مفسد اقتصادی معروف در خرم‌ آباد اعدام شد

0
داداستان عمومی شهرستان خرم اباد از اعدام مفسد اقتصادی که پول های بسیاری از مردم خرم اباد اخذ کرده خبر داد.
ایلنا: دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد گفت: باباخان ولی پور که سال‌های گذشته پول زیادی از مردم اخذ و مشکلات فراوانی برای آن‌ها ایجاد کرده بود پس از رسیدگی قضایی و به موجب قانون اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور، به اعدام محکوم و حکم صادره صبح چهارشنبه ۶ اسفندماه در زندان خرم‌آباد اجرا شد.
حوادث خرم آباد باباخان ولی پور اعدام مفسدان اقتصادی اخبار خرم آباد اخبار اعدام

سعید رازانی افزود: این اخلال‌گر اقتصادی سال ۱۳۸۵ به جرم ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کلاه‌برداری از یک‌هزار و ۳۲۳ نفر دستگیر و روانه زندان شده بود.

دادستان خرم‌آباد گفت: این مجرم همچنین از سال ۱۳۷۹ تا زمان دستگیری به فروش خودرو اشتغال داشت و به ازاء دریافت پول، به مشتری‌های خود انواع خودروهای صفر کیلومتر زیر قیمت بازار تحویل می‌داد که با همین ترفند اعتماد تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرده و مبالغ کلانی از آن‌ها گرفته بود اما به تدریج از عمل به تعهدات خود سر باز زد که با طرح دعوی شاکیان دستگیر و روانه زندان شد.
رازانی بر عزم جدی دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی و احقاق حقوق مردم تاکید کرد.

قابل ذکر است سال ۱۳۸۵ پس از رسیدی به پرونده اختلاس این شخص و اطرافیانش، ۲ تن از همدستان وی به ترتیب به ۱۰ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم و دو تن دیگر تبرئه شدند.

متهمان به اتهام اختلاس، ارتشاء و کلاه‌برداری در شعبه ۱۰۲ دادگاه خرم‌آباد محاکمه شدند که براساس رای صادره “باباخان- و” به اعدام محکوم شد و همسر وی به ۶ ماه حبس و فرزندش به نام آیت نیز به ۱۰ سال حبس محکوم شد.

حکم اعدام این متهم مهرماه ۱۳۸۹ اعلام شده بود که به دلیل اعتراض وی به این رأی و رسیدگی به مجدد به موضوع، تاکنون توسط دیوان عالی کشور تایید نشده بود، اما پس از تأیید نهایی (باباخان- و) صبح امروز در زندان مرکزی خرم‌آباد به دار مجازات آویخته شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ