کسب و کار جالب دو جوان هندی برای مسافران + عکس

0

شرکت Tripoto که توسط «آنرودها گوپتا» Anirudh Gupta و «مایکل لینگدو»، دو کارآفرین جوان هندی تاسیس شده‌ است، مسافران و جهانگردان را گرد هم می‌آورد تا داستان‌های حقیقی و عملی از سفرهایشان را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و کشف کنند. این کسب و کار آنلاین جدید و نوپا، نقشه تمام مقاصد و مکان‌های تشریح شده توسط مسافران در این داستان‌ها را فراهم کرده و مطالب و تصاویر مرتبط با آنها را نیز در اختیار اعضایش قرار می‌دهد.

 کارآفرینان برتر جهان راز پولدار شدن برترین کارآفرین آنرودها گوپتا آموزش کارآفرینی آموزش پولدار شدن Anirudh Gupta

Young entrepreneurs: Michael Lyngdoh and Anirudh Gupta

گوپتا در آغاز، یکی از اعضای بنیانگذار شرکت Notion Ink بود و به عنوان کارآفرین بومی خاورمیانه در شرکت Rocket Internet مشغول کار بود. اما این دومین کسب و کاری است که لینگدو راه اندازی می کند. وی پیش از این شرکت HST Operation را راه اندازی کرد که به HST سولار شهرت یافت.

ویژگی های اصلی تریپوتو (Tripoto)

تمام برنامه ریزان و تولیدکنندگان محتوا در این وبسایت، مسافران حقیقی بوده و خواهند بود. محتوای تولید شده به یک مسافر متصل می شود و برای او اطلاعاتی از قبیل خصوصیات طبیعی و مکان های مورد علاقه مسافر را مرتبط با مقصد مورد نظر فراهم می آورد. این اطلاعات به میزان اعتبار محتوای اصلی درباره مقصد های مختلفی که مسافران به آنها سفر کرده اند، می افزاید. دیگر افراد می توانند با این مسافران تماس برقرار کرده و پرسش هایی مرتبط با سفرهایشان مطرح کنند. این وبسایت نقشه تمامی مقاصد سفر را همراه عکس ها و مطالب مرتبط با آنها برای مسافران فراهم می کند. درحقیقت این وبسایت عملکردی شبیه یک شبکه اجتماعی دارد که اعضای اصلی آن را مسافران و عاشقان سفر تشکیل داده اند. با این همه محتوا و توضیحات مسافران درباره مقاصد مختلف در برخی نقاط جهان، بویژه در کشورهای درحال توسعه هنوز دارای ضعف و کمبودهای زیادی است.

گرچه یافتن صد سفر به مناطق مختلف آگرا در هندوستان در این وبسایت کار ساده ای است، مقاصدی نامتعارف در جهان درحال توسعه بویژه در آسیا که تمرکز اصلی این کسب و کار جدید روی آنهاست، بدرستی نقشه برداری و مستندسازی نشده اند. گوپتا می گوید هدف ما نقشه برداری از تمام مقاصد سفر و جمع آوری اطلاعات معتبر درباره این مقاصد برای مسافران است. اشتیاق افراد برای سفر به مقاصد نامتعارف در هندوستان به اندازه قابل توجه افزایش یافته است و دیگر نمی توان رضایت این مسافران را با تورهای عادی و روزمره در آگرا یا به مثلث طلایی در هندوستان جلب کرد. این مسافران دائما دنبال تجربه های الهام بخش و هیجان انگیز هستند.

کارآفرینان برتر جهان راز پولدار شدن برترین کارآفرین آنرودها گوپتا آموزش کارآفرینی آموزش پولدار شدن Anirudh Gupta

روزهای اول تریپوتو

این دو کارآفرین یکدیگر را در مدرسه تجاری حیدرآباد ملاقات کردند و درباره ایده تاسیس این شبکه اجتماعی ویژه مسافران در این دانشکده بحث و بررسی کردند. لینگدو معتقد است دانشکده های کسب و کار و تجارت مکان هایی مناسب برای ملاقات با همکار و شریک آینده است، زیرا در محوطه این دانشکده ها می توان افراد زیادی را با توانایی ها و علایق مختلف ملاقات کرد. ایده راه اندازی این شرکت را این دو مدت ها در ذهن نگه داشته بودند، اما هرگز به صورت جدی به عملی کردن آن فکر نکرده بودند تا این که در نهایت، تصمیم گرفتند این نقشه را به یک سرمایه گذاری عملی و تمام وقت تبدیل کنند.

چیدن تیم سازنده

گوپتا می گوید ایجاد یک تیم فنی، حرفه ای و مناسب در هندوستان کار ساده ای نیست و این همان نکته ای است که بسیاری از کارآفرینان هنوز به آن پی نبرده اند. نبوغ خوب در شرکت های بزرگ محبوس شده است یا یافتن آن بسیار دشوار است و در عوض نبوغ بد فراوانی زیادی دارد، اما به کار گرفتن آن برای هر شرکتی خودکشی است. گوپتا می گوید ما برای ایجاد تیم فنی خود با چالش های بسیاری مواجه شدیم و زمان زیادی را برای جمع کردن بهترین نیروها سرمایه گذاری کردیم.

کارآفرینان برتر جهان راز پولدار شدن برترین کارآفرین آنرودها گوپتا آموزش کارآفرینی آموزش پولدار شدن Anirudh Gupta

درابتدای فرآیند استخدام به این دو کارآفرین جوان توصیه می شد که از برچسب هایی مانند نام کالج تجارت هندوستان یا موسسه تکنولوژی هندوستان استفاده کنند. شاید این توصیه ها استراتژی خوبی به نظر بیایند اما دیری نپایید که بیهودگی آن بزودی آشکار شد. لینگدو می گوید کاندیداهای خوب در جهان حقیقی کمترین اهمیتی به چنین اسامی و القابی نمی دهند. در نهایت آنچه خلق می شود بیش از برند و نام تجاری اهمیت پیدا خواهد کرد.

کشش و انگیزه برای کارآفرینی

اکنون وبسایت تریپوتو دارای صد برنامه سفر است که مسافران به صورت اشتراکی از آنها بهره می برند و هر بازدیدکننده به صورت متوسط هشت تا ۹ صفحه را مطالعه می کند. لینگدو می گوید امیدوار است بزودی و تا سه ماه آینده بتوانند تعداد برنامه های قابل اجرای خود را با تمرکزی ویژه روی آسیا، به هزار برسانند.

کارآفرینان برتر جهان راز پولدار شدن برترین کارآفرین آنرودها گوپتا آموزش کارآفرینی آموزش پولدار شدن Anirudh Gupta

چالش ها و مسیر پیش رو

گوپتا می گوید بزرگ ترین چالش برای تریپوتو برای داشتن جریانی ثابت از سفرهای باکیفیت روزانه، گسترش دادن تولیدکنندگان محتوای سایت است. پذیرش یک سکوی جدید روندی بسیار کند دارد و از سویی دیگر فرآیند توسعه ما باید سریع باشد. در عین حال مقادیر زیادی عکس و محتوای جالب توجه به صورت آفلاین وجود دارد، بویژه در هندوستان و دیگر کشورهای درحال توسعه، و گردآوری و دیجیتالی کردن این محتوا مسئولیتی بسیار بزرگ است. قرار است بتدریج به این وبسایت ویژگی های بازی گونه نیز افزوده شود تا مشوقی برای به اشتراک گذاری مطالب و تصاویر سفرها توسط مسافران باشد. همچنین بخش راهنمای مستقلی نیز در این وبسایت عرضه خواهد شد تا مسافران بتوانند از طریق تریپوتو و توسط این راهنماها تورهای مسافرتی مورد نظر خود را رزرو کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ