پیش بینی جالب هواشناسی آمریکا از وضعیت جوی ایران در بهار ۹۴

0

سازمان هواشناسی آمریکا از بهار پربارش و سرد نیمه شمالی ایران در اوایل سال ۱۳۹۴ خبر داد

پیش بینی آب و هوا 94 پیش بینی آب و هوا آب و هوا

 کارشناسان سازمان هواشناسی آمریکا اعلام کردند که بهار پربارش و سردی در انتظار نیمه شمالی ایران خواهد بود.

مطابق با پیش بینی این کارشناسان که طی هفته گذشته اعلام شد به دلیل عبور مسیر استورم تراک(جریانات ناپایدار تراز میانی جو) شرق اروپا- چین در فصل بهار از بخش های شمالی ایران، انتظار وقوع بارش های بیشتر از نرمال در استان های واقع در نیمه شمالی ایران از آذربایجان تا خراسان رضوی، در بازه زمانی ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ تا ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ دور از انتظار نخواهد بود. این بارش ها در نواحی کوهستانی و مرتفع مناطق مذکور می تواند بصورت بارش های پی در پی برف صورت پذیرد.

در عین حال این گروه از کارشناسان، وضعیت دمایی بهار سال آینده را به دلیل ریزش هوای سرد عرض های شمالی به سمت منطقه شرق مدیترانه؛ در نواحی غربی خاورمیانه؛ سردتر از نرمال برآورد کردند. این در حالی است که وضعیت دمایی ایران در نواحی منتهی الیه جنوب شرق، تمایل به گرمتر از نرمال؛ در نواحی شمال غرب ایران، تمایل به سردتر از نرمال و در سایر نواحی در حدود نرمال برآورد شده است.

پیش بینی آب و هوا 94 پیش بینی آب و هوا آب و هوا

همچنین کارشناسان فوق اذعان نمودند به دلیل ریزش هوای سرد به نواحی غربی خاورمیانه و گرادیان شدید فشاری و دمایی در بازه زمانی مذکور، افزایش سرعت وزش باد در بخش هایی از جنوب سوریه، شمال عراق، ایران و افغانستان منجر به شکل گیری هسته های گرد و خاک خواهد گردید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ