سردار خیبر لقب کدام یک از فرماندهان جنگ تحمیلی بود

0

سردار خیبر لقب کدام یک از فرماندهان جنگ تحمیلی بود

جواب و پاسخ سوال : مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس ادامه می‌دهد که در عملیات خیبر هنگامی‌که دشمن از هوا و زمین و با انواع جنگ‌افزار‌ها و هواپیما‌ها و پرتاب یک‌میلیون و دویست هزار گلوله توپ و خمپاره جزایر مجنون ر ا آماج حملات خویش قرار داده بودند، او و یگان تحت امرش مردانه و تا آخرین‌نفس جنگیدند.

مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس می‌نویسد که سردار شهید مهدی زین‌الدین در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در تهران به دنیا آمد. از همان دوران کودکی با قرآن مأنوس شد. انس با قرآن و اهل‌بیت (ع) موجب شد از همان دوران نوجوانی و جوانی کینه عجیبی نسبت به رژیم طاغوتی پیدا کند. وی اوقات فراغت خود را به کار در مغازه کتاب‌فروشی پدر که خود از مبارزین انقلابی بود می‌گذراند. زمانی که حزب رستاخیز شاه شروع به عضوگیری اجباری کرد، شهید زین‌الدین به عضویت این حزب درنیامد و با توجه به سوابقش او را از دبیرستان اخراج کردند.

او در اوج جوانی و باوجود تجربه کم در عرصه مدیریت و جنگ، با درخشش در عملیات‌های مختلف همچون؛ محرم، والفجر مقدماتی، والفجر ۳، والفجر ۴ و به‌ویژه خیبر، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین فرماندهان سال‌های ابتدایی جنگ شد.

عملیات خیبر شهید مهدی زین الدین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ