اغفال دختران در آتلیه های عکاسی تهران + عکس

4

یک دختر مدعی شد یکی از افراد خانواده اش با او تماس گرفته و با بدترین الفاظ بابت بردن آبروی خانوادگی به این دختر اعتراض کرده است.

دختر فشن دختر تهرانی خود فروشی تن فروشی آتلیه عکاسی آتلیه دختر

دختر جوان پس از اینکه متوجه قضیه شده با مراجعه به کلانتری از فردی ناشناس شاکی شده که با استفاده از عکس هایش در یک شبکه اجتماعی معروف، صفحه ای تحت عنوان «تن فروشی» باز کرده و …!

در موردی دیگر میتوان به سال قبل اشاره کرد که یک تبلیغ به صورت گسترده در شهر تهران منتشر شد که طی آن یک آتلیه عکاسی با استفاده از عکس دختران جوان در حالت های زننده به تبلیغ خود پرداخته بود.

 دختر فشن دختر تهرانی خود فروشی تن فروشی آتلیه عکاسی آتلیه دختر

اینها تنها نمونه هایی است که در جامعه عکاسی و آتلیه های کشور اتفاق می افتد. عده ای از افراد این روزها با خرید یک دوربین دیجیتال و اجاره یک واحد آپارتمان کوچک و تجهیز آنها به انواع نور و فلش، در تاریکخانه های خود آبروی دیگران را می برند و از سادگی دختران جوانی که جویای شهرت هستند استفاده می کنند تا هم عقده های جنسی خود را خالی کنند و هم با استفاده از این عکس ها به جذب مشتری بپردازند.

شاید عکاسی هنر باشد ولی عده ای ثابت کرده اند بدون هنر هم می توان عکاسی کرد و به سوداگری های غیراخلاقی پرداخت. اتفاقاتی که در آتلیه های فاقد مجوز رخ می دهد به قدری فجیع هستند که نه می شود آنها را ذکر کرد و نه می توان از آنها گذشت. این روزها برخی از آتلیه های کوچک در پشت پرده برای اغفال دختران جوانی که آرزوی «مانکن» و «فتومدل» شدن دارند و یا عروس و دامادهای جوان دام هایی می گسترند.

دختران جوان از طریق شبکه های اجتماعی با یکسری عکاس آشنا می شوند که از عکاسی فقط شاتر زدنش را بلد هستند. آنها دعوت به همکاری می شوند و در آتلیه های کوچک با حداقل امکانات مقابل دوربین هایی قرار می گیرند که هیچ ضمانتی در سلامت آنها نیست.

عکس های فشن غربی با پوشش های نامتعارف، پس از طراحی با فتوشاپ، ابتدا به صورت تبلیغ در بروشورهای ساده، سپس در قالب بلوتوث و در نهایت در شبکه های اجتماعی مور استفاده قرار می گیرند.

مشتریان شاید ابتدا جذب جذابیت های این نوع عکاسی شوند و از اینکه ژست هنرپیشه ها و خواننده های معروف غربی را مقابل دوربین ها می گیرند خوشحال باشند ولی پس از مدتی متوجه می شوند رسماً مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند. این سوءاستفاده نه تنها در قالب عکس های منتشر شده انجام می شود بلکه در قالب انحرافات اخلاقی و گرفتاری در دام اعتیادهای گوناگون رخ می نماید و متاسفانه این چرخه چون به صورت زیرزمینی انجام می شود شاید مدت ها ادامه پیدا کند.

متاسفانه برخی از شبکه های اجتماعی به محلی برای قتل آبرو تبدیل شده اند. زنان و دختران جوان بی هیچ واهمه ای با آتلیه های مجازی ارتباط پیدا می کنند و در مکان های نامعلوم مقابل دوربین های عکاسان این آتلیه ها قرار می گیرند که به توصیه همین عکاسان، عکس خود را با نام آتلیه مجازی در شبکه های اجتماعی قرار می دهند و این عکس ها چندی بعد، از سایت های مبتذل اینترنتی سردر می آورند. در اغلب موارد این قانون که آقایان نمی توانند از خانم ها عکاسی کنند در بسیاری از آتلیه های مجوزدار هم رعایت نمی شود و همین آتلیه ها در تبلیغ کار خود و در آلبوم هایی که برای تبلیغ تولید می کنند عکس های خصوصی مردم را در معرض دید دیگران قرار می دهند.

به نظر می رسد قبل از اینکه نهادهای قانونی بخواهند برخوردی با این اماکن مفسده خیز انجام دهند خود مردم و جوانان باید به فکر آبروی خود و خانواده شان باشند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. احمد رضا می گوید

    این دختره که اینطوری عکس انداخته معلومه که میخواسته هیکلش رو به نمایش در بیاره . به هر حال باید با متخلفین برخورد بشه . این جور دخترا ساده تر از این ها گول هم میخورند و شاید ساده تر هم پسران هالو رو گول میزنند که به عقدشون در بیان

    1. صادق می گوید

      این بدحجابها اکثرا ترشیده شدن

  2. زینب بهرامی می گوید

    بد حجابیربطی به ترشیده شدن یا بی ایمانی نداره نشانه اینه که اونل دوست دان دیده بشن و مورد توجه قرار بگیر بگیرن شاید روزی ازبد حجابی خودشون هم خسته شن من چادری هستم اما به خاطر همین کار منشیگری گیرم نماد چون بد حجا ب ها بهتر هستن برای این کارها متاسفانه از بد حجابها بیشترسوء استفاده میشه دخترها لطفا باحجاب بشین باخدا بشین وبااخلاق گول زبان چرب ونرم پسر هارو نخرین پاکدامن بودن ثروته صب

    1. اشکان می گوید

      اشتباهی منفی دادم ” اما دقیقا یکی از دلایل بی حجابی, بی ایمانی است ”
      در مورد شغل منشی گری هم
      بانو کلا منشی بودن ” برخوردها و نوع روابط و فن بیان یک منشی ” مناسب یک بانوی محجبه نیست .. ” البته محجبه واقعی ”
      هر چادری صرفا به این معنا نیست که نجیب یا باحیاست ..

      یک چیز را هم فراموش نکنید همین چادر شماست که در لب مرزها به رزمنده ها انگیزه میدهد جانشان را کف دست بگیرند ..
      و از هیچ کاری برای امنیت شما دریغ نکنن ..