اختلاس ۱۲ میلیاردی کارمند کمیته امداد تویسرکان

1

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن تایید اختلاس ۱۲ میلیارد ریالی در واحد تویسرکان این نهاد گفت: رقم قطعی این اختلاس مشخص نیست اما رقم‌هایی از قبیل ۱۲ میلیارد ریال عنوان شده که در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی و قضایی در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

 حسین انواری در نشست خبری امروز خود در این رابطه افزود: در فضای خدماتی گسترده ای نظیر کمیته امداد که خدمات ریز و جزئی به مددجویان ارائه می شود احتمال خطا وجود دارد اما دستگاه های نظارتی مثل سازمان بازرسی و اطلاعات استان پیگیری های لازم را در خصوص این موارد انجام داده اند تا این خطاها به حداقل برسند.

وی همچنین ضمن تاکید بر اینکه حساب های کمیته امداد علاوه بر دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی توسط دفتر رهبری نیز حساب رسی می شود نیز گفت: در این صورت امکان خطا بسیار کاهش یافته و ما تاکنون حساب های مقبولی داشته ایم.

انواری ادامه داد: میزان اختلاس صورت گرفته تا آنجایی که مشخص شده است به خزانه امداد برگشته و شایان ذکر است که این اختلاس به صورت قطره چکانی از دو سه سال گذشته صورت گرفته و در سطح کارشناسی بوده است.

سرپرست کمیته امداد اظهار کرد: با متخلفان شناسایی شده در واحد تویسرکان برخورد و زندانی شده اند.

واریز عیدی و مستمری مددجویان

انواری با اشاره به واریز عیدی و مستمری اسفندماه مددجویان نیز گفت: با رایزنی های صورت گرفته مستمری و عیدی به طور همزمان تا هفته آینده پرداخت خواهد شد.

وی رقم اعتبار این پرداختی را حدود ۱۰۸ میلیارد تومان مستمری و ۱۰۸ میلیارد تومان عیدی خواند که به هر خانوار با توجه به بعد خانوار ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان عیدی تعلق می گیرد.

سرپرست کمیته امداد همچنین ضمن بیان اینکه اکنون در آستانه ۱۴ اسفندماه، سالروز تاسیس کمیته امداد هستیم و ۳۵ سال از تاسیس این نهاد حمایتی می گذرد ادامه داد: امداد همواره در خدمت رسانی به محرومان طی این دوران و با توجه به اقتضائات زمان پیشگام بوده و خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است.

وی افزود: اکنون رویکرد توانمندسازی و رشد و شکوفایی خانواده های محروم و نیازمند را در دستور کار خود داریم.

برگزاری جشن نیکوکاری

انواری با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای چهارشنبه ۱۳ ، پنجشنبه ۱۴ و جمعه ۱۵ اسفندماه اظهار کرد: امسال برای جشن نیکوکاری تدارکات وسیعی را در سطح مدارس، مساجد، پایگاه های امداد دفاتر بسیج و غیره در سراسر کشور و همچنین راه پیمایی های مردمی در شهرها که در روز جمعه برگزار می شود و همچنین پایگاه های نماز جمعه تدارک دیده ایم.

سرپرست کمیته امداد با ابزار امیدواری نسبت به مشارکت بیشتر مردم در کمک به این نهاد تصریح کرد: در حال حاضر با ایجاد شبکه های مردمی در مساجد محلات، شبکه ای مردمی با اتکا به نیرویی مذهبی ایجاد شده است تا بتوان در جهت افزایش هر چه بیشتر مشارکتهای مردمی اقداماتی را انجام داد.

انواری ضمن بیان اینکه اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید مقام رهبری بوده است گفت: برای ایجاد و شکل گیری اقتصاد مقاومتی حضور و مشارکت مردم با واگذاری کار به آنها اصل و مورد توجه است.

وی با بیان اینکه در سه محور محرومان، نیازمندان و مددجویان، ایجاد شبکه های مردمی و نیکوکاری و نیروی انسانی سرمایه گذاری و اقداماتی صورت گرفته است افزود: در حال حاضر در حوزه محرومان در تلاش برای شناخت و شکوفایی استعدادهای آنها هستیم. همچنین در زمینه شبکه های مردمی و نیکوکاری نیز برای جلب اعتمادسازی، سرمایه گذاری کرده ایم. در حال حاضر شبکه ای از مردم و نیکوکاران در کمیته امداد وجود دارد که محوریت اصلی پرداختهای آنها، زکات است.

وی در ادامه این نشست افزود: کمیته امداد قابلیت ایجاد حداقل سالانه ۳۵۰ هزار اشتغال خانگی و خرد را دارد که تحقق این امر به منابع و اعتبارات تخصیص یافته این نهاد بستگی دارد. این در حالیست که به دولت پیشنهاد داده ایم که اگر اعتباری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان به صورت پنج ساله در اختیار این نهاد قرار دهد می توانیم اشتغالزایی های بسیاری را ایجاد کنیم.

انواری همچنین افزود: حدود ۱۰۰ هزار خانوار در سال گذشته در حوزه اشتغال توانمند شده و در سال جاری نیز بیش از ۱۰۰ هزار خانوار دارای اشتغال شده اند و ۷۰ هزار خانوار نیز وارد چرخه اشتغالزایی شده اند که پیش بینی می شود این رقم تا پایان امسال به حدود ۱۰۰ هزار خانوار افزایش یابد.(ایسنا)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. شهرام می گوید

    خدمات کمیته امداد بویژه در مناطق محروم باعث کاهش فقر و محرومیت شده است علی الخصوص در خصوص زنان سرپرست خانوار من از مسئولین کمیته امداد تعجب می کنم که چرا این مسئله را به این نحو بازتاب داده اند و باعث سوء استفاده برخی از جریانات سیاسی شده اند با خاطیان برخورد کنید اما با درایت و دور اندیشی