لیست ۱۰ نرم افزاری که میتواین ابجکت تری دی مکس را به آن منتثل کرد
۱ – انتقال فایل از تری دی مکس به لومیون
فهرست مطالب
- ۱ – انتقال فایل از تری دی مکس به لومیون
- ۲ – انتقال فایل از تری دی مکس به اسکچاپ
- ۳ – انتقال فایل از تری دی مکس به رویت و اتوکد
- ۵- انتقال فایل از تری دی مکس به مایا
- ۶-انتقال فایل از تری دی مکس به آنریل
- ۷ – انتقال فایل از تری دی مکس به بلندر
- ۸ – انتقال فایل تری دی مکس به سینما فور دی
- ۹ – انتقال فایل از تری دی مکس به راینو
- ۱۰ – انتقال فایل از تری دی مکس به آرشیکد
با استفاده از پلاگین lime exporter میتوان فایل تری دی مکس را بدون مشکل و به صورت کامل وارد نرم افزار لومیون کرد.
در این روش فایل بدون مشکل عدم شناسایی تکسچر و مپ وارد نرم افزار لومیون میشود و دیگر با مشکل مدلینگ و متریال و تکسچر در زمان تبدیل برخورد نمیکنید.
کار با این نرم افزار بسیار ساده است به این صورت که فقط صحنه ر انتخاب کرده و به صورت آنلاین برای کمپانی آپلود و ارسال میشود و طی پروسهای کوتاه فایل رو بدون مشکل برای شما تبدیل میکنند و برای کاربر ارسال میشود. هم در ایمیل کاربر هم در پایان زمان دانلود به کاربر پیغام اتمام پروسه و شروع دانلود میدهد یک فایل با فرمت fbx و تکسچر در دسترس قرار میگیرد که آماده انتقال صحیح در داخل نرمافزار لومیون میباشد.
۲ – انتقال فایل از تری دی مکس به اسکچاپ
خروجی گرفتن از مکس به اسکچاپ کار بسیا ساده ای میباشد و با ذخیره دو فرمت این کار را میتوان انجام داد.
برای نحوه تبدیل فایل مکس به اسکچاپ با دو فرمت ۳DS و FBX کار داریم و با کمک این دو ما خروجی را خواهیم گرفت.
خروجی مکس به اسکچاپ دومین فرمت را باید هنگام ذخیره سازی انتخاب کنیم. ۳ds برای تمامی نرمافزارهای سه بعدی کاربرد دارد.
در قسمت Save as type کلیک کرده و گزینه ۳Dstudio را انتخاب میکنیم. در حال حاضر این دو پسوند برای ورود به نرمافزار اسکچاپ آماده میباشد.
۳ – انتقال فایل از تری دی مکس به رویت و اتوکد
در قدم نخست باید چک شود تا بخشهایی از مدل سه بعدی را که قرار است متریال جداگانه بگیرند حتما از یکدیگر جدا یا Detach باشند.
واحد ترسیمات در تری دی مکس را چک کرده تا مطابق با ابعاد مدل ترسیم شده باشد. مدل وارد شده باید حتما در نزدیکی مبدا مختصات (۰ و ۰) قرار گرفته باشد. سپس برای بهینه شدن تعداد سگمنتهای جسم به آن یک ویرایشگر optimize نسبت داده.
از آدرس Export File < Export< از این فایل یک خروجی با نام test.dwg گرفته (حتما پسوورد فایل AtuCad باشد). در اتوکد به تعداد بخشهایی که از مدل سه بعدی جدا شده لایه ساخته و نامگذاری شود و لایه مربوطه با بخش مورد نظر مچ شود.
وارد محیط Project نرم افزار revit شده. از آنجایی که مدل وارد شده در تری دی مکس باید در محیط model in place وارد شد (در غیر این صورت برش معماری نخواهد خورد) بنابراین به ترتیب نمایش داده شده است.
در محیط model in place و در تب insert گزینه Import cad را انتخاب کرده و فایل اتوکد را وارد کرده
حال میتوان با طی کردن مسیر Object style>Manage برای مدل وارد شده از اتوکد به رویت متریال ساخت.
۵- انتقال فایل از تری دی مکس به مایا
پلاگین MAXTOMAYA V2.9 برای انتقال صحنه سه بعدی از نرمافزار تری دی مکس به مایا به کار میرود.
از ویژگیهای پلاگین MAXTOMAYA V2.9 این است که امکان انتقال صحنههای ۳سه بعدی را به راحتی و فقط با چند کلیک امکان پذیر میکند. این پلاگین از Vray 5 پشتیبانی میکند. میتوان صحنههایی که در آنها از نورها و متریالهای Vray 5 استفاده شده را هم منتقل کرد. این پلاگین از تری دی مکس ۲۰۲۱ و مایا ۲۰۲۰ پشتیبانی میکند . نکته بسیار مهم این هست که نیازی نیست هر دو نسخه نرم افزار مایا و تری دی مکس یکسان باشند.
۶-انتقال فایل از تری دی مکس به آنریل
پلاگینی با نام data smit را دانلود کنید و بر روی نرمافزار تری دی مکس نصب کنید و هنگام خروجی گرفتن از مکس پسوندSmith U data را انتخاب کنید و سپس پروژه را در آنریل انجین وارد کنید.
۷ – انتقال فایل از تری دی مکس به بلندر
با نصب پلاگین Bmax conector پلاگین مخصوص مکس را دانلود کنید حتما مدل را در مکس پولی کنید و روی آیکون بلندر کلیک کنید Send to Belebder کنید.در نرمافزار بلندر Get from 3d رو زده و مدل به بلندر منتقل میشود.
۸ – انتقال فایل تری دی مکس به سینما فور دی
یک پل ارتباطی به نام Max To Cinema4D v1.5 جهت انتقال صحنه های سه بعدی از نرم افزار ۳Ds Max به محیط Cinema 4D است. با Max To Cinema4D v1.5 میتوان صحنههای سه بعدی را حتی با متریال و نورپردازی از ۳Ds Max به محیط Cinema 4D منتقل کرد . پلاگین MAXTOC4D پروسه کاری کاربر را جذابتر میکند. این پلاگین دنیای جدیدی از امکانات را برای کاربر به ارمغان میآورد. انتقال صحنه سه بعدی فعلی از تری دی مکس به سینما فوردی و همچنین پشتیبانی از Vray صحنههای ۳DsMax را حتی اگر متریال یا نور Vray داشته باشند، نیز میتوان انتقال داد. عدهای از سینما فوردی برای کارهای معماری استفاده میکنند. این افراد آرزو دارند کتابخانههای مدلهای بزرگ سه بعدی که مخصوص تری دی مکس هستند را در پروژههای خود داشته باشند و اکنون با پلاگین MAXTOC4D این مسئله امکان پذیر شده است.
۹ – انتقال فایل از تری دی مکس به راینو
از پروژه تری دی مکس رندر ویری گرفته و آن را ذخیره کنید سپس وارد نرمافزار راینو شده و در نوار ابزار منو گزینه Render >current renderer گزینه Vray> Render for Rihno را زده و بعد وارد منوی ویری در راینو شده Vray object< Import proxy or Vray Scene و فایل را وارد کرده و محل قرار گیری را مشخص کنید.
۱۰ – انتقال فایل از تری دی مکس به آرشیکد
فایل تری دی مکس خود را با پسوند (.۳ds) ذخیره کنید. برای وارد کردن فایل تری دی مکس به آرشیکد احتیاجی به هیچ پلاگین و افزونهای نیست. وارد آرشیکد شده و واحد ابعاد و اندازه (unit) کار خود را متناسب با مدل تری دی مکس مشخص کرده در صورت عدم رعایت روش صحیح، تبدیل واحد ممکن است به اشتباه انجام شود. سپس فایل سه بعدی مکس را وارد محیط آریشکد کرده.
تبدیل واحدها:
یک چک باکس در D Studio MAX3 وجود دارد وقتی این کادر انتخاب نشده است، DS MAX3 فرض میکند که واحدهای موجود در فایل وارد شده با واحد سیستم فعلی DS MAX3 مطابقت دارند و واحدها را تبدیل نمیکند. اگر واحدهای تنظیم شده در DS MAX3 و در حین انتقال به Archicad متفاوت هستند، باید از گزینه Convert Units در ۳DS MAX استفاده شود. اگر واحدها برای مطابقت تنظیم شدهاند، باید چک باکس را علامت نزنید.