سر شوهرم هوو آورده‌ام!

0

مشکلات من و همسرم از وقتی شروع شد که پای نفر سومی به زندگی‌مان باز شد، منظورم خیانت نیست. حتی دخالت یکی از والدین هم باعث خراب شدن ارتباط ما نشد، اما با آمدن فرزند خودمان، همه چیز به هم ریخت. راستش چند سال از ازدواجمان گذشته بود که تصمیم گرفتیم بچه‌دار شویم، اما از روزی که فرزندم به دنیا آمد، همه چیز بین من و همسرم متفاوت شد.

روزهای اول فکر می‌کردم به دلیل تغییر شرایط است، اما کم‌کم متوجه شدم حضور فرزند مشترک‌مان باعث حس حسادت همسرم شده است. او حتی چند بار به من گفت از زمانی که مادر شده‌ام دیگر همسر خوبی برای او نیستم. نمی‌دانم چطور رفتار کنم تا همسرم حس نکند که فرزندمان جای او را گرفته. انگار کودکمان برای شوهرم شده است هوو!

پاسخ مشاور: حسادت در زندگی زناشویی یکی از احساسات رایج است؛ هرچند بیشتر به خانم‌ها نسبت داده می‌شود، اما واقعیت این است که مردان هم خیلی درگیر این حس می‌شوند. حس حسادت در مردان همراه با یک انحصارطلبی همراه است که اتفاقا بسیار زیباست و نشان‌دهنده اهمیت طرف مقابل است؛ به شرطی که مثل هر احساس و هیجان دیگری از حد طبیعی خود خارج نشود و آزاردهنده نباشد. حسادت به نوزاد تازه‌وارد یکی از مواردی است که با مدیریت صحیح شما و صحبت‌های موثر می‌توانید خیلی زود آن را از بین ببرید.

تا قبل از آن‌که «مادر» شوید، فقط یک «همسر» بودید. اما با به دنیا آمدن یک موجود کوچک ناگهان بسیاری از شرایط در زندگی‌تان تغییر کرد. در روزهای اول به دنیا آمدن فرزند، مشغله مادر چند برابر می‌شود. تغییرات هورمونی، مشکلات و درد‌های بعد از زایمان، شرایط خاص دوران شیردهی، بی‌خوابی‌های شبانه و… همه اینها از شما یک همسر دیگر ساخته است. ممکن است بگویید این اتفاقات به سبب فرزند مشترکتان اتفاق افتاده و شما دوست دارید که همسرتان کنارتان باشد و شرایط‌تان را درک کند، نه این‌که با حساسیت و نارضایتی‌هایی که گاه‌به‌گاه اعلام می‌کند، باعث دلخوری‌تان شود. من به شما حق می‌دهم، اما خودتان را جای او بگذارید. همسر شما به یکباره در اولویت دوم قرار گرفته، وقت شما بیشتر صرف نوزادی می‌شود که اتفاقا او هم بسیار دوستش دارد، اما نگران جایگاه خود در قلب شما و خانه مشترک‌تان است.

کافی است با او در این مورد صحبت کنید، به او بگویید که فرزندتان هر قدر هم عزیز باشد، نمی‌تواند جای پدرش را بگیرد و او همچنان اولویت اول زندگی‌تان است، اما مجبورید وقت بیشتری را صرف فرزند مشترکتان کنید. با تمام مشغله‌ای که دارید، رسیدگی به ظاهر، برنامه‌ریزی برای رابطه زناشویی و ابراز علاقه به همسرتان را فراموش نکنید. بگذارید او احساس امنیت کند تا با قوای بیشتری در کنار شما باشد. گاهی باید به مرد زندگی‌تان فرصت دهید تا احساس پدرانه را کشف کند و آن را در کنار احساس شوهر بودن، مدیریت کرده و شکل جدید خانواده را بپذیرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ