کیا هفته دهم بارداری هستن

0

کیا هفته دهم بارداری هستن نی نی سایت ، اونایی که تو هفته ی دهم بارداری هستن بیاین – تبادل نظر

کیا تو هفته دهم بارداری هستن

رشد جنین در هفته دهم

بسته شدن چشم ها

اکنون پلک ها به اندازه ای رشد کرده اند که می توانند روی چشم را بپوشانند. چشم های جنین تا هفته ی ۲۷ بارداری، بسته می مانند.

وصل شدن دندان ها به فک

دندان ها شروع به سفت شدن کرده و به استخوان فک وصل می شوند.

هفته دهم بارداری

دوران بارداری بارداری هفته به هفته

بزرگ شدن مغز

اندازه ی پیشانی و مغز در حال رشد جنین، به یکباره بزرگ می شوند و در نتیجه ارتفاع سر او زیاد می شود، به گونه ای که سر جنین نیمی از قد او را تشکیل می دهد.

نشانه های بارداری در هفته دهم

افزایش دور کمر

افزایش وزن و نفخ، باعث افزایش دور کمر می شود. بهتر است برای راحتی بیشتر در این دوران، از پوشیدن لباس های کش دار یا فاق کوتاه اجتناب کنید.

افزایش بزاق دهان

ممکن است در این دوران، به ویژه اگر حالت تهوع داشته باشید، بزاق دهان بیش از حد معمول ترشح شود. برای اجتناب از جمع شدن بزاق در دهان، می توانید آدامس بجوید.

ترشحات واژن

از ابتدا تا انتهای بارداری، ترشحات واژن افزایش می یابد. به طور معمول، این ترشحات بدون بو بوده یا بوی خفیفی دارند و به رنگ سفید شیری هستند. در صورت لزوم می توانید از پد بهداشتی روزانه استفاده کنید، اما در این دوران نباید از تامپون یا دوش واژینال استفاده کرد.

دوران بارداری بارداری هفته به هفته

کارهایی که در هفته دهم بارداری باید انجام دهید:

همراه کردن همسر

راه های مختلفی وجود دارد تا شریک زندگی تان شما را برای گذراندن این دوران مهم، همراهی کند. رفتن به پیاده روی، خرید وسایل نوزاد، آماده کردن اتاق نوزاد، صحبت کردن در مورد آینده ی خانواده و … از جمله این همراهی ها است.

هشیار بودن در مورد عفونت دستگاه ادراری (UTI)

در دوران بارداری، عفونت دستگاه ادراری بسیار شایع است. احساس درد به هنگام ادرار کردن، تکرر ادرار مستمر، درد در ناحیه ی پایین شکم یا ادرار تیره رنگ و بد بو، از نشانه های عفونت دستگاه ادراری هستند و در صورت مشاهده ی هر کدام از این نشانه ها، باید پزشک خود را در جریان قرار دهید. به طور معمول، مصرف یک دوره آنتی بیوتیک، این عفونت را از بین می برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ