کارگردان فیلم تنگه ابوقریب کیست +عکس

0

کارگردان فیلم تنگه ابوقریب کیست

تنگهٔ ابوقریب فیلمی به نویسندگی و کارگردانی بهرام توکلی با تهیه‌کنندگی سعید ملکان و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج در سال ۱۳۹۶ است.

بهرام توکلی کارگردان برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر برای فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» در گفت‌وگویی درباره میزان تاثیرگذاری فیلم خود بر بدنه سینمای دفاع مقدس اظهار داشت: امیدوارم در درجه اول تنگه ابوقریب مخاطب خود را پیدا کند و از سوی مردم مورد قبول واقع شود؛ البته امیدوارم که این فیلم در ساختار و بدنه سینمای دفاع مقدس تغییراتی ایجاد کند، هرچند سینما بسیار وسیع و گسترده است و سخت است که با یک فیلم بتوان تحولی در این عرصه ایجاد کرد.

وی درباره نگاه مخاطبان به آثار سینمای دفاع مقدس تاکید کرد: من کارگردانم و فیلم خود را می‌سازم و نمی‌دانم چگونه می‌توان باعث ارتباط دوباره مخاطب با سینمای دفاع مقدس شد. از نظر من این اتفاق به برنامه ریزی کلان فرهنگی نیازمند است.

کارگردان فیلم «اینجا بدون من» در همین رابطه ادامه داد: در ابتدا باید بدانیم با ساخت یک فیلم راهی باز نمی‌شود و تغییر عمده در سینمای دفاع مقدس در دستان متولیان و مسئولین فرهنگی است.

فیلم تنگه ابوقریب سوابق بهرام توکلی بهرام توکلی

وی درباره اهداف فیلم «تنگه ابوقریب» در رویایی با مخاطب تاکید کرد: در فیلم تنگه ابوقریب تلاش کردیم روایتی صادقانه از روزگار دفاع مقدس و رشادت‌های مردم و مخصوصاً گردان عمار در آن منطقه ارائه کنیم و امیدواریم تماشاچی بتواند با تماشای این فیلم لحظات سخت آن دوران را درک کند.

کارگردان فیلم «من دیگو مارادونا نیستم» درباره چگونگی رسیدن به واقعیت‌ها در فیلم خود و اسنادی که از آنها الهام گرفته اضافه کرد: آثار مستندی که از دوران دفاع مقدس وجود دارد بهترین منبع ما برای ساخت این اثر سینمایی بود.

وی در همین راستا افزود: برای من از روز اول تنگه ابوقریب تلاش برای واقعی نشان دادن جنگ بود. به نحوی که تماشاچی را وسط میدان جنگ قرار دهیم. شاید فیلم های هالیوودی گرته هایی در ذهن هر شخص می گذارد اما فضای جنگ و دفاع مقدس در ایران از همه جا متفاوت بود زیرا در ایران همه داوطلبانه به میدان می رفتند.

توکلی با اشاره به حضور خود در ژانر سینمای دفاع مقدس و جنگ خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان پرچمدار سینمای دفاع مقدس نیستم و چنین ادعایی هم ندارم. به عنوان تازه وارد در عرصه سینمای دفاع مقدس امیدوارم اتفاقات خوبی در این گونه از سینما بیفتد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ