برای همیشه از شر جوش های سر سیاه روی بینی خلاص شوید

0

تنها در ۱۵ دقیقه می‌توانید برای همیشه با این جوش‌های آزاردهنده خداحافظی کنید.

بسیاری از افراد از بروز جوش های سر سیاه بر روی صورت خود نگران هستند و همواره به دنبال راهکاری برای از بین بردن آنها هستند.

مجله سلامت درمان جوش صورت درمان آکنه خواص دارچین خواص چای سبز خواص جوش شیرین

گفتنی است که پوست از منافذ زیادی در اندازه‌های مختلف تشکیل شده است که غالبا ریشه آن ژنتیک است. این منافذ خانه فولیکول های مو می باشد که زنان در سر تا سر پوست خود دارند.
این موها به قدری ریز هستند که با چشم دیده نمی‌شود،‌ اما اگر به آهستگی بر روی صورت مالش داده شود،‌قابل لمس کردن هستند.
همچنین باید گفت که این منافذ پوستی روغنی به نام سبوم (روغن طبیعی بدن) را تولید می کنداگر این منافذ به درستی به صورت روزانه پاک‌زتنی نشوند، روغن های طبیعی بعنوان سلول های مرده بر روی پوست باقی می‌مانند و تشکیل نقاط سیاه و سفید آزار دهنده ای می‌دهند.
بروز این جوش ها علل مختلفی دارند که ازجمله آنها می توان به تغییرات هورمونی بدن ،‌ مصرف بیش از حد محصولات آرایشی ،‌ استرس و مراقبت‌های نامناسب پوستی اشاره کرد.
پیش از آنکه به فروشگاه‌ رفته و محصولات پاکسازی گران قیمت را خریداری کنید توصیه می کنم چند ماده طبیعی برای از بین بردن این جوش ها که در اینجا اشاره می‌شود را امتحان کنید:
۱٫ جوش شیرین پخته شده:
برای استفاده از این ماده کافی است دو قاشق چای خوری جوش شیرین را باآب مخلوط کرده تا خمیری به دست بیاید. سپس آن را بر روی نواحی مورد نظر گذاشته و پس از چند دقیقه پوست خود را شست و شو دهید.کافی است این کار را دو بار در هفته انجام دهید.
۲٫ دارچین :
یک قاشق چایخوری از آبلیمو و دارچین را به همراه مقداری زردچوبه مخلوط کنید. سپس ماده به دست آمده را بر روی پوست گذاشته و پس از ۱۵ دقیقه آن را بشویید.
۳٫ چای سبز :
خمیری را توسط آب و یک قاشق چایخوری برگ‌های چای سبز درست کنید. سپس ۲ تا ۳ دقیقه آن را بر روی قسمت‌های آسیب دیده پوست مالش دهید  و بعد با آب ولرم بشویید.
۴٫ آب‌لیمو:
در این روش کافی است چند قطره عسل ر بر روی لیموی نصف شده ریخته و مقداری شکر به آن اضافه کنید. سپس آن را بر روی پوست (مکان های جوش سرسیاه) مالش دهید. پس از ۱۰ دقیقه پوست خود را بشویید این کار را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.
مرجع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ