مدل ۲۰۱۵ محبوبترین خودروها در ایران + عکس

0
اگر به چند سال پیش باز گردیم تنوع آنچنانی در بازار خودرو نمی بینیم، تولیدات روز خارجی به ندرت وارد کشور شده و تنها به قشر خاصی از جامعه تعلق داشتند. اکنون با ایجاد تغییرات عمده در سیاست های وارداتی شاهد حضور تعداد زیادی از شرکت های مطرح خودروسازی به صورت نماینده در داخل کشور هستیم.

نماینده هایی که اکثر تولیدات روز بعضی برندهای خاص را وارد کشور می کنند. با این حال بررسی ها نشان می دهد که تعدادی از تولیدات موردتوجه در سال های گذشته امروزه دیگر در میان خریدارها جایی ندارند. هرچند برندهایی همچون نیسان، تویوتا، مزدا و هیوندای بعد از گذشت چند سال به روز می شوند اما نه به شکلی درست. در اکثر مواقع شاهد حضور محصولاتی به عنوان خودروی روز در بازار هستیم که دردنیا متعلق به چند سال پیش می شوند. از جمله این خودروها می توان به نیسان ماکسیما اشاره کرد.

ماکسیما که حضورش در ایران به بیش از یک دهه قبل باز می گردد همچنان در میان طیف خاصی از خریداران طرفدار خود را حفظ کرده است. در همین راستا سعی کرده ایم به معرفی تعدادی از خودروهای سال ۲۰۱۵ بپردازیم که با وجود معرفی عرضه در دیگر نقاط دنیا هنوز خبری از آنها در کشورمان نیست. خودروهایی که نه تنها دارای سطح کیفی بسیار بالایی هستند، بلکه بسیاری از استانداردهای جهانی را وارد بازار داخلی می کنند.
هیوندای جنسیس ۲۰۱۵
قینت ماکسیما 2016 قیمت مزدا ام ایکس 5 قیمت جنسیس قیمت تویوتا کمری عکس ماکسیما 2016

اگر به صنعت خودروسازی کره جنوبی در دو دهه پیش نگاه کنیم با محصول قابل توجهی رو به رو نمی شویم. صنعتی که با پیشرفت مناسبی اکنون به نقطه ای رسیده که با تولیدکنندگان آلمانی در بازار سدان ها رقابت می کند؛ جنسیس جدید یکی از همین نمونه هاست. خودرویی که در بازار جهانی با قیمتی معادل ۷۵ هزار دلار (هم سطح محصولات جدید ب.ام.و) عرضه می شود. جنسیس ۲۰۱۵ نه تنها از ظاهری به روز شده و شبیه محصولات قدرتمند آمریکایی بهره می برد بلکه در بخش فنی نیز عملکرد چشم گیری دارد.

موتور ۳۰۸ لیتری شش سیلندر این خودرو، ۳۱۱ اسب بخار قدرت دارد و به عنوان یکی از کم مصرف ترین نمونه های موجود شناخته می شود. در کنار این موضوع کره ی ها توجه ویژه ای به امکانات رفاهی داشته و سدانی را آماده ورود به بازار جهانی کرده اند که از بهترین و به روزترین فناوری های موجود استفاده می کند. جنسیس ۲۰۱۵ جایگزین شایسته ای برای مدلی است که امروزه توسط راننده های کشورمان مورداستفاده قرار می گیرد.
مزدا ام ایکس ۵
قینت ماکسیما 2016 قیمت مزدا ام ایکس 5 قیمت جنسیس قیمت تویوتا کمری عکس ماکسیما 2016

هرچند از دیرباز خریداران داخلی علاقه خاصی به برندهای ژاپنی داشته اند اما بدون شک مزدا در این میان یکی از تولیدکننده هایی بود که کمتر مورد توجه قرار گرفت. اگر به تولیدات واردشده به کشورمان از این برند نگاه کنیم تنها با محصولات محدودی همچون مزدا ۳۲۳، مزدا ۳ و ۲ رو به رو می شویم که توانستند کمی در بازار مطرح شوند.

یکی از جدیدترین محصولات مزدا که می تواند توجه بسیاری از طرفداران خودروهای اسپورت را به خود جذب کند، ام ایکس ۵ است. گونه ای زیبا که باهدف جذب خریداران های جوان در سرتاسر دنیا طراحی شده است. ام ایکس ۵ بدون شک در صورت ورود به خیابان های تهران می تواند به رقیبی جدی برای محصولات سری بی.ام.و تبدیل شود. هرچند خودروی جدید مزدا از موتور ۱٫۵ یا دو لیتری استفاده می کند اما با توجه به وزن پایین می تواند از دید سرعت نیازهای راننده را برطرف کند. ام ایکس ۵ با قیمتی ۲۵ هزار دلاری یکی از مناسب ترین خودروهای روز دنیا در کلاس کوپه و اسپورت است.
نیسان ماکسیما ۲۰۱۶
قینت ماکسیما 2016 قیمت مزدا ام ایکس 5 قیمت جنسیس قیمت تویوتا کمری عکس ماکسیما 2016
شاید تعجب کنید اما ماکسیمای حاضر در ایران که البته دارای قابلیت های مناسبی است، به عنوان نسل پنجم (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳) این مدل شناخته می شود. چندی پیش بالاخره بعد از گذشت چند سال نیسان نسل جدید ماکسیما را معرفی کرد. اتومبیلی که انتظار می رود در سال ۲۰۱۵ میلادی وارد بازار جهانی شود.
در حال حاضر تنها محصولات کلاس SUV (شاسی بلند) نیسان به شکل جدی وارد کشور شده و البته فروش مناسبی دارند که ماکسیمای جدید بهترین خودروی نیسان در کلاس سدان است. اتومبیلی که با موتور ۳٫۵ لیتری شش سیلندر خود توانایی تولید ۲۶۰ اسب بخار را در اختیار دارد. نیسان در تولید این خودرو نه تنها به امکانات رفاهی اهمیت داده بلکه نگاهی نیز به ساختار سوپراسپورت های روز داشته و از فناوری هیبریدی برای مصرف کمتر و افزایش قدرت بهره برده است.
تویوتا کمری ۲۰۱۵
قینت ماکسیما 2016 قیمت مزدا ام ایکس 5 قیمت جنسیس قیمت تویوتا کمری عکس ماکسیما 2016

تویوتا یکی از تولیدکننده های ژاپنی است که در دو بازه مختلف حضور موفقی را در بازار کشورمان تجربه کرد. بعد از انقلاب و سال های اخیر به عنوان بازه هایی شناخته می شوند که تویوتا توانسته با محصولات خود در آنها تبدیل به یکی از برندهای مطمئن بازار شود.

هرچندطی سال های اخیر محصولات تویوتا همچنان به عنوان پرفروش ترین خودروهای جهان شناخته می شوند اما اکثر کارشناس ها اعتقاد دارند که تولیدات این شرکت ژاپنی به خصوص در زمینه ظاهری باید دچار تغییرات عمده ای شود. کمری ۲۰۱۵ یکی از اولین خودروهای تویوتا است با طراحی جدید این شرکت همراه شده است. کمری جدید با موتوری ۲٫۵ لیتری و قیمت ۲۴ هزار دلاری یکی از بهترین سدان های بازار جهانی است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ