تنبیه بدنی در مدارس تمامی ندارد / نیمای ۱۲ ساله با تنبیه معلم، راهی اتاق عمل شد

1

تنبیه غیرعادلانه یک دانش آموز ۱۲ ساله از سوی معلم در یکی از مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان فردیس، این دانش آموز را روانه اتاق عمل کرد.

غلامرضا عبدالله خواه تنبیه دانش آموزان

پدر این دانش آموز دلیل گلایه خود و طرح مشکل پیش آمده برای فرزندش را دریافت خسارت مادی و هزینه‌های بیمارستاتی عمل جراحی فرزندش ندانست و دلیل آن را خطری دانست که با وجود چنین معلمانی، دانش آموزان را تهدید می‌کند.

«غلامرضا عبدالله خواه» در تشریح جریان این تنبیه گفت: فرزند من پشت نیمکتش نشسته بود که معلم وی بنام آقای (ر) با دست به پشت سر نیما می‌زند و صورت فرزندم از ناحیه بینی به شدت با لبه نیکمت برخورد کرده و در نتیجه بینی نیما دچار شکستی شدید می‌شود.

وی افزود: بنا به گفته دکتر معالج نیما، یک عمل جراحی دیگر بایستی در ۱۶ سالگی بر روی بینی نیما انجام شود.

بنا به گفته پدر نیما، دلیل این تنبیه فقط صدا کردن دوستش توسط نیما بوده است.

وی اضافه کرد: معلم از این دانش آموز در خصوص نحوه شکستن بینی‌اش خواسته بود تا علت را برخورد با دیوار اعلام کند.

پدر نیما با ابراز گلایه از مدیر مدرسه در رسیدگی به وضعیت فرزندش، اظهار داشت: در اثر این تنبیه، صورت و بینی فرزندم به شدت کبود شده بود که مدیر مدرسه از معلم خواست تا به صورت نیما پودر سفید کننده بزند تا کبودی مشخص نشود.

وی با اشاره به برخورد نامناسب مدیر و معلم مدرسه با این موضوع، افزود: با حضور در کلانتری محل اقدام به طرح شکایت و تشکیل پرونده دادم که مدیر مدرسه با آگاهی از این موضوع به من گفت که در صورت پس نگرفتن شکایت، فرزندم را دیگر به مدرسه راه نمی‌دهد.

عبدالله خواه مدعی شد که معلم فرزندش که سن کمی هم دارد، مرتب دانش آموزان را با شیلنگی که همیشه در کمد کلاسش نگهداری می‌کند، تنبیه بدنی می‌کند.

وی در عین حال اضافه کرد: در مدت ۱۰ روز گذشته فقط یک بار معلم فرزندم با شیرینی برای عذرخواهی به منزل ما آمده است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو کرج نیز که پیش از این در جریان موضوع قرار گرفته بود، همچون مدیر و معلم مدرسه دلیل شکستگی بینی نیما را برخورد وی با دیوار اعلام کرد.

«فرشته فهمیده» به خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون نیروهای حراست اداره را به بیمارستان محل عمل جراحی این دانش آموز برای پیگیری موضوع و گفت‌و‌گو با والدینش فرستاده‌ایم و در ضمن مدیر مدرسه و معلم را نیز به اداره احضار کرده‌ایم.

وی افزود: از همشاگردی‌های نیما نیز در خصوص این جریان تحقیق می‌شود تا در صورت لزوم برخورد مناسبی با این معلم انجام شود و حقی از هیچ طرف ضایع نشود.

فهمیده توضیحات بیشتر در این خصوص را منوط به صحبت کردن با طرفین جریان موکول کرد.

براساس گزارش‌های مردمی برخی از معلمان اقدام به تنبیه دانش آموزان می‌کنند که توقف از گونه رفتارهای غیر اصولی و انسانی پیگیری جدی مسوولان آموزش و پرورش استان را می‌طلبد . (ایرنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. AMIRHOSSEIN می گوید

    وقتی این همه جوان تحصیل کرده و بیکار سن بالا داریم و شرایط قبولی در دانشگاه فرهنگیان و استخدام برای معلم شدن طوریه که فقط بچه های ۱۸ ساله رو به معلمی قبول میکنن همین میشه دیگه