کنایه توئیتری زن ساپورت پوش در دیدار لاریجانی + عکس

0
پس از حجاب نامتعارف «ماریچه اسخاکه» در ایران، این بار سخنان این نماینده هلندی پارلمان اروپا در صفحه توئیترش خبرساز شده است.
ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت

«ماریچه اسخاکه»، سیاستمدار هلندی است که چندی پیش  به ایران سفر کرد و به خاطر حجاب نامتعارفش در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی سوژه رسانه‌های داخلی و خارجی شد. البته این کار وی از نظر «حسین شیخ‌الاسلام» مشاور امور بین الملل رئیس مجلس، تعمدی و از سر شیطنت نبوده است: «اقدام وی را نمی‌توان عمدی دانست؛ چرا که اگر اینگونه بود می‌توانست به هنگام عکس گرفتن نزدیک رئیس مجلس کشورمان بایستد، اما او از دور با رئیس مجلس سلام کرد.»

ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت
این نخستین بار است که اسخاکه با چنین پوششی در دیدارهای رسمی ظاهر می‌شود. وی اکثرا در صحن علنی پارلمان اروپا، از پوششی شبیه به کت و دامن استفاده می‌کند؛ در حالی که در ایران با ساپورت ظاهر شده است!

ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت

تفاوت پوشش از دولت تا مجلس

جالب اینجاست که برخلاف لباس این نماینده اروپایی در دیدار با رئیس مجلس این نحوه پوشش اسخاکه در دیدار با وزیر امور خارجه تغییر کرده و شکل دیگری به خود گرفته است. حال سوال اینجاست که چرا این اصول دیپلماتیک در مجلس به وی یادآوری نشده است. حمید رسایی در صفحه شخصی خود نظر رئیس مجلس در رابطه با این بی احترامی را اینگونه روایت می کند: «… به آقای لاریجانی هم ابتدا به مزاح گفتم ظاهرا نمایندگان پارلمان اروپا را بعد از خرید از بازار تهران به ملاقات شما آورده بودند و بعد گفتم این رفتار آنها برخلاف عرف و ضوابط دیدارهای دیپلماتیک و توهین آمیز است. ایشان هم اشکال را وارد می دانست و کوتاهی تیم تشریفات را قبول داشت البته معتقد بود که آنها مواضع خوبی در جلسات داشتند. اینکه چرا این نمایندگان اروپایی حداقل های آداب دیپلماتیک را رعایت نکردند و نمی توان آن را عمدی ندانست…»
ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت

ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت

رفتارهای غیر دیپلماتیک سایر اعضای هیئت پارلمانی و سابقه اسخاکه در تلاش برای توسعه تحریم‌ها علیه ایران دلیل دیگر توهین آمیز بودن رفتار این عضو پارلمان اروپا است. در این دیدار یکی دیگر از اعضای پارلمان اروپا با کوله‌پشتی‌اش در برابر رئیس مجلس ظاهر شد و با وی دست داد.

ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت
توهین توئیتری

اسخاکه  پس از بازگشت به کشورش در صفحه شخصی‌اش در توئیتر ظن عمدی بودن نحوه لباس پوشیدندش را تقویت کرده است. وی دیروز در توئیترش نوشته: «نحوه پوشش ما تنها تفاوتمان نیست… چرا به مردم اجازه ندهیم خودشان تصمیم بگیرند؟» کامنت‌های این مطلب مبهم اسخاکه نشان می‌دهد که ایرانی‌ها روی خوشی به کنایه وی نشان نداده‌اند. یکی از کاربران نوشته است: «منظورت از انتخاب چیه؟ تو در ایران نبودی که ارزش‌های وسترن خودت را بیاوری. تو فقط یک ماموریت سیاسی داری! این کاربر در کامنت دیگری در اعتراض به عمل اسخاکه می‌نویسد: «ایرانیان به قواعد دیپلماتیک دیگران احترام می‌گذارند. تو هم باید همین کار را بکنی. این یک قانون در کشور ماست.»

ساپورت زنان ساپورت دختران ساپورت پوشان ساپورت

منبع: مجله مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ