نون خ در کجا ساخته شده

1

اگر کنجکاو هستید بدانید که سریال نون خ در کجا ساخته شده و فیلم نون خ در کدام استان و کدام شهر و کدام روستاها ساخته شده است با ساتین همراه باشید.

فیلم نون خ در کجا ساخته شده است

سریال نون خ ۴ در استان ایلام فیلمبرداری شده است. و طبق اخبار رسیده سریال «نون خ ۴» مدتی در محله خجیر تهران و سرخه حصار تصویربرداری شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: پیشتر با هماهنگی های بعمل آمده با حضور تعدادی از عوامل سریال «نون خ ۴» در استان، ظرفیت های تنوع زیستی، مناطق تحت مدیریت و مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در استان به عوامل سریال جهت تصویربرداری و پخش در تیتراژ ابتدایی و بخش هایی از این سریال معرفی شد.

وی با تأکید بر اینکه یکی از نکات مثبت سریال «نون خ»، توجه به محیط زیست است عنوان کرد: خوشبختانه سریال «نون خ» به عنوان یک سریال در بافت خرده فرهنگ بومی و محیط زیستی مورد اقبال مردم قرار گرفته است و بیشتر بازیگران و عوامل این سریال غالباً دغدغه مند به مسایل محیط زیست بودند.

محمدی یادآور شد: سریال «نون خ۴»، فرصتی فراهم نمود که بتوانیم گونه ای از جاذبه‌های محیط زیستی و حیات وحش استان را به خوبی به مردم طبیعت دوست ایران معرفی کنیم.

وی همچنین از کارگردان، دست اندرکاران و هنرمندان این سریال به پاس معرفی جاذبه های طبیعی و تنوع زیستی استان ایلام قدردانی کرد.

سریال نون خ روستاهای توریستی جاهای دیدنی ایران

معدن طلای نون خ چگونه ساخته شد؟

فصل جدید سریال «نون.خ» در روزهای نوروزی روی آنتن رفت و با اقبال عمومی روبه‌رو شد. دیشب قسمت پایانی این مجموعه روی آنتن رفت و همزمان با پخش آخرین قسمت، تهیه‌کننده این سریال توضیحاتی را درباره ساخت لوکیشن معدن طلا ارائه کرد.

مهدی فرجی با انتشار پستی اینستاگرامی نوشته است: گاهی فکر می‌کنم؛ بعد از کار معدن، سخت‌ترین شغل‌ها کارگردانی و طراحی صحنه است!

حالا تصور کنید یک کارگردان و یک گروه طراحی صحنه سی روز تمام مشغول طراحی و ساخت یک معدن باشند! حتما کار خیلی سخت‌تری خواهد بود! معدنی که قرار است در کنار بازی خوب بازیگران سریال «نون.خ»؛ آن‌قدر جلوه کند که به نظر برسد یک معدن واقعی است! گروه سریال «نون.خ» در روزهای سخت کرونا و در زمستانی سرد و طاقت فرسا، با همه‌ سختی و دغدغه‌ها و اتفاقات عجیب و ناخوانده‌ای که از سر گذراند، این داستان را رقم زد…

در پروژه‌ ساخت معدن بیش از سیصد متر زمین به عمق دو و نیم متر حفر شد. کانال‌کشی و مسقف شد، ایزوگام شد و دو لایه سقف برایش ساخته شد تا از باران و سرمای زمستان در امان بماند. مرحله‌های بعد زهکشی و لامپ‌کشی معدن بود و سپس طراحی فضای داخلی آن و نزدیک کردن آن فضا به استانداردهای یک معدن واقعی با کمک نور و رنگ و حجم‌سازی با چوب و گیاهان خودرو…

پروژه‌ ساخت معدن طلای آقای نورالدین خانزاده خروجی زیبایی خلق کرد و تلاشی تحسین‌آمیز از همکاران صبور و حرفه‌ای من بود…

به واقع هنر عالی حسین عالی‌نژاد، طراح صحنه‌ بی نظیرمان و کارگردانی بی‌نقص سعید آقاخانی و زحمت‌های شبانه‌روزی گروه تولید، دو ضلع مثلث بود. ضلع سوم این کار طاقت‌فرسا، امید به دیدن لبخند و انرژی دوست‌داشتنی مردم ایران در روزهای سخت کرونا و نگرانی‌هایش بود که همراهی‌مان کرد.

انرژی عجیبی که معتقدم اگر آن برکت و محبت و شور و استقبال کم‌نظیر شامل حال «نون.خ» نبود، حالا در این روزها، برق شادی را هم در چشمان گروه سازنده سریال نمی‌دیدیم…

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. سام. می گوید

    بهترین لوکیشن همان قسمت اول بود که در منطقه اطراف پاوه و نوسود فیلمبرداری شده بود. بیار زیبا و سرسبز که بیننده با یک منطقه زیبای کرد نشین ارتباط برقرار میکرد. نون خ ۳ که اطراف تهران بود کوچکترین شباهتی به مناطق کرد نشین نداشت.