ازدواج جوانان مجرد مهم تر است یا ازدواج مطلقه ها؟

3

ین روزها هر چه آمار طلاق در کلان شهرها بالا تر می رود، روز به روز به تعداد مجردهای ایرانی افزوده می شود و دختران و پسران جوان به شروع زندگی مشترک تمایلی ندارند. با این وجود روانشناسان معتقدند، متاهل‌ها در مقایسه با افراد مجرد وضعیت روحی و جسمی بهتری دارند. البته منظور افراد متاهلی است که زندگی مشترک خوبی دارند نیازهای خود و همسرشان را می‌شناسند و از ازدواجشان راضی هستند.

همسریابی شماره دختر مطلقه زن مطلقه برای صیغه آدرس زن مطلقه

در واقع می توان گفت،  نداشتن خانواده و دایره محدود دوستان مجردها را به سمت افسردگی هدایت می‌کند.

البته به غیر از مشکلات روحی که برای مجرد ها ایجاد می شود ، موضوع کاهش جمعیت جوان و کهنسالی جمعیت ایران در سال های آینده  این روزها توجه بسیاری از کارشناسان و محلس و دولت را جلب کرده است.

برای همین است که مجلس طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده خرداد ماه سال گذشته بعد از بالا گرفتن بحث های مربوط به تغییر سیاست های جمعیتی از کاهش به سمت افزایش مورد توجه قرار داد، دولت زایمان طبیعی را رایگان کرد و به تازگی نیز اعلام کرد عمل برگرداندن باروری برای کسانی که پیشگیری های ضد بارداری انجام داده بودند، رایگان است.

در این میان اما در هیاهوی تشویق ها به ازدواج  و فرزند آوری، آموزش و پرورش استان تهران بخشنامه‌ای صادر کرده که به موجب آن حق عائله‌مندی به زنان مجرد تعلق می‌گیرد، اما زنان عائله‌مندی که همسر آنان فوت کرده یا از همسر خود جدا شده‌اند، نمی‌توانند از این امتیاز برخوردار شوند.

این بخشنامه پرداخت عائله‌مندی به زنان مجرد و حذف آن برای زنان عائله‌مند را مستند به استفساریه تبصره ۴ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری دانسته و تصریح کرده است: برقراری کمک هزینه عائله‌مندی، صرفا جهت خانم‌های مجرد (فاقد همسر) می‌باشد و کمک هزینه مذکور به خانم‌های مجردی که همسرشان فوت نموده یا مطلقه می‌باشند، تعلق نمی‌گیرد.

این بخشنامه از یک طرف می تواند خانم های مطلقه و بی همسر را به ازدواج تشویق کند و از سوی دیگر به جوان ها و مجرده ها نیز امکانات ویژه می دهد که با یک خانم ازدواج نکرده تفاوتی ندارد  و به این ترتیب معلوم نیست هدف از ابلاغ آن چیست.

به نظر شدن دادن امکانات ویژه به مجردها آنها را از ازدواج دور می کند؟

به جز مشکلات اقتصادی، چه عواملی باعث شده که جوانان تمایلی به ازدواج نداشته باشند؟

برای ازدواج مجدد زنان و مردن مطلقه و یا کسانی که همسرشان فوت کرده چه باید کرد؟

آیا با ازدواج دوم مطلقه ها چه مرد و چه زن موافقید؟

به نظر شما ازدواج مطلقه ها مهم تر است یا ازدواج جوانان مجرد؟

نظرات خود را بدون توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی برای ما ارسال کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. حنا می گوید

    کمتر مزخرف بگید

  2. نیما می گوید

    زن صیغه ای تقریبا ۳۵

  3. ن می گوید

    مطلقه ها عامل اصلی انحراف پسرهای مجرد ومردان متاهل . سن پایین شوهر کردن ب ۲۰ یا ۳۰ رسیدن طلاق گرفتن حالا …..