دستگیری دندانپزشک قلابی و اغفالگر زنان

0

کلاهبرداری که در پوشش دندانپزشک، زنان جوان را اغفال می‌کرد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

آبان ماه امسال زنی جوان به پلیس آگاهی هرمزگان مراجعه کرد و از کلاهبرداری مردی که خود را دندانپزشکی متبحر می‌نامید پرده برداشت. اظهارات شاکی نشان می‌داد متهم پس از مدتی با طعمه‌های خود طرح دوستی می‌ریزد و با دادن پیشنهاد ازدواج، اقدام به اخاذی میلیونی از آنها می‌کند.

به این ترتیب و به دلیل حساسیت موضوع به سرعت تیمی از ماموران رسیدگی به پرونده را در دستور کار خود قرار دادند که درجریان آن مشخص شد متهم پیش از این و با ترفندی مشابه اقدام به اغفال زنان دیگری نیز کرده و مبالغ هنگفتی از آنها اخاذی کرده است.

سرهنگ سید حسین اصلحی، رییس پلیس آگاهی استان هرمزگان در تشریح روند رسیدگی به پرونده گفت: به دنبال شکایت زنی جوان مبنی بر کلاهبرداری از او از سوی مردی میان‌سال در کلینیک دندانپزشکی خود در بندرعباس، ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

به گفته این مقام انتظامی، شاکی در توضیح نحوه کلاهبرداری از خود بیان کرده بود که متهم پرونده در ابتدا خود را به عنوان دندانپزشک به او معرفی می‌کند و با توجه به اطلاعات خوبی که در این زمینه داشت باعث شد تا هیچ شکی در دل او باقی نماند. اما این پایان نقشه کلاهبردار حرفه‌یی نبود چرا که او بعد از مدتی با دادن وعده ازدواج، زن جوان را اغفال و در دو مرحله مبلغ ١٠ میلیون تومان از او اخاذی می‌کند و پس از آن متواری می‌شود.

همزمان در جریان تحقیقات، پلیس موفق به تشخیص هویت متهم شد که به این ترتیب پرونده در مسیر شناسایی مخفیگاه او قرار گرفت. به گفته سرهنگ اصلحی، پس از تشخیص هویت متهم به سرعت ردزنی از او در دستور کار قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد کلاهبردار فراری در یکی از محله‌های تبریز مخفی شده است.

این در حالی بود که بررسی‌های ماموران ثابت می‌کرد، متهم سابقه کلاهبرداری داشته و به دلیل ارتکاب به چندین فقره اخاذی به شیوه مشابه، تحت تعقیب پلیس قرار دارد. با اطلاعات به دست آمده پرونده به پایان خود نزدیک می‌شد.

سرهنگ اصلحی در تشریح روند شناسایی مخفیگاه متهم و دستگیری او گفت: ماموران با تحقیقات پلیسی و ردزنی‌های گسترده سرانجام مخفیگاه اغفالگر زنان را در شهرستان تبریز شناسایی و پس از کسب مجوز از مراجع قضایی در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر و برای انجام بازجویی‌ها به پلیس آگاهی منتقل کردند.

به گفته این مقام انتظامی، متهم در جریان بازجویی‌ها منکر هرگونه کلاهبرداری و اخاذی از طعمه‌های خود شد اما زمانی که با مدارک پلیسی و مالباختگان مواجه شد لب به سخن گشود و به بزه انتسابی اعتراف کرد.

به این ترتیب و با تکمیل جزییات پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ