انتشار فیلم‌ و عکس خصوصی دختر ایرانی توسط مرد خارجی

0

رئیس پلیس فتای پایتخت از دستگیری یکی از اتباع خارجی شاغل در کشورمان خبر داد که به دنبال اختلاف و تهدید دختر جوان به شکایت از وی، اقدام به انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی این دختر در یکی از شبکه‌های اجتماعی کرده بود.

فیلم خصوصی عکس لو رفته عکس خصوصی اخبار حوادث

چندی پیش دختر ۳۰ ساله و هراسانی با مراجعه به پلیس فتا، از انتشار فیلم‌ها و عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی و در یکی از صفحات شبکه‌های اجتماعی خبر داد؛ صفحه‌ای که به نام وی ساخته شده بود و شماره تماس او نیز به عنوان صاحب عکس و فیلم‌ها در این صفحه قید شده بود.

زن در توضیح چگونگی خبردار شدنش از انتشار عکس‌های خصوصی خود در این شبکه اجتماعی می‌گوید: از مدتی پیش افراد ناشناسی با من تماس می‌گرفتند و درخواست‌های بی‌شرمانه‌ای از من داشتند و در مقابل اعتراض و عصبانیت من، عنوان می‌کردند که شماره تماس و عکس‌های خصوصی من در یکی از شبکه‌های اجتماعی به نام خودم منتشر شده است؛ لذا زمانی که صفحه جعلی ساخته شده در این شبکه اجتماعی را مشاهده کردم، زمین و زمان دور سرم چرخید و متوجه شدم که فرد یا افرادی با سوءاستفاده از عکس‌های خصوصیم، اقدام به ساخت یک صفحه جعلی به نام من در این شبکه اجتماعی کرده‌اند.

سرهنگ محمدمهدی کاکوان با اشاره به این پرونده اظهار داشت: پس از اعلام شکایت این دختر جوان و با توجه به حساسیت موضوع پرونده و انتشار عکس‌های خصوصی این زن در فضای اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی، مأموران و مهندسان پلیس فتای تهران بزرگ، رسیدگی به پرونده مذکور را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: پس از بررسی‌های مختلف و بررسی رایانه شخصی وی و فایل‌های آپلود و دانلود شده توسط این زن، کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند بخشی از عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی منتشر شده دختر جوان، مدتی پیش از کامپیوتر شخصی وی برای فرد ناشناسی بارگذاری شده بود.

وی گفت: مأموران پلیس فتا به دنبال بررسی دیگر سرنخ‌ها و با بهره‌گیری از یک سری اقدامات پیچیده فنی و مبتنی بر مهندسی معکوس در یک فرایند زمان بر موفق شدند، فردی را که اقدام به راه‌اندازی این صفحه کرده و مطالب و عکس های این صفحه را بارگذاری و مدیریت می‌کرد، شناسایی و طی عملیاتی دستگیر کنند.

کاکوان افزود: پس از دستگیری این متهم ۳۹ مشخص شد که وی از اتباع خارجی شاغل در ایران است که مدتی قبل نیز با این دختر جوان در ارتباط بوده و رابطه نزدیکی با وی داشته است.

رئیس پلیس فتای پایتخت در تشریح انگیزه متهم برای انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی این زن جوان گفت: این مرد ۳۹ ساله پس از دستگیری و پس از اعتراف به انتشار عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی زن جوان در صفحه‌ای به نام این زن در یکی از شبکه های اجتماعی، در اظهاراتش عنوان کرد که مدتی پیش و به صورت اتفاقی با این زن آشنا شده و پس از مدت زمان کمی از آشنای با این با زن جوان، رابطه آن‌ها صمیمانه‌تر و نزدیک‌تر می‌شود ولی بعد از مدتی، زن جوان، به دنبال پافشاری زن برای ازدواج با وی رابطه آن‌ها رو به تیرگی می‌رود و زن جوان در مقابل رد درخواستش توسط مرد خارجی، او را به شکایت در دادگاه تهدید می‌کند، از این رو مرد خارجی نیز برای تلافی و جلوگیری از شکایت این زن در دادگاه علیه خود، اقدام به انتشار عکس‌های خصوصی دختر جوان در صفحه‌ای به نام وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی می‌کند که پس از مدتی توسط پلیس شناسایی و دستگیر می‌شود.

کاکوان در پایان خاطرنشان کرد: ماموران پلیس فتا پس از اتمام تحقیقات و تکمیل این پرونده، متهم خارجی ۳۹ ساله را به همراه مدارک و اعترافات وی، در اختیار مقام قضایی قرار دادند.

منبع: تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ