امید کردستانی ، رییس هیات مدیره توئیتر شد + عکس

1

امید کردستانی، از مدیران ارشد شرکت گوگل را به عنوان رئیس جدید هیات مدیره خود معرفی کرده است.

مجله ساتین : کردستانی ۵۳ ساله از سال ۱۹۹۹ به گوگل پیوست و در این شرکت، سمت‌های مختلفی را به عهده داشت اما یک دهه بعد این شرکت را ترک کرد.

بیوگرافی میلیاردرهای ایران بیوگرافی ثروتمندان ایران بیوگرافی امید کردستانی ایرانیان آمریکا Omid Kordestani

امید کردستانی Omid Kordestani سال قبل با عنوان مشاور ارشد دوباره به گوگل برگشت و در تغییر ساختار این شرکت و ایجاد یک شرکت تازه به نام آلفابت ایفای نقش کرد.

کردستانی که در ایران متولد شده، پیش از پیوستن به گوگل در نت‌اسکیپ کار می‌کرد.

جک دورسی، مدیرعامل توییتر گفته است کردستانی، مدیری پرتجربه است که به او و سایر مدیران ارشد توییتر کمک خواهد کرد.

خبر انتصاب امید کردستانی یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که توییتر اعلام کرد که هشت درصد از نیروی کاری خود را کاهش می‌دهد.

این شرکت اعلام کرده که درصدد کاهش هزینه‌های خود است.

امید کردستانی در شهر تهران به دنیا آمد و در همین شهر به مدرسه رفت. کردستانی که در تهران به یک مدرسه کاتولیک ایتالیایی می‌رفت در سن چهارده سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا رفته‌است. او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفته‌است. وی همچنین در سال ۱۹۹۱ مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشتهٔ «مدیریت ارشد کسب و کار» (MBA) از دانشگاه استنفورد گرفت.

او دارای سابقه‌ای بیش از ۱۲ سال در زمینه فناوری سطح بالا در شرکت‌های پیشروی اینترنتی مانند نت‌اسکیپ است. او همچنین نائب‌رئیس بخش توسعهٔ کسب و کار و فروش در این شرکت بود و توانست بازده مالی وب‌گاه نت‌اسکیپ را در عرض ۱۸ ماه از ۸۸ میلیون دلار در سال به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار در سال برساند.

او کارش را در نت‌اسکیپ در بخش فروش اُای‌ام (OEM) آغاز کرد و در طی دورهٔ چهار ساله که در آن شرکت حضور داشت، مسئولیت برقراری ارتباطات تجاری با شرکت‌هایی چون ای‌بِی، سیتی‌بانک، آمریکن‌آن‌لاین، آمازون، تراولاسیتی، اینتل و اکسایت را برعهده گرفته بود. کردستانی پیش از آغاز کار در نت‌اسکیپ در بخش‌هایی چون بازاریابی، مدیریت محصول و توسعهٔ کسب و کار در شرکت‌هایی چون ۳DO، Go و هیولت پاکارد فعالیت می‌کرده‌است.

امید کردستانی به همراه سالار کمانگر، ترانه رضوی، رضا بهفروز، مایک جزایری، شیرین اسکوئی، شمیم صمدی] پریسا تبریز، و مریم کامور یکی از هشت مدیر بلند پایه ایرانی تبار شرکت گوگل است.

کردستانی در ۸ مه ۲۰۰۶ در مجله تایم به عنوان یکی از صد نفری که دنیای ما را شکل داده‌اند نام گرفته‌است.

ثروت

او یکی از ثروتمندترین ساکنین کالیفرنیای شمالی است. مجله سن خوزه ارزش دارایی‌های وی را ۱٫۹ میلیارد دلار برآورد کرده است.همچنین ماهنامه فوربس وی را به عنوان دومین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. فاطمه می گوید

    باعث افتخار ایران و ایرانی هستن اقا کردستانی.