حمیدرضا جلایی‌پور ۱۰۰ میلیارد به نوبخت قرض داد!

0

حمیدرضا جلایی‌پور، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اخیراً و در اقتفای اظهار نظر جنجالی محمدباقر نوبخت مبنی بر اینکه ۷۰۰ میلیارد در این کشور خورده شده! در بخشی از مصاحبه‌اش به روزنامه شرق گفته است: ٨٠٠ میلیارد تومان معلوم نیست چه شده است؟!

سوابق محمد باقر نوبخت سوابق حمیدرضا جلایی پور

او افزوده است: یعنی واقعا این برای توسعه و خدمت به کشور به کار نرفت. ٢٠٠ میلیاردش را که می‌گویند بیرون رفته است. چه‌بسا بقیه‌اش را هم به چینی‌ها داده‌ایم! خلاصه دولت بی‌کفایتی بود که نمی‌توانست مشکل گرانی را حل کند.

*اظهار نظر بدون سند سخنگوی دولت محترم در یک همایش سیاسی (و افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری آن در صحبت‌های جلایی‌پور که البته به اشتباه بر میزان رقم افزوده و به جای دلار از تومان! استفاده کرده است) می‌رود تا به یک وزر و وبال سنگین و غیر قابل دفاع برای دولت یازدهم تبدیل شود.

تهمتی که اگرچه رئیس سازمان بازرسی و سایر مسئولان کشور در مصاحبه‌های خود تأکید کرده‌اند که اگر دولت سندی درباره آن دارد حتماً ارائه کند تا با عوامل این رخداد احتمالی برخورد شود؛ اما از روز اظهار این ادعا توسط سخنگوی دولت و در ادامه افزایش ۱۰۰ میلیارد دلاری آن در صحبت‌های جلایی‌پور، تاکنون هیچ سندی ارائه نشده و به نظر می‌رسد که ارائه هم نخواهد شد.

در اینجا باید اذعان کرد که اگرچه دولت سابق دارای شاهکارهای خاصی در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی و فکری بود اما معده‌اش توانایی هضم بی‌ردّپای ۷۰۰ میلیارد دلار را نداشت. کما اینکه هیچ دولتی در ایران، فرض بر داشتن نیّت، توانایی این کار را نداشته و نخواهد داشت.

در واقع به نظر می‌رسد که سخنگوی دولت رئیس جمهور روحانی باید سند دزدی ۷۰۰ میلیارد دلاری در دولت سابق را در همان‌جایی بجوید که معاون اول رئیس‌جمهور روحانی هم آنجاست و به دنبال کشف سند صحبت‌های اخیر خود مبنی بر بروز بزرگترین فسادهای قرن! در دولت گذشته و خروج ۲۲ میلیارد دلار از منابع ارزی از کشور می‌گردد.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ