پس از نوشیدن کوکاکولا چه اتفاقی در بدن می‌افتد؟

0
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی اثرات منفی خوردن نوشابه کوکاکولا بر بدن پس از گذشت یک ساعت از آن را بررسی کرد.
روزنامه دیلی میل چاپ انگلیس در گزارش خود آورده است که در ده دقیقه نخست پس از خوردن نوشابه، ده قاشق شکر به طور همزمان وارد بدن می شود که عملا میزان آن ۱۰۰ درصد نیاز روزانه محسوب می شود.
۲۰ دقیقه بعد، بالارفتن قند خون باعث افزایش ترشح انسولین در بدن می شود که در این هنگام کبد تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا این مقدار قند را تبدیل به چربی کند.
نوشابه کوکا کولا مضرات نوشابه کوکا کولا
پس از گذشت ۴۰ دقیقه، بدن کافئین و قند موجود در بطری کوکاکولا را به طور کامل جذب می کند که به گشادی مردمک چشم و افزایش فشار خون می انجامد و این بار کبد، قند را وارد سیستم گردش خون می کند . در این هنگام گیرنده های ادنوزین در مغز مسدود می شود که این امر احساس خواب آلودگی را از بین می برد.
۴۵ دقیقه پس از نوشیدن کوکاکولا، بدن ترشح ماده دوپامین را افزایش می دهد که یک انتقال دهنده عصبی است و مراکز لذت در مغز را فعال می کند.
با گذشت ۶۰ دقیقه، اسید فسفریک با کلسیم و منیزیم و روی در معده با همدیگر متصل می شوند و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند. شیرینی های مصنوعی و قند بالا در خون ادرارآور هستند و سبب از دست رفتن مقدار زیادی کلسیم از بدن از طریق ادرار می شود. کافئین ادرارآور است و از طریق آن، کلسیم و روی و منیزیم که عناصری مهم برای استخوان ها هستند از بدن خارج می شوند و این علاوه بر از دست رفتن مقداری سدیم است.
پس از آن، قند خون بشدت افت می کند و بدن تحریک پذیر و یا بی تفاوت می شود. این در حالی است که تمام آب موجود در بطری، قبل از آنکه بدن بتواند مواد کافی را برای هیدراته نگه داشتن سیستم و قوی کردن استخوان ها و دندان ها جذب کند، از بدن دفع می شود که این امر بویژه بر سلامت دندان های کودکان تاثیر منفی می گذارد.
نوشابه کوکا کولا مضرات نوشابه کوکا کولا
منبع:العالم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ