آنچه باید قبل از انتخاب چمن مصنوعی بدانید!

0

چمن مصنوعی نوعی کفپوش همیشه سبز به حساب می‌آید که با استفاده از الیاف پروپیلن و پلی اتیلن توسط دستگاه‌های پیشرفته بافته می‌شوند. این چمن‌ها به صورت موکتی و رولی تولید و از نظر ظاهری بسیار شبیه به چمن‌های طبیعی هستند. چمن مصنوعی مزایای متعددی دارد که باعث شده در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه افراد قرار گیرد و حتی در بسیاری از مکان‌های ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.

این نوع چمن‌ها دردسرهای چمن طبیعی را نداشته و نیازی به آبیاری،‌ کوددهی، سم‌پاشی، هرس و … را ندارند و همیشه ظاهری سبز و با طراوت خواهند داشت. با خرید چمن مصنوعی می‌توان از آن در مکان‌های مختلفی مانند زمین‌های بازی کودکان، زمین‌های ورزشی، باغ‌ها و ویلاها، پارک‌ها و فضای سبز شهری استفاده کرد. با توجه به استقبال زیاد‌ به این محصول ما در این مقاله تصمیم گرفتیم نکات مهم در زمان خرید چمن‌ مصنوعی را به صورت جامع بررسی کنیم.

چمن مصنوعی

راهنمای خرید چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی دارای ویژگی‌ و قابلیت‌های متعددی هستند که در زمان خرید باید مورد توجه قرار گیرند. برای خرید چمن مصنوعی با در نظر گرفتن چندین ویژگی‌ مهم که در ادامه به آن اشاره می کنیم، می‌توانید بهترین نوع چمن را برای مکان مورد نظر خود تهیه کنید. در ادامه با مهم‌ترین نکاتی که در زمان خرید این محصول باید توجه داشته باشید، آشنا خواهیم شد:

۱.       شکل الیاف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

چمن‌های مصنوعی از الیاف بهم بافته شده تولید می‌شوند که بر اساس نوع الیاف به کار رفته برای استفاده در مکان‌های خاصی مناسب هستند. در زمان خرید چمن مصنوعی به این نکته توجه داشته باشید که این نوع چمن‌ها به طور کلی دارای دو گروه الیاف مختلف هستند:

  • فیبریلیت: چمن‌های دارای الیاف فیبریلیت از عمر طولانی تر برخوردار هستند و نرمی قابل توجهی دارند. به همین دلیل، چمن‌های مصنوعی که دارای این الیاف هستند، بهترین انتخاب برای مکان‌هایی مانند مدارس،‌ مهدهای کودک، زمین‌های فوتبال، زمین‌های تنیس و … است. چمن‌های مصنوعی با الیاف فیبریلیت از نظر تنوع هم گستردگی قابل توجهی دارند و در انواع مختلف می‌توان آن‌ها را انتخاب کرد.
  • مونوفیلامنت: این نوع محصول از نظر نوع ساختار تنوع بسیار بالایی دارد و نسل جدید الیاف چمن مصنوعی به حساب می‌آید. الیاف مونوفیلامنت در مدل‌های مختلفی از نظر شکل مانند U، V، W و تخت وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌های خاص خود برخوردار هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با الیاف های چمن مصنوعی و کاربرد هر یک اینجا را کلیک کنید.

۲.       ارتفاع چمن مصنوعی

یکی دیگر از نکاتی که در زمان خرید چمن مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد، پایل یا ارتفاع نخ چمن مصنوعی است. این فاکتور به خصوص برای انتخاب چمن مصنوعی به منظور دکوراسیون محوطه بیرونی و زیباسازی این فضاها از اهمیت زیادی برخوردار است و عاملی تعیین کننده برای عمر بیشتر چمن محسوب می‌شود.

ارتفاع نخ چمن یکی از مواردی است که بر زیبایی آن نیز اثرگذار خواهد بود. در صورتی که ارتفاع نخ چمن مصنوعی زیاد باشد، شباهت بیشتری به چمن طبیعی پیدا کرده در نتیجه ظاهر زیباتری خواهد داشت؛ البته که در زمان خرید چمن مصنوعی با ارتفاع نخ بلند به این نکته توجه کنید که قیمت بالاتری باید برای آن‌ بپردازید.

 

کمترین ارتفاع برای الیاف و نخ چمن مصنوعی در حدود ۷ تا ۸ میلی متر است و این ارتفاع به حدود ۲۰ تا ۲۵ میلی متر نیز می‌رسد. معمولاً از چمن‌های مصنوعی تیغه بلند به عنوان چمن تزئینی در مکان‌های مختلف استفاده می‌شود اما با توجه به گران‌تر بودن آنها، در طراحی روف‌گاردن و باغ‌ تالارها چمن‌های مصنوعی با الیاف کوتاه‌تر بکار برده می شود.

ارتفاع چمن مصنوعی یکی از مواردی است که تأثیر زیادی در نصب نیز دارد. هر چه در زمان خرید چمن مصنوعی، ارتفاع الیاف کوتاه‌تر باشد، پس از نصب، خط کناری چمن بیشتر نمایان می‌شود. چمن‌های مصنوعی به صورت رولی و در متراژ بالا تولید می‌شوند که با قرار گرفتن رول‌ها در کنار یکدیگر در مکان مورد نظر نصب می‌شوند. زمانی که دو رول در کنار هم قرار می‌گیرند، در صورتی که ارتفاع نخ چمن کوتاه باشد، خط بین دو رول به خوبی به چشم می‌خورد که این مشکل حتی با دستان یک نصاب ماهر و با تجربه نیز برطرف نخواهد شد. در مقابل در صورتی که الیاف چمن مصنوعی بلند باشد،‌ در زمان نصب محل اتصال و درز بین دو رول به خوبی پوشانده می‌شود و با چشم دیده نخواهد شد.

۳.       نوع چمن مصنوعی

به طور کلی دو نوع چمن مصنوعی در بازار برای خرید وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • چمن مصنوعی ورزشی: همانطور که از نام آن پیدا است، جایگزینی برای چمن طبیعی در زمین‌های ورزشی مختلف است. با توجه به اینکه استفاده از چمن طبیعی در زمین‌های ورزشی هزینه‌های زیادی بابت رسیدگی و نگهداری تحمیل می‌کند، چمن‌های مصنوعی بهترین جایگزین به حساب می‌آید. از این چمن‌ها می‌توان در زمین‌های ورزشی مختلف مانند فوتبال، راگبی، گلف، پینت‌بال، کریکت و … استفاده کرد.
  • چمن مصنوعی تزئینی: از این محصول به منظور زیباسازی محوطه بیرون و فضای سبز و همچنین دکوراسیون حیاط و باغ استفاده می شود. مهم‌ترین عاملی که در زمان خرید چمن مصنوعی باید مورد توجه قرار گیرد، شکل ظاهری و زیبایی آن است.

یکی از مزیت‌های مهم استفاده از چمن مصنوعی برای محوطه بیرونی و فضاهای سبز این است که نیاز به کارهای مراقبت و نگهداری نداشته و یک فضای همیشه سبز و با طراوت را به وجود می‌آورد. چمن‌ های تزئینی می‌توان در حیاط مجتمع‌های مسکونی و آپارتمانی، باغ‌ویلاها، محوطه‌سازی ساختمان‌های اداری و تجاری، فضای سبز شهری و … استفاده کرد و منظره‌ای زیبا و سرسبز را به وجود آورد.

۴.       تراکم بافت

به عنوان آخرین نکته که در زمان خرید چمن مصنوعی باید در نظر بگیرید، می‌توان به تراکم بافت چمن اشاره کرد. تراکم در چمن مصنوعی به معنی فشردگی و پر بودن نخ بافت است. این چمن‌ها که در پروسه تولید آن‌ها از بافت و گره استفاده می‌شود، توسط دستگاه‌های صنعتی و به صورت رولی تهیه می‌شوند. رشته نخ‌های چمن‌های مصنوعی با یک فاصله مشخص در کنار هم دوخته شده تا نهایت یک رول کامل تولید شود. هر چه میزان فاصله نخ‌ها نسبت به یکدیگر کمتر باشد،‌ تراکم بافت بیشتر شده و در نتیجه وزن و مواد بکار رفته در تولید نیز بیشتر می‌شود.

تراکم بافت الیاف در چمن مصنوعی یکی از عواملی است که بر کیفیت و دوام آن اثر داشته و در زمان خرید چمن مصنوعی باید مورد توجه قرار بگیرد. هر چه تراکم الیاف در چمن مصنوعی بیشتر باشد در برابر پاخوردگی و رفت و آمد مقاومت بیشتری از خود نشان داده و دیرتر دچار سایش و فرسایش می‌شود. تراکم الیاف به غیر از تأثیر در دوام و عمر چمن مصنوعی در ایستایی و مانایی تیغه‌های چمن نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

بهترین مرکز خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی

با توجه به اینکه چمن‌های مصنوعی در انواع مختلفی با ویژگی‌های متفاوتی تولید می‌شوند؛ شما باید در زمان خرید بسته به نوع زمین محصول نهایی خود را انتخاب کنید. البته، علاوه بر این موضوع شما باید کیفیت چمن، نوع برند، ارتفاع الیاف و … را در نظر بگیرید و از مراکز معتبر چمن مصنوعی خود را تهیه کنید. یکی از این مراکز، مجموعه خانه چمن است که علاوه بر چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی دارای دیوار سبز مصنوعی و فنس چمنی می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیوار سبز مصنوعی و کاربردهای آن در دکوراسیون داخلی و محیط های دیگر لینک رو به رو را کلیک کنید. https://vista.ir/n/800yt8xk

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ