متفاوت‌ ترین جلسه کنکور دنیا + عکس

0

صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان، از ولایت دایکندی این کشور، تصویری از شرکت‌کنندگان در امتحانات کنکور این ناحیه را منتشر کرد که نشان می‌دهد، داوطلبان ورود به تحصیلات عالی به علت عدم وجود سالن در فضایی باز اوراق امتحانی را پُر می‌کنند.

کنکور افغانستان عکس های جالب و زیبا سوالات کنکور افغانستان اخبار جالب

 وزارت تحصیلات عالی افغانستان در سایت رسمی خود خبر برگزاری این امتحانات را اعلام کرده اما ننوشته که در چه فضایی این امتحانات برگزار شده است.

در خبر این وزارتخانه آمده است: «کمیسیون در برگزاری کانکور که تا حال در ولایات مختلف تدویر یافته است، اظهار امتنان می‌نماید، اذعان میدارد که طی دو هفته تاکنون برنامه امتحانات کانکور در ولایاتی چون: دایکندی، بامیان، بادغیس، غور، زابل و حوزه‌های بهارک، فیض‌آباد بدخشان، غزنی، کنر، سرپل در فضای امن انجام یافته است و البته هیأت‌ها به ولایات، لوگر، میدان وردک، ولسوالی‌های خواهان، درواز و شغنان ولایت بدخشان نیز اعزام می‌شوند که طبق پلان مرتبه اخذ امتحان کانکور در سایر ولایات بشکل هفته‌وار گرفته خواهد شد.»

کاربران اینترنتی که تصویر مذکور را در اینترنت پست کرده‌اند، امیدوارند در سال‌های آینده وضعیت برگزاری کانکور (کنکور) بهتر باشد.

صفحه فیسبوکی جنبش دانشجویان افغانستان که این عکس را در اینترنت پست کرده می‌نویسد: “این هم وضعیت کنکور در دایکندی، امید که در حکومت وحدت ملی امتحانات کنکور این چنین برگزار نشود”.

یک کاربر در واکنش به این عکس نوشت: “بیچاره کسی که یک عمر درس خوانده بی‌نتیجه میشه ولی به لطف وزارت تحصیلات و استادان دلسوز دایکندی این شاگردان بدون زحمت به رشته‌هایی مانند طب و مهندسی کامیاب می‌شوند”.

لازم به یادآوری است افغانستان بیش از سه دهه با اشغال و جنگ‌های داخلی روبروست و ساختارهای زیربنایی آن تقریباً به کلی ویران شده‌اند. اما مسئولان کشور با کمک جامعه بین‌المللی در حال ساخت و تعمیر این زیرساخت‌ها هستند. در ۱۰ سال گذشته افغانستان در زمینه‌های آموزش و ارتباطات پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ