دو علامت مهم ابتلا به سرطان در مردان

0
یکی از علائم بروز سرطان در مردان، بروز تغییراتی در گروه‌های لنفی است.
استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن توصیه می‌کند: اگر متوجه یک برآمدگی یا تورم در گره‌های لنفی زیر بغل یا در گردن خود یا هر جای دیگری از بدن شده‌اید، می‌تواند لیلی برای نگرانی باشد. اگر گره لنفی شما به‌تدریج بزرگ‌تر می‌شود و این موضوع بیش از یک ماه طول کشیده است، حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما را معاینه کرده و هر موضوع مرتبطی از جمله عفونت را که می‌تواند دلیل بزرگ شدن گره لنفی شما باشد، بررسی خواهد کرد. اگر عفونتی وجود نداشته باشد، معمولاً پزشک دستور انجام نمونه‌برداری می‌دهد.
یکی دیگر از علائم سرطان در مردان، تب است. اگر دچار تب نامشخصی شده باشید، می‌تواند نشانه سرطان باشد. اگرچه تب می‌تواند علامت عفونت یا سایر بیماری‌ها باشد که نیاز به درمان دارند.

بیشتر سرطان‌ها در برخی از مراحل باعث ایجاد تب می‌شود. اغلب پس از آنکه سرطان از محل اصلی خود حرکت کرده و گسترش می‌یابد و به بخش دیگری از بدن حمله می‌کند، تب عارض می‌شود. به گفته انجمن سرطان آمریکا، سرطان‌های خون مانند لنفوم یا لوکمی همچنین می‌توانند عامل ایجاد تب باشند. بهتر است تبی را که دلیل مشخصی ندارد جدی گرفت و برای یافتن دلیل آن به پزشک مراجعه کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ