یک مد طعام چقدر است

0

هر مد طعام چقدر است ، پول یک مد طعام چقدر است ، کفاره یک مد طعام چقدر است ، مقدار یک مد طعام چقدر است ، قیمت یک مد طعام چقدر است ، مبلغ یک مد طعام چقدر است

یک مد طعام چقدر است

مُدِّ طَعام، حدود ۷۵۰ گرم مواد غذایی از آرد، گندم، برنج و خرما است که شاخص اندازه‌گیری مقدار فدیه روزه و کفارات در فقه به شمار می‌آید.

به فتوای فقیهان شیعه، افرادی که به خاطر پیری یا بیماری نمی‌توانند ماه رمضان را روزه بگیرند و یا زن باردار و شیردهی که ترس دارد که روزه گرفتن بر جان خود یا فرزندش ضرر داشته باشد، و عذر آنها تا ماه رمضان سال بعد ادامه دارد، باید به ازای هر روز، یک مد طعام به عنوان فدیه به فقیر بپردازند. همچنین کسی که روزه‌های ماه رمضان را به خاطر عذر شرعی همچون مسافرت و.. نگرفته اگر پس از برطرف شدن عذر، قضای آنها را تا ماه رمضان سال بعد انجام ندهد باید به ازای هر روزه یک مد طعام به عنوان کفاره تأخیر بپردازد.

کفاره ارتکاب برخی از محرمات احرام نیز پرداخت یک مد طعام است.

بر اساس اطلاعیه دفتر آیت الله شبیری زنجانی، شخصی که پرداخت زکات فطره بر او واجب است باید برای خودش و کسانی که نانخور او هستند، هر نفری یک صاع (تقریبا ۳کیلو و ۶۰۰گرم) از خوراکی‌های رایج در منطقه خود (مانند گندم، برنج و …) یا مبلغ آن را به عنوان فطریه بپردازد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است کفاره افطار غیر عمدی برای هر روز، یک مد طعام (حدود ۹۰۰گرم به‌حساب گندم) است که باید به مسکین (فردی که معیشتش سخت‌تر از فقیر است) پرداخت شود و در صورت اطمینان می‌توان قیمت آن را به مسکین داد تا به وکالت از مکلف، برای خودش این مقدار طعام بخرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ