آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ ، مرد اخلاق سینمای ایران انتخاب شد + عکس

0
آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴، شامگاه گذشته ۱۸ اسفند با حضور عوامل فیلم های نوروزی برای تقدیر از عوامل فیلم های پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۳، معرفی و تقدیر از مخاطبان برگزیده اکران سینما در سال جاری و تقدیر از صاحبان سینماهای برگزیده با اجرای محمد سلوکی در تالار ایوان شمس برگزار شد.
همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

یاد در گذشتگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ زنده شد

در ابتدای مراسم آیین نوروزی اکران سال ۱۳۹۴ با پخش نماهنگی یاد درگذشتگان سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ زنده شد. احد رسول زاده، مرتضی احمدی، ناصر گیتی جاه، باقر صحرا رودی، اکبر خواجویی، مازیار پرتویی، پرتو مهتدی، رضا رضاپور، عباس کمندی، فرهاد مجیدآبادی، عطیم جوان روح، مجید بهرامی، پروین میکده، حامد خسروی، انوشیروان ارجمند، حمید مهر آرا و زاون قوکاسیان افرادی بودند که یادشان گرامی داشته شد.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ با معرفی فیلم های بخش «هنر و تجربه» آغاز شد. در ابتدای این مراسم نماهنگی از صاحبان فیلم به اضافه تیزر فیلم های سینمایی پخش شد. در این بخش از مراسم که سیف الله صمدیان و هوشنگ گلمکانی تقدیر و اهدای گل به فیلم های اکران در این بخش را به عهده داشتند، نخستین فیلم با نام «پریدن از ارتفاع کم» به کارگردانی حامد رجبی و تهیه کنندگی مجید برزگر معرفی شد.

معرفی و پخش تیزر فیلم های «مردی که اسب شد» به تهیه کنندگی علی اکبر ثقفی و کارگردانی امیر حسین ثقفی، «روز مبادا» به تهیه کنندگی نگار اسکندرفر و کارگردانی فائزه عزیزخانی از دیگر فیلم های بودند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

معرفی فیلم های اکران نوروزی در دیگر سر گروه های سینمایی با معرفی و تقدیر از عوامل فیلم «استراحت مطلق» ادامه پیدا کرد. در این بخش اهدای شاخه های گل و لوح های تقدیر به عهده منیژه حکمت بود و عوامل این فیلم سینمایی چون رضا عطاران، بایک حمیدیان، ترانه علیدوستی، مجید صالحی، عبدالرضا کاهای و سید رضا علویان روی صحنه آمدند.

تقدیر خانواده شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد از عوامل فیلم«روباه»

منیژه حکمت از عوامل فیلم «استراحت مطلق» تشکر کرد و گفت: از ترانه علیدوستی، بایک حمیدیان، رضا عطاران و سایر بازیگران این فیلم و کاهانی به عنوان کارگردان به خاطر بازی خوب و حضور پر قدرتشان در این فیلم سپاسگذارم و برای برخی از رفتارها که باعث دیده نشدن فیلم هایی از این دست می شوند متاسف هستم.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

تقدیر از عوامل فیلم «ایران برگر» از دیگر بخش های آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ بود. در این بخش که اهدای شاخه گل و لوح تقدیر را مرتضی شایسته به عهده داشت، مسعود جعفری جوزانی کارگردان، فتح الله جعفری جوزانی تهیه کننده و نیما جعفری جوزانی تدوینگر به عنوان عوامل فیلم «ایران برگر» مورد تقدیر قرار گرفتند.

«رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی دیگر فیلمی بودند که مورد تقدیر قرار گرفت. در این بخش حبیب اسماعلی پخش کننده سینما اهدای لوح تقدیر و شاخه های گل را به عهده داشت و نازنین بیاتی، بیتا منصوری، صابر ابر، نظام کیایی و ابوالحسن داوودی روی صحنه آمدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

بهروز افخمی، مرجان شیرمحمدی، محمد پیرهادی، جلال فاطمی عوامل فیلم «روباه» از دیگر مهمانان دعوت شده به آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ بودند. در این بخش از برنامه خانواده شهید هسته ای داریوش رضایی نژاد به روی صحنه آمدند و از عوامل فیلم «روباه» تقدیر به عمل آوردند.

«طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی از دیگر آثار سینمایی ویژه اکران نوروزی بود که مورد تقدیر قرار گرفت در این بخش کمال تبریزی، نازنین بیاتی، نادر فلاح، علی سرتیپی مورد تقدیر قرار گرفتند.

تهمینه میلانی: پرفروش ترین های سینما در سال ۱۳۹۳ متعلق به سه فیلمساز زن است

اهدای جایزه برگزیدگان اکران سال ۱۳۹۳ از دیگر بخش های آیین اکران نوروزی سال آینده بود.

در این بخش از برنامه حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و مصطفی ابطحی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی روی صحنه آمدند و از ۵ فیلم پرفروش سینمای ایران در سال ۱۳۹۳ تقدیر کردند.

فیلم ها به ترتیب اولویت فروش در سال جاری روی صحنه آمدند. مرضیه برومند کارگردان، منیژه حکمت تهیه کننده و علی سرتیپی تهیه‌کننده و پخش کننده فیلم «شهر موشها ۲» عوامل نخستین فیلمی بودند که روی صحنه آمدند و مورد تقدیر قرار گرفتند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

منیژه حکمت در این بخش از برنامه با تشکر از عوامل این فیلم سینمایی گفت: تولید فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» ۱۴ هزار نفر کارآفرینی داشت که این کار آفرینی به خصوص در شهرستان ها بیشتر از تهران بوده است.

وی ادامه داد: همچنین یک تشکر ویژه از همه کسانی که با چوب لای چرخ ما گذاشتن باعث شدند که فیلم فروش کند، دارم. یک تشکر ویژه تر از علی جنتی وزیر ارشاد دارم که در طول اکران این فیلم، قابل ندانستند و در هیچ یک از مراسم های ما حضور پیدا نکردند و در نهایت یک تشکر دیگر از همه کسانی دارم که با شایعات بسیار موجبات میلیاردی شدن فیلم «شهر موشها ۲» را فراهم کردند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

محمد نیک بین، تهمینه میلانی و مرتضی شایسته تهیه کننده و کارگردان فیلم «آتش بس ۲» از دیگر برگزیدگان اکران سال ۱۳۹۳ بودند.

تهمینه میلانی در ابتدای صحبت های خود گفت: انگیزه من از روز اول که تصمیم گرفتم فیلمساز شوم، این بود که به جامعه ثابت کنم اگر امکان برابر وجود داشته باشد خانم ها هم می توانند فعالیت هایی مثل مردان را انجام دهند و حال اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که پرفروش ترین های سینما در سال ۱۳۹۳ متعلق به سه فیلمساز زن است. بنابران باید این خودباوری را بدهیم که خانم ها می توانند در صورت ایجاد فرصت های برابر در سینمای ایران خوش بدرخشند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

تقدیر از نرگس آبیار کارگردان و محمد حسین قاسمی و ابوذر پورمحمدی تهیه کنندگان فیلم «شیار ۱۴۳» از دیگر بخش های این آیین بود.

همچنین مسعود ده نمکی برای فیلم «معراجی ها» و کمال تبریزی، جواد نوروزبیگی و حبیب اسماعیلی برای فیلم «طبقه حساس» مورد تقدیر قرار گرفتند. حبیب اسماعیلی در صحبت های کوتاهی گفت: از سازمان سینمایی درخواست دارم که از دفاتر پخش که با مجوز رسمی از وزارت ارشاد دارند اما اکنون بی کار هستند حمایت کنند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

ایوبی: خوشحالم اکران نوروزیدر شان ایام فاطمیه است

در ادامه مراسم آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و گفت: واقعیت این است که دید و بازدید نوروزی دلیل نمی خواهد اما اکران نوروزی دلیل می خواهد.

وی ادامه داد: ۱۷ ماه از روز نخست که به بدنه مدیریت سینما وارد شدم می گذرد و اکنون احساس می کنم شما سینماگران را بیش از همیشه دوست دارم و امیدوارم برنامه هایی از این دست بیش از این اجرایی شود تا هم ما از شما سینماگران انرژی بگیریم و هم همدلی ها بیشتر شود.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

رییس سازمان سینمایی در ارزیابی سینما در سال ۱۳۹۳ گفت: سینما در سال ۱۳۹۳ با همه سختی و مشکلاتی که داشت سال خوب و درخشانی را پشت سر گذاشت و امیدوارم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد. سینما سال تازه خود را با شهادت بانو فاطمه (س) آغاز خواهد کرد و خوشحالم که در اکران نوروزی فیلم هایی در شان این ایام وجود دارد و اگر همین آثار سینمای ایران را به دنیا نشان دهیم کافی خواهد بود که بگوییم سینمای ایران پرتوان است و پرتوان هم ادامه می دهد.

بر صندلی پدرانه سینمای ایران نشسته ام

ایوبی افزود: اساسا به سینمای ایران خوش‌بین هستم و هیچ بدی از این سینما ندیدم چون آدم کینه ای نیستم و امیدوارم سال آینده همدلی ها بیشتر شود. خوشبختانه در برگزاری جشنواره فیلم فجر همدلی را از نزدیک دیدم و این همدلی به جایی رسید که اگر تا ۶ ماه پیش سینماگران را خواهران و برادردان خود می پنداشتم اکنون بدون ترس می گویم بر صندلی پدرانه نشسته ام و امیدوارم با مشورت هایی که به ما می دهید و گفتگوهایی که انجام می دهیم باب گفتگو بیشتر باز شود.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

این مدیر سینمایی متذکر شد: اگر گاهی می گویم که بیایید با یکدیگر یکی شویم و اختلاف ها را کنار بگذاریم به این دلیل است که فرصت لازم را برای کسانی که می خواهند از این اختلاف ها کاسب کاری های سیاسی و اقتصادی بکنند، فراهم نکنیم.

ایوبی با اشاره به این مطلب که در سال ۱۳۹۳ برای فیلمنامه نویسان کار شاخصی انجام نداده است، گفت: در سالی که در حال گذر است نتوانستیم برای فیلمنامه نویسی سینمای ایران کاری از پیش ببریم و اکنون از فیلمنامه نویسان می خواهم که به ما مشاوره دهند تا در سال ۱۳۹۴ در حوزه فیلمنامه نویسی کاری کنیم کارستان.

خبرنگاران سرمایه های بزرگ سینما هستند

وی خطاب به منتقدان سینما گفت: منتقدان اگر می خواهند سینما رشد کند کاری کنند تا نقد واقعی صورت گیرد و ما آماده نقدهای بی رحمانه اما از سر انصاف هستیم و امیدوارم جامعه منتقدان ما در سال ۱۳۹۴ سرحال نقد کنند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

حجت الله ایوبی در ادامه صحبت های خود با اشاره به جامعه رسانه سینما گفت: سینمای ایران گنجینه عظیمی به نام رسانه دارند؛ رسانه ای که با وجود خبرنگاران این حوزه قوت می گیرند و سرمایه های واقعی به شمار می آیند. به اعتقاد من خبرنگاران سینمایی از جمله افراد قابل در عرصه رسانه هستند که با هوشیاری همه جریان های سینمایی را رصد می کنند و دلسوزانه کار می کنند. بنابراین خبرنگاران سینمایی سرمایه های بزرگی هستند که می توانند در جهت بهبود شرایط سینمای ایران قدم از قدم بر دارند.

وی ادامه داد: من وظیفه خود می دانم که در جهت ارتقای حرفه خبرنگاری در عرصه سینما تلاش کنم و هر کاری که از من برمی آید در این حوزه دریغ نمی کنم. البته در شروع برخی از خبرنگاران را برای حضور و آشنایی بیشتر با سینمای دنیا و حضور در جشنواره های خارجی همراه کرده ایم.

با هر کسی که گفت بالای چشم سینماگران ابرو است وارد بحث شدم

رییس سازمان سینمایی در ادامه خطاب به اهالی سینما گفت: واقعیت این است که در ۱۷ ماه گذشته در هر جلسه ای که حضور پیدا کردم با هر کسی که گفت بالای چشم سینماگران ابرو است وارد بحث شدم، حرف زدم و آنها را قانع کردم اما فکر می کنم سال ۱۳۹۴ سال خود ما است و باید خودمان را نیز نقد کنیم چراکه همواره سوار یک کشتی هستیم و من افتخار همراهی شما را دارم.

ایوبی در پایان صحبت های خود گفت: مردم با وجود همه گرفتاری هایی که دارند سینما را دوست دارند و مطالباتی را نیز مطرح می کنند که من از این بابت خوشحال هستم و در کنار مردم، نمایندگان مجلس و حتی ائمه جمعه هم از سینمای ایران مطالبه دارند که باید به درستی پاسخگوی این مطالبات بود.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

رییس سازمان سینمایی در پایان صحبت های خود ار خانواده شهید داریوش رضایی نژاد تقدیر ویژه به عمل آورد.

این مدیر سینمایی همچنین با قرائت متنی دست نوشته خود تقدیر ویژه ای از کیانوش عیاری به جا آورد و این کارگردان سینمای ایران را به خاطر صبر و احترام، مرد اخلاق و ادب سینمای ایران نامید.

سه هموطن مشهدی به عنوانمخاطبان برگزیده اکران سال ۱۳۹۳معرفی شدند

بخش دیگر از این برنامه به تقدیر از مخاطبان برگزیده اکران سال ۱۳۹۳ اختصاص داشت. به این ترتیب که موسسه سینما شهر آمار مخاطبانی که بیشترین تعداد بلیت را خریده اند، درآورده بود و از آنها به عنوان سرمایه های ویژه سینمای ایران یاد شد.

براساس این آمارگیری سه برگزیده از شهر مشهد بودند. در این بخش از برنامه ابوالحسن داوودی به عنوان کارگردانی که فیلمش عنوان منتخب تماشاگران را در جشنواره سی و سوم از آن خود کرد و همچنین غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش، جایزه مخاطبان برگزیده اکران سال ۱۳۹۳ را اهدا کردند.

همسر محمد سلوکی عکس جدید بازیگران اکران نوروزی

محمد بابازاده با خرید ۲۹۳ بلیت به عنوان نفر اول، محمد علاوی طوسی با خرید ۲۸۷ بلیت و سارا حاتمی نیز با خرید ۲۳۵ بلیت به ترتیب به عنوان نفر دوم و سوم از شهر مشهد برگزیده شدند.

محمد جواد جهرودی با خرید ۲۱۰ بلیت و علی نانکلی با خرید ۱۹۹ بلیت از تهران به ترتیب نفر چهارم و پنجم انتخاب شدند که هدیه ویژه سازمان سینمایی به این برگزیدگان کارت ۵ میلیون ریالی خرید بلیت سینما بود.

تقدیر از سینماهای برگزیده سال ۱۳۹۳ در شهرهای مختلف از دیگر برنامه های آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ بود. در این بخش از صاحبان سینما ساویز استان البرز، سینما ونوس استان قم، سینما بهمن سنندج، سینما تک یزد و سینما ماندا و سینما کوروش از تهران تقدیر به عمل آمد.

پایان بخش این مراسم به گرفتن عکس یادگاری بانوان سینماگر حاضر در آیین اکران نوروزی سال ۱۳۹۴ به مناسبت روز جهانی زن اختصاص داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ