبت برای تحویل خودرو مشخص خواهد شد.

قالیباف اظهار داشت: ثبت‌نام از خریداران خودروهای داخلی از طریق سامانه یکپارچه خودرو انجام خواهد شد.

سخنگوی وزارت صمت اظهار داشت: برای تنظیم بازار خودرو یکی از ابزارها واردات خودرو است و ابزار دیگر نیز تولید داخل است که قرار است است یک عرضه سنگین در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو توسط خودروسازان داخلی از جمله سایپا، ایران خودرو و خودروسازان بخش خصوصی به جز گروه بهمن در هفته آینده انجام شود.

وی با اشاره به دریافت ودیعه برای ثبت نام خرید خودروهای داخلی که از هفته آینده آغاز می‌شود، گفت: معادل نصف مبلغ هر خودرو برای ودیعه یا مسدودی در نظر گرفته می شود.

قالیباف در صورتی که مقدار تقاضا از میزان عرضه یک خودرو بیشتر باشد، گفت: در ساز و کار جدید لیست انتظار تعریف کرده‌ایم یعنی شخص متقاضی بعد از اینکه در فرآیند قرعه‌کشی نوبتش مشخص شد می‌تواند در مدت سه ماه خودرو را تحویل بگیرد و یا اینکه یک سال و نیم آینده و یا دو سال دیگر خودروی خود را تحویل بگیرد.

وی اظهار داشت: نمی‌دانیم چقدر تقاضا وجود دارد و لذا نمی‌دانیم در چه زمانی دقیقا آخرین تحویل‌ها خواهد بود اما فکر می‌کنم تحویل این خودروها در فاصله سه ماه تا یک سال انجام شود اما اگر تقاضای یک خودرو زیاد باشد قطعا شرایط متفاوت است.

وی در مورد قیمت عرضه این خودروها بیان داشت: عرضه این خودروها در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و در بورس کالا نخواهد بود.

قیمت عرضه خودروهای داخلی براساس اعلام شورای رقابت / احتمال تغییر قیمت وجود دارد 

سخنگوی وزارت صمت در مورد قیمت عرضه این خودروها اظهار داشت: اگر شورای رقابت قیمتی را اعلام کند که با قیمت حال حاضر خودروها فرق کند ممکن است قیمت‌ خودروهای داخلی که قرار است عرضه شود تغییر کند.

وی اظهار داشت: ضمن اینکه در زمانی که می‌خواهیم عرضه خودرو را در سامانه بارگذاری کنیم قیمت را از شورای رقابت دریافت می‌کنیم و در سامانه قرار می‌دهیم.

حساب وکالتی ایران خودرو حساب وکالتی

مهلت واریز پول به حساب وکالتی ایران خودرو بهمن ۱۴۰۱

در حالی صبح روز (سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱) خبری مبنی بر تمدید مهلت تعریف حساب وکالتی و واریز وجه به صورت همزمان نزد بانک صادرات (که تا پایان روز گذشته ١٧ بهمن ماه بوده است) برای مشارکت در طرح اخیر ایران‌خودرو منتشر شد که اکنون ایران‌خودرو اشتباه خود را تصحیح کرده و این موضوع را رد کرد؛ براین اساس، آخرین مهلت تعریف حساب وکالتی همان روز گذشته (۱۷ دی ماه) بوده است.

طبق اعلام ایران‌خودرو به ایسنا خبری منتشر شد که بانک صادرات به‌سبب تعطیلی روزهای اخیر، این امکان را برای متقاضیان فراهم کرده است که بتوانند تا پایان ساعت اداری  (چهارشنبه ١٩ بهمن ماه ۱۴۰۱ ) نسبت به تعریف حساب وکالتی نزد این بانک و واریز ٩٠ میلیون تومان از وجه خودرو به صورت همزمان (به‌جهت مسدود شدن وجه در حساب) اقدام کنند.

این در حالی است که آخرین مهلت تعریف حساب وکالتی و واریز وجه تا پایان روز گذشته (١٧ بهمن ماه ۱۴۰۱) بوده است.

اما درحالی که مخاطبان در ارتباط با ایسنا اعلام می‌کردند که موفق به تمدید حساب وکالتی خود نشده‌اند، حالا این گروه صنعتی اشتباه خود را تصحیح کرده و موضوع تمدید مهلت تعریف حساب وکالتی و واریز وجه نزد بانک صادرات را رد کرده است.

طبق اعلام ایران‌خودرو ” مهلت افتتاح حساب وکالتی تمدید نشده و طبق اطلاع‌رسانی قبلی و بخشنامه مربوطه، با توجه به فاصله ۴۸ تا ۷۲ ساعته تا فعال‌سازی حساب، روز گذشته ۱۷ بهمن‌ماه آخرین مهلت برای افتتاح حساب و واریز وجه بوده است. “

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ