کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال

0

کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال

کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان به ۲۲ سال، غیراخلاقی و غیرقانونی است

علی امرایی، عضو کمیسیون آموزش دیده بان شفافیت و عدالت:

روز گذشته مستقیماً با رئیس دانشگاه فرهنگیان تماس گرفتم و در خصوص احتمال کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان با یکدیگر گفتگو کردیم.
در این تماس، پیرو جلسه قبلی که من و دکتر سبطی با ایشان در محل دانشگاه فرهنگیان داشتیم، اعلام کردم که ما بر سن ۲۴ سال پافشاری می کنیم چراکه داوطلبان مطالعه خود را بر این اساس آغاز کرده اند و از قبل به آنان اطلاع رسانی نشده است.

دلیل ایشان برای برگشت سن به ۲۲ سال و پافشاری بر آن، تصمیم گیری در خصوص سن پذیرش در هیئات امنای دانشگاه فرهگیان به ریاست رئیس جمهور بود.

ایشان معتقد بودند نه در خصوص سن ۲۲ سال نه ۲۴ سال اطلاع رسانی نشده است اما من گفتم که مبنای پذیرش براساس کنکور سال گذشته، سن ۲۴ سال بوده است.

به هرحال تلاش ما در خصوص سن ۲۴ سال تا انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و در صورت لزوم با رئیس جمهور نامه نگاری خواهیم کرد. تاکنون ابلاغ مربوط به سن ۲۲ سال انجام نشده است و سازمان سنجش نیز به درستی با موضوع کاهش سن مخالفت کرده است. من معتقدم کاهش سن پذیرش دانشگاه فرهنگیان حداقل از دو سال قبل باید اطلاع رسانی شود و حتی برای سال آینده هم این اتفاق مناسب نیست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ