“زنان الجزایر” پیکاسو رکورد قیمت جهانی را شکست + عکس

0

تابلوی “زنان الجزایر” اثر پیکاسو نقاش اسپانیایی در حراج کریستی با قیمت ۱۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به فروش رسید. به این ترتیب رکورد گرانترین تابلوی فروخته شده که تا این زمان ۱۴۰ میلیون دلار بود، شکسته شد.

تابلویی از پیکاسو در حراج کریستی در نیویورک رکورد قیمت در حراج هنری را شکست. این تابلو با نام “زنان الجزایر” پس از ۱۱ دقیقه از آغاز مزایده، با قیمت ۱۷۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار به خریداری که تلفنی در مزایده شرکت کرده بود، فروخته شد.

نقاشی های پیکاسو گران‌ترین تابلو قیمت تابلو پیکاسو سبک کوبیسم

این نقاشی یکی از معدود کارهای برجسته‌ی هنرمند اسپانیایی سبک کوبیسم است که در مجموعه‌های شخصی نگهداری می‌شد. قبل از آغاز حراجی “کریستی” پیش‌بینی شده بود این تابلو با قیمت۱۴۰ میلیون دلار به فروش برسد.

پیش از فروش “زنان الجزایر”، تابلوی “سه مطالعه بر پیکره‌های پای صلیب” اثر فرانسیس بیکن رکورددار گران‌ترین تابلوی به فروش رسیده بود که در سال ۲۰۱۳ در حراج کریستی با بهای ۴ / ۱۴۲ میلیون دلار به فروش رسید.

۱۴ نسخه‌ی دیگر

پیکاسو تابلوی رنگ روغن “زنان الجزایر” را در سال ۱۹۵۵ با الهام گرفتن از اوژن دلاکروا، نقاش فرانسوی قرن نوزدهم برای ادای احترام به هنری ماتیس خلق کرد. خلق کرد. ماتیس نقاش ‌مطرح فرانسوی بود که در سال ۱۹۵۴ درگذشت.

این تابلو به ابعاد ۱۱۴ در ۱۴۶ سانتی‌متر تصویری از یک زن برهنه و یک زن نیمه‌عریان را نشان می‌دهد و بخشی از یک رشته ۱۵ اثری از پیکاسو است که در سال‌های ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ خلق شده‌اند.

تابلوی “زنان الجزایر” نخست در مالکیت ویکتور و سالی گنز، زن و شوهری مجموعه‌دار در آمریکا بود. این دو سال ۱۹۵۶ همه ۱۵ نسخه از تابلوی “زنان الجزایر” را به بهای ۵۰۰ / ۲۱۲ دلار خریدند و با گذشت زمان رفته رفته آنها را دوباره فروختند. تابلویی که در حراج کریستی با بهای بیش از ۱۷۹ میلیون دلار به فروش رسیده است در سال ۱۹۹۷ در حراجی دیگری به قیمت ۳۲ میلیون دلار فروخته شده بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ