تصاویر مستند از حادثه مرگبار گروگانگیری در گلپایگان + فیلم

0

یکی از عاملان تیراندازی مرگبار گلپایگان در عملیات بامدادی پلیس کشته و دیگری دستگیر شد و راز ده فقره قتل و سرقت‌های مسلحانه اعضای این باند را فاش کرد.

سرقت از طلا فروشی اخبار سرقت

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان درباره عملیات پلیس برای دستگیری سارقان گفت: مخفیگاه سارقان خشن در یک مجتمع هشت واحدی بود که در زمان عملیات دستگیری احتمال داشت آنها برای رهایی دست به گروگانگیری بزنند و جان اهالی به خطر بیفتد. به همین دلیل اقدامات پلیسی در نظر گرفته شد و ماموران پلیس آگاهی منطقه را به محاصره درآورده و ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه عملیات دستگیری سارقان آغاز شد.

شلیک ۳۱۰ گلوله

سرهنگ حسین حسین زاده ادامه داد: سارقان مسلح وقتی خود را در محاصره پلیس دیدند، اقدام به شلیک گلوله و پرتاب سه نارنجک کردند که پس از ۴۵ دقیقه درگیری مسلحانه، یکی از سارقان به نام محمد چهل ساله کشته و سومین برادر به نام منصور از سوی پلیس دستگیر شد.در این درگیری سارقان ۳۱۰ گلوله شلیک کرده بودند که به اهالی و ماموران پلیس آسیبی وارد نشد.

اعترافات تنها بازمانده سارقان

پس ازدستگیری وهلاکت دوعضو باقی مانده این باند، تحقیقات از منصور که از او به عنوان مغز متفکر گروه و طراح سرقت ها یاد می شود، آغاز شد. منصور در جریان بازجویی ها به هشت فقره سرقت مسلحانه اعتراف کرد که در این سرقت ها دو برادر وارد مغازه شده و نفر سوم داخل خودرو منتظر آنها می ماند. اعضای این باند اگر با مقاومت اهالی و صاحب طلافروشی روبه رو می شدند به سوی آنها تیراندازی می کردند.

براساس اعترافات منصور، سه برادر سال ۸۶ به یک جواهرفروشی در مبارکه دستبرد زده و در جریان این سرقت یکی از طلافروشان را کشته و چهار نفر دیگر را با شلیک گلوله مجروح کردند.

آنها همچنین اسفند سال ۸۹ به یک طلافروشی دراصفهان دستبرد زده و پس از قتل مرد طلافروش و مجروح کردن دو عابر، طلاها را سرقت کرده و از محل گریختند.  سه برادر آذر ۹۱ هم به یک طلافروشی در فلکه مرکزی زرین شهر دستبرد زده و با شلیک تیر به پای مرد طلافروش و تیراندازی هوایی باعث ایجاد وحشت شده و پس از سرقت طلاهای موجود در مغازه با یک خودروی آردی از محل فرار کردند. سارقان خشن چند روز بعد هم در جریان دستبرد به یک طلافروشی در مبارکه هنگام غروب مرد طلافروش را کشته و از محل متواری شدند.

تبهکاران در سرقت بعدی خود از اصفهان خارج شده و به شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری رفته و مرداد سال گذشته با دستبرد به یک طلافروشی در این شهر، صاحب مغازه را مجروح کرده و یک عابر را کشتند. دزدان مسلح پس از سرقت حدود ۷۰۰ میلیون تومان طلا از محل گریختند.

اعضای این باند در جریان دستبرد به یک طلافروشی در شهرکرد هم پس از سرقت طلا مرتکب قتل مرد طلافروش شدند.

[jwplayer player=”1″ mediaid=”56891″]

دانلود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ