تور نوروزی معلمان و فرهنگیان به آنتالیا (ترکیه) لغو شد ولی پاتایا (تایلند) هست

0
پس از انتشار متن بخشنامه مورخ ۱۹ /۱۱/ ۱۳۹۳ اداره کل آموزش و پرورش استان یزد که در آن نمایندگی صندوق ذخیره فرهنگیان استان از متقاضیان فرهنگی برای ثبت نام در تور نوروزی به مقصد بد نام آنتالیا (ترکیه) دعوت کرده بود، شرکت مسافربری طرف قرارداد با صندوق فرهنگیان، از لغو تور مذکور خبر داد.
به گزارش کیهان، در خبر شرکت مذکور آمده است: شرکت زاگرس با احترام به جامعه شریف فرهنگیان، ضمن عذرخواهی از این عزیزان، تور مذکور را لغو و فرایند ثبت‌نام و اجرای آن را کان لم یکن اعلام می‌کند. سایر تورهای متنوع داخلی و خارجی این شرکت اعم از زیارتی و سیاحتی با رعایت موازین قانونی، شرعی و اخلاقی با تسهیلات ۸ الی ۲۰ میلیون ریالی ویژه فرهنگیان عزیز برگزار می‌گردد.
در پیوست بخشنامه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، تفاهم نامه فی‌مابین شرکت خدمات مسافرتی زاگرس با معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش به پیوست برنامه تورهای نوروز ۹۴ خارج از کشور اشاره شده که در آن فرهنگیان و افراد درجه یک خانواده آنها با تسهیلات ۸۰ درصدی ۱۰ ماهه با نرخ ۵ درصد ذکر گردیده است.
نکته جالب توجه اینجاست که در لیست تورهای نوروزی شرکت طرف قرارداد با صندوق ذخیره فرهنگیان کماکان مقاصد تفریحی بدتری همچون «پاتایا» به چشم می‌خورد که ظاهرا در راستای برنامه‌های فرهنگی قلمداد شده و حذف نشده‌اند!
گفتنی است تاکنون مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و وزارت آموزش و پرورش در خصوص این حرکت ضد فرهنگی و توهین‌آمیز در دعوت از معلمان و خانواده‌های ایشان برای سفر اقساطی به «آنتالیا» پاسخگو نبوده‌اند. علاوه بر آن در اوج مطرح بودن دغدغه‌های معیشتی فرهنگیان همراه با انواع مطالبات عقب افتاده این قشر مهم جامعه، ارائه خدمات لوکس و گرانقیمت این چنینی کوچکترین نسبتی با فرهنگی‌ترین طبقه کشور ندارد.
در لیست ضمیمه بخشنامه مذکور نام ۷ هتل پنج ستاره ساحلی با امکاناتی همچون بار سرو مشروبات الکلی رایگان، استخر و پارک آبی مختلط با هزینه یک میلیون و ششصد هزار تومان تا ارقام بالای دو میلیون تومان به ازای هر نفر قابل مشاهده بود. هنوز مشخص نیست تصور مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان که بر گنج ۶۰۰۰ میلیارد تومانی متعلق به کل معلمان و بازنشستگان آموزش و پرورش تکیه زده‌اند از قشر فرهنگی کشور چیست که در بسته ویژه دهه فجر، تور نوروزی سفر به آنتالیا و تسهیلات خرید خودروهای گران قیمت با اقساط ماهیانه چند میلیونی را گنجانده‌اند!
شایان ذکر است شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به مناسبت دهه فجر و در راستای رونق بخشی به بازار کساد خودروهای لیزینگی خود به فرهنگیان عضو مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان، امکان ثبت‌نام و خرید ٢٨۵٠ دستگاه خودرو داخلی و ١٧٠٠ دستگاه خودرو خارجی با تسهیلات ١۵ درصد سود را اعطا کرده بود!
در نظرات مردمی منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، معلمان با اعتراض به طرح مذکور نوشته بودند: «کدام معلم سرمایه‌ای معادل ۵۰ میلیون تومان دارد که بتواند ماهی دو میلیون هم قسط بدهد؟! اصلا حقوق کدام معلم دو میلیون است؟ اگر معلم دو میلیون دریافت می‌کرد این همه داد معیشت نمی‌زد!»
قابل ذکر است که در بحران بی‌آبرویی اخیر تنها شرکت مسافرتی زاگرس به صورت یکجانبه به اصلاح لیست مقاصد مسافرتی خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهی از فرهنگیان برای دغدغه‌های جامعه ایرانی ارزش قائل شده است. در حالی که اصل ماجرای مذکور برآمده از سهل‌انگاری و بی‌قیدی مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و فقدان نظارت مدیران عالی رتبه وزارت آموزش و پرورش بر این نهاد تجاری است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ