فاصله تهران تا چابهار چند کیلومتر است و چند ساعت راهه

0

فاصله تهران تا چابهار چند کیلومتر است و با قطار اگر بریم چند ساعته می رسیم و اگر بخواهیم با اتوبوس بریم چند ساعت راه است و شاید خواستیم با ماشین شخصی سفر کنیم چقدر طول می کشد تا برسیم به چابهار؟

فاصله تهران تا چابهار چند کیلومتر است و چند ساعته

سفر زمینی به بندر چابهار مسیری بسیار طولانی دارد اما اگر شما هم از این شکل سفرها لذت می‌برید، می‌توانید به دل جاده بزنید و در مسیر سفر چابهار به شهرهای پرطرفدار دیگری هم سر بزنید. مسیر جاده‌ای تهران تا چابهار حدود ۲۰۰۰ کیلومتر است که اگر بخواید با ماشین شخصی سفر کنید، به دلیل طولانی بودن مسیر باید حداقل یک شب را در یکی از شهرهای بین راهی استراحت کنید. فاصله چندین شهر ایران تا چابهار به شرح زیر است.

  • فاصله چابهار تا تهران: ۱۸۱۳ کیلومتر
  • فاصله چابهار تا اصفهان: ۱۵۱۰ کیلومتر
  • فاصله چابهار تا شیراز: ۱۲۴۲ کیلومتر
  • فاصله چابهار تا تبریز: ۲۳۳۳ کیلومتر
  • فاصله چابهار تا مشهد: ۱۵۷۴ کیلومتر

شهرهای بین تهران تا چابهار

اگر از تهران راهی چابهار می‌شوید، خوب است بدانید از شهرهای قم، اصفهان، یزد، کرمان و بم عبور می‌کنید.

فاصله تهران تا چابهار با قطار

سفر ریلی به چابهار با قطار هم راه دیگری برای رسیدن به این شهر زیباست. طبق راهنمای سفر به چابهار برای سفر به این شهر از مبدا تهران قطار مستقیم وجود ندارد. بنابراین اگر قصد دارید با قطار به چابهار سفر کنید، توصیه می‌کنیم ابتدا بلیط قطار تهران-بندرعباس را تهیه کنید و بعد از بندرعباس با اتوبوس به چابهار برسید. البته می‌توانید قبل از سفر بلیط اتوبوس بندرعباس به چابهار را هم خریداری کنید که بدون معطلی پس از توقف قطار وارد اتوبوس شوید، اینگونه خیالتان راحت است که در بندرعباس زیاد معطل نمی‌شوید.

 

مدت زمانی که از تهران تا بندرعباس در قطار هستید حدود ۱۶ ساعت است. برای محاسبه زمان سفر با قطار از تهران به چابهار بایستی این زمان را به علاوه مدت زمانی کنید که از بندرعباس با اتوبوس به سمت چابهار می روید. جالب است بدانید احداث خط ریلی زاهدان-بم-کرمان و چابهار-زاهدان-مشهد، در برنامه‌های آینده توسعه خطوط ریلی قرار دارند.

از تهران تا چابهار با اتوبوس چند ساعت است

بر اساس راهنمای سفر به چابهار، سفر زمینی به چابهار با اتوبوس هم یکی دیگر از راه‌های رسیدن به این شهر بی‌همتاست. با گذشت زمان و گسترش امکانات اتوبوس‌ها، مسافرت با این وسایل نقلیه آسان‌تر از گذشته شده است و گردشگرانی هر ساله با اتوبوس  از شهرهای مختلف ایران به سمت چابهار سفر می‌کنند. اتوبوس‌هایی از پایانه جنوب تهران و مراکز اصلی شهرهای اصفهان، شیراز، تبریز و مشهد، به بندر چابهار حرکت می‌کنند. گفتنی است از تهران هر روز صبح به این بندر اتوبوس اعزام می‌شود. به کسانی که می‌خواهند سفر ارزان‌تری داشته باشند، توصیه می‌کنیم این راه‌ها را انتخاب کنند.

اگر با اتوبوس به سمت چابهار سفر کنید، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توانید از زیبایی‌های جاده هم استفاده کنید. تنها سختی مسافرت با اتوبوس مسافت طولانی است. فاصله زمینی تهران تا چابهار حدود ۱۸۰۰ کیلومتر است و طی کردن این مسافت با اتوبوس تهران چابهار حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد.

منطقه آزاد چابهار فاصله شهرها

فاصله تهران تا چابهار با ماشین شخصی

بعضی از افراد به دلایل مختلفی مانند کم شدن مخارج، سفر زمینی به چابهار با خودروی شخصی را انتخاب می‌کنند. اگر شما هم از این افراد هستید، باید قبل از سفر جوانب متفاوتی از جمله مسیر مناسب و زمان مورد نیاز برای طی کردن این مسیر را بسنجید. باوجود این که در این روش نیازی به خرید بلیت ندارید اما باید به هزینه‌ای بنزین مصرفی خود توجه کنید.

 

با توجه به موارد گفته شده در راهنمای سفر به چابهار، اگر از مبدا تهران نزدیک‌ترین مسیر را به چابهار با ماشین شخصی انتخاب کنید، تقریباً بین ۱۹ تا ۲۰ ساعت در مسیر خواهید بود. البته این زمان به دلیل ترافیک بعضی از جاده‌ها ممکن است بیشتر شود. در این مسیر بعد از خروج از تهران، وارد بزرگراه خلیج فارس می‌شوید، با گذشتن و عبور از راه قم، کاشان، نایین، یزد، رفسنجان و بم به استان سیستان و بلوچستان می‌رسید. سپس مسیر چابهار را دنبال خواهید کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ