۲ پسر جوان ۳ دختر دانش آموز را به قتل رساندند + عکس

0

خواستگاران شکست خورده که در دو جنایت جداگانه، سه دختر دانش‌آموز را قربانی انتقام‌گیری خود کرده بودند، پس از محاکمه در دادگاه کیفری کرمان به قصاص محکوم شدند.

قاتل عاشق اخبار قتل اخبار حوادث اخبار جنایی

 در این جنایت ها دو خواهر دوقلو در تصادف عمدی و دختر هفده ساله ای با ضربه چاقو در جیرفت کشته شدند.

رسیدگی به این پرونده از صبح یازدهم بهمن امسال همزمان با گزارش تصادفی به پلیس در دستور کار ماموران پلیس جیرفت قرار گرفت. فرزانه و فرشته خواهران دوقلوی روستای دهپش شهرستان جیرفت، ساعت ۷ صبح از خانه خارج شدند تا به مدرسه بروند که ناگهان خودروی وانتی از پشت سر با آنها تصادف کرد. بررسی صحنه تصادف نشان می داد، راننده از مسیر اصلی خارج شده و پس از رفتن به لاین مخالف با دو دختر هفده ساله برخورد کرده است.

راننده بعد از این تصادف از صحنه فرار کرد اما شاهدان موفق به یادداشت شماره پلاک آن شدند. خواهران دوقلو بیهوش روی زمین افتاده بودند که امدادگران اورژانس، آنها را به بیمارستان امام خمینی(ره) جیرفت منتقل کردند.

کارشناسان پلیس راه پس از بررسی محل حادثه اعلام کردند با توجه به انحراف خودرو، به احتمال قوی تصادف عمدی بوده و خواهران دو قلو قربانی انتقامی کور شده اند.

ماموران پلیس آگاهی در نخستین گام توانستند صاحب خودروی وانت را شناسایی کنند که این مرد در تحقیقات ادعا کرد دخالتی در تصادف نداشته و خودرویش امانت در اختیار برادر جوان ترش بوده است. پس از ۲۴ ساعت از حادثه، راننده فراری دستگیر شد و با پذیرفتن جرمش گفت: با سرعت در حال حرکت بوده که کنترل خودرو از دستش خارج شده و با دو خواهر تصادف کرده است.

دو خواهر در این تصادف دچار مرگ مغزی شده بودند که فرزانه خیلی زود تسلیم مرگ شد اما فرشته به بیمارستانی در کرمان انتقال یافت و با رضایت خانواده اش اعضای بدن او به بیماران نیازمند اهدا شد.

از سوی دیگر بررسی ها نشان داد، راننده چند ماه پیش خواستگار فرشته بوده که حتی جواب بله را از خانواده اش گرفته بود، اما خانواده دختران دوقلو بعد از مدتی به دلیل رفتارهایی که از پسرجوان سر می زد، منصرف شده و به وی و خانواده اش اعلام کرده بودند دخترشان تمایلی برای ازدواج با پسر آنها ندارد.

خانواده فرزانه و فرشته در تحقیقات پلیسی اعلام کردند مظنون حادثه بعد از شنیدن جواب منفی مزاحمت هایی داشته تا جایی که به تهدید آنان دست زده که ابتدا حرف هایش را جدی نمی گرفتند و وقتی دیده اند وی سماجت به خرج می دهد حتی دو روز دخترانشان به مدرسه نرفته اند.با توجه دلایل موجود ر راننده جوان مجرم شناخته شد و پرونده اش برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان کرمان فرستاده شد.

قتل دختر دانش آموز

در دومین پرونده دختر هفده ساله جیرفتی با ضربه های چاقوی خواستگار شکست خورده به قتل رسید. روز حادثه زهرا بعد از تعطیل شدن مدرسه، به خانه شان در یکی از محله های جیرفت آمد اما والدینش حضور نداشتند.

دختر نوجوان در حال درس خواندن بود که خواستگار سابقش از بالای دیوار وارد خانه شان شد. پسر جوان از زهرا خواست درباره جوابش تجدیدنظر کند، اما دختر دانش آموز از او خواست از آنجا برود و هیچ وقت به او فکر نکند.جوان خواستگار که از شنیدن جواب رد عصبانی شده بود، به سمت زهرا رفت و او را با ضربه های چاقو هدف قرار داد. او وقتی به خودش آمد دختر مورد علاقه اش دیگر نفس نمی کشید به همین خاطر دست به خودکشی زد.

وقتی خانواده زهرا به خانه آمدند با این صحنه هولناک روبه رو شده و موضوع را به پلیس و اورژانس اطلاع دادند. امدادگران اورژانس پس از حضور در محل، اعلام کردند دختر نوجوان جان باخته است اما پسر خواستگار زنده است که او به بیمارستان انتقال یافت.

با نجات پسر جوان از مرگ، او تحت بازجویی قرار گرفت و به قتل دختر مورد علاقه اش اعتراف کرد. پرونده این جنایت نیز با صدور کیفرخواست به اتهام قتل به دادگاه کیفری استان فرستاده شد.

حکم قصاص

رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز از صدور حکم قصاص در ملأعام برای خواستگاران شکست خورده در جیرفت خبر داد و گفت: این جنایات دهشتناک که منتهی به قتل عمد سه دانش آموز دختر در فاصله زمانی کمتر از یک هفته شد، واکنش عمومی را در پی داشت و مطالبه عمومی، سرعت و قاطعیت در رسیدگی و اقدامات انتظامی و قضایی برای بازگشت احساس امنیت در جامعه مطرح شود.

یدالله موحد ادامه داد: در کوتاه ترین زمان ممکن متهمان این قتل ها، دستگیر و تحقیقات مقدماتی آغاز و نظریه پزشکی قانونی از جهات مختلف اخذ و تحقیقات از گواهان قضیه و بازسازی صحنه قتل انجام شد. این دو پرونده بسرعت به دادگاه ارسال و شعبه دوم دادگاه کیفری استان به طور فوق العاده و طبق موازین قانونی دادرسی، محاکمات را کمتر از یک ماه انجام داد و حکم شرعی و قانونی قصاص در محل وقوع جنایت را برای هر دو قاتل صادر کرد.

وی گفت: با تجدید نظرخواهی وکلای محکومان به قصاص، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده اما تلاش خواهد شد در دیوان عالی هم خارج از نوبت و به صورت فوق العاده به پرونده رسیدگی و رای صادر شود. در صورت ابرام حکم و طی مراحل استیذان و درخواست اولیای دم مقتولان، حکم اجرا خواهد شد.

موحد اظهار کرد: ضروری است والدین و بزرگ ترهای خانواده ها توجه ویژه ای نسبت به جوانان داشته باشند و بویژه در شرایطی از جمله شکست در ازدواج که جوان دچار آشفتگی روحی یا آزردگی روانی می شود مراقبت، مشاوره و کمک فکری به این جوانان را جدی بگیرید و آنها را همراهی کنند تا با تدبیر عاقلانه از بحران به وجود آمده خارج شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ